بازدید 6889
گزارش

تاسیس فدراسیون پولکی سعودی‌ها برای انتقام از شیخ‌سلمان وقطری‌ها

شکست بزرگ سعودی ها از قطر معادلات را بهم زد و آنها مقصر اصلی این ناکامی را کسی جز شیخ سلمان، رئیس بحرینی AFC نمی دانند. سلمان بحرینی هم بخاطر حفظ صندلی اش به سمت قطر متمایل شده است
کد خبر: ۷۹۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 14 May 2018

عربستان و هم پیمانانش پروژه جدیدی را در فوتبال آغاز کردند و به دنبال جابه جایی سیاسی قدرت در کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

به گزارش تابناک ورزشی، در فوتبال آسیا سیاست حرف اول را می زند و سعودی ها با همین حربه حرف شان را پیش برده اند. سردمدار سیاسی کاری در زمینه ورزش بدون شک سعودی‌ها هستند. اولین قدم عربستان برای ایجاد تغییرات در زمینه ورزش پس از قطع رابطه با ایران کلید خورد که دعوای سیاسی را به صحنه فوتبال کشاندند.

«زمین بیطرف» واژه ای بود که عربستان به دایره المعارف فوتبال آسیا تزریق کرد و طی چند سال اخیر با اعمال نفوذ و لابی های دلاری موفق شد این میخ را در آسیا بکوبد و هر موقع دلش خواست با بهانه های واهی به این واژه من درآوردی پناه ببرد. سعودی ها در این پروژه گسترده علیه ایران تاحدودی موفق شدند اما اعمال نفوذ آنها در قبال قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ فایده نداشت و شکست بزرگی به همراه هم پیمانانش خورد. این شکست بزرگ سعودی ها از قطر معادلات را بهم زد و آنها مقصر اصلی این ناکامی را کسی جز شیخ سلمان، رئیس بحرینی AFC نمی دانستند.

شیخ سلمان به خاطر هجوم گسترده سعودی ها کم کم خودش را طرف قطری ها متمایل کرد. به خاطر نفوذی که قطری ها در شرق آسیا به خاطر حق پخش داشتند، او بهترین گزینه پیش روی خود را حمایت از قطر دانست البته نقش کلیدی ایران را نیز نباید در این بین فراموش کرد چون اگرچه نفوذ ایران در AFC به اندازه عربستان نیست ولی یکی از قدرت های فوتبال آسیا است و شیخ سلمان متحد شدن با ایران و قطر به همراه ژاپن به عنوان نماینده قدرتمند شرق آسیا را ترجیح داد.

خشم سعودی ها از شیخ سلمان که اکنون برای آنها مهره سوخته به شمار می آید، آنها را به این فکر انداخت تا توازن قدرت را در AFC بهم بریزند و شروع به یارکشی کنند. اولین اقدام عربستان تاسیس فدراسیون من درآوردی با نام «فدراسیون جنوب غرب آسیا»! با ۹ کشور آسیایی از جمله کویت، بحرین، امارات، یمن، پاکستان، هند، بنگلادش، سریلانکا و مالدیو بود. هیچ کدام از این کشورها به غیر از امارات نفوذ چندانی در AFC ندارند. عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان که به عنوان رئیس این فدراسیون من درآوردی سعودی ها گماشته شده، در شرایط کنونی بهترین گزینه برای جانشینی شیخ سلمان در AFC است.

شبکه بین اسپورت قطر بدون شک مهمترین فاکتور برای تعیین رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا است. این شبکه قطری حق پخش لیگ قهرمانان آسیا در منطقه خاورمیانه و حق پخش جام جهانی۲۰۱۸ را در اختیار دارد و بدون شک وزنه سنگینی برای قطری ها در این رقابت سخت بحساب می اید. کشورهای شرق آسیا بیش از ۷۰ درصد درآمد خود را از حق پخش به دست می آورند و نفوذ بین اسپورت میان کشورهای شرق انکار ناپذیر است. این نفوذ زیاد می تواند در رقابت بزرگ پیش رو برای انتخاب رئیس AFC تاثیرگذار باشد. در این یارکشی بدون شک ایران همراه هم پیمانان خود مثل عراق، سوریه ، چین و همچنین کشورهای آسیای میانه می تواند نقشی موثر را در انتخاب رئیس AFC ایفا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر