بازدید 4680

فراکسیون ولایی برای انتخابات هیئت رئیسه لیست مستقل می دهد

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از برگزاری مجمع عمومی این فراکسیون درباره انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 27 May 2018

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، گفت: شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس صبح امروز (یکشنبه ۶ خرداد) پیش از جلسه علنی مجلس، تشکیل جلسه داد.

وی افزود: در این جلسه مواردی پیرامون انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس مطرح شد و گفتگو‌های مفصلی صورت گرفت، اما هنوز در فراکسیون درباره گزینه‌ها به جمع‌بندی خاصی نرسیدیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه طبق رای مجمع عمومی فراکسیون برای هر ۱۲ پُست هیئت‌رئیسه، لیست مستقل ارائه می‌شود، اظهار داشت: معنای لیست مستقل از سوی فراکسیون نمایندگان ولایی برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس به این معنی نیست که افرادی که در لیست این فراکسیون قرار می‌گیرند، با دیگر فراکسیون‌ها مشترک نباشند و از طرفی هم معنای آن این نیست که حتما افراد مشترک باشند.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: منظور از لیست مستقل از سوی فراکسیون نمایندگان ولایی این است که فراکسیون، جداگانه عمل می‌کند و درباره گزینه‌های انتخابات هیئت‌رئیسه به جمع‌بندی می‌رسد. به‌طور مثال اگر در پُست‌های هیئت‌رئیسه توافق شد و یا افراد مشترکی با فراکسیون‌های دیگر هم در لیست قرار داده شد؛ فراکسیون نظر مستقل خود را در قالب لیست، ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: عصر امروز (یکشنبه ۶ خرداد) مجمع عمومی فراکسیون برای بحث و تبادل نظر پیرامون انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس تشکیل جلسه می‌دهد، جلسات فراکسیون نمایندگان ولایی برای بررسی گزینه‌های انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس تا پیش از برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه به‌طور مستمر ادامه دارد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، درباره گزینه‌ها بحث نشد و فقط درباره روش انتخابات بحث و تبادل نظر شد.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس که متشکل از ۱۲ نفر هستند، با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال آینده انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هر ساله اعضای هیئت‌رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند.

همه اخبار و تحلیل های مربوط به سوژه روز «انتخابات هیئت رئیسه مجلس» را اینجا بخوانید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان