بازدید 8533
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومانی با تداوم افزایش نرخ دلار رسمی

نرخ نقدی سکه تمام برای پنجمین روز پیاپی در بازار آزاد تهران با افزایش قیمت همراه شد. به طوریکه در لحظه تنظیم خبر، هر سکه تمام طرح جدید با جهش بیش از ۵۲ هزار تومانی از مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی عبور کرده است. این در حالی است که نرخ جهانی طلا، در معاملات امروز روند نزولی را در پیش گرفته است.
کد خبر: ۸۰۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 29 May 2018

عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومانی با تداوم افزایش نرخ دلار رسمینرخ نقدی سکه تمام برای پنجمین روز پیاپی در بازار آزاد تهران با افزایش قیمت همراه شد. به طوریکه در لحظه تنظیم خبر، هر سکه تمام طرح جدید با جهش بیش از ۵۲ هزار تومانی از مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی عبور کرده است. این در حالی است که نرخ جهانی طلا، در معاملات امروز روند نزولی را در پیش گرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی، چهارمین روز کاری بازار سکه و ارز در هفته جاری با ادامه روند افزایشی نرخ نقدی سکه و ۱۸ ارز از جمله دلار و پوند نسبت به روز دوشنبه همراه شده است. به طوریکه بر اساس این گزارش، قیمت هر سکه تمام طرح قدیم تا لحظه انتشار این خبر، با ۴۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل همراه شده است و به رقم فروش ۲,۰۶۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) تا این لحظه، ۲,۱۳۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز دوشنبه، ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان رشد قیمت داشته است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۳۴ هزار تومانی به رقم فروش ۱,۰۶۰,۰۰۰ تومان رسیده است و هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات امروز ۶۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۱۵ هزار تومان گران‌تر شده است. هر سکه یک گرمی نیز در چهارمین روز هفته، با ۲ هزار تومان افزایش قیمت به رقم ۳۶۰ هزار تومان رسیده است.

روند افزایشی سکه در بازار داخلی در حالی رقم خورده است که جدیدترین خبر‌ها از بازار جهانی فلزات گران بها، حاکی از روند نزولی طلا دارد. به طوریکه تا لحظه انتشار خبر، هر اونس جهانی طلا به سطح ۱۲۹۶ دلار و ۲۱ سنت کاهش یافته است. همچنین هر اونس نقره در بازار جهانی با ۱۱ سنت کاهش به رقم ۱۶ دلار و ۳۵ سنت رسیده است.  به نقل از رویترز، در میان امیدواری‌ها برای برگزاری نشست آمریکا و کره جنوبی و از آنجایی‌که دلار همچنان بر بازار طلا تاثیر می‌گذارد، قیمت طلا امروز کاهش یافت. همچنین بازار‌ها در انتظار انتشار آمار نرخ تورم آمریکا در اواخر این هفته هستند که می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره در آینده به دست بدهد. نرخ بهره بالاتر، ارزش دلار را تقویت می‌کند و طلا را برای مالکان دیگر ارز‌ها گران‌تر می‌سازد در نتیجه از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران می‌کاهد. ارزش شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر ۶ ارز اصلی بین‌المللی می‌سنجد، به ۹۴.۵۱۸ واحد رسید که بالاترین رقم از نیمه نوامبر ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

تداوم افزایش نرخ دلار رسمی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه شنبه هشتم خردادماه) با ۱۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۱۳۵ ریال قیمت خورد.

عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومانی با تداوم افزایش نرخ دلار رسمی

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۵ ریال افزایش نسبت به روز دوشنبه ۵۶ هزار و ۱۲۹ ریال و هر یورو نیز با ۳۲۶ ریال کاهش در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومانی با تداوم افزایش نرخ دلار رسمی

عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومانی با تداوم افزایش نرخ دلار رسمی

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۵۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۷۸ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۱۴۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۸۰ ریال، روپیه هند ۶۲۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۷۳ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۲۶۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۹۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۳۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۵۷۵ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۴۴۵ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۸۰ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۱۹۶ ریال، روبل روسیه ۶۷۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۷۵ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و۷۲۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۳۶ ریال، دینار بحرین ۱۱۲ هزار و ۵۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۵۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۶۴ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۷۳۰ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۸ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸۶۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۷۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱هزار و ۲۴۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۸۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۱۴۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۵۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۹۴۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۶۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۹۰ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۱۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر