بازدید 3632
۱

پیام‌های پرمهر خستگی‌مان را رفع کرد

کد خبر: ۷۹۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 14 May 2018

قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دومین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا، اتفاق بسیار مهمی است که باعث شده تا بانوان ایرانی دوباره در صدر اخبار ورزش ایران قرار بگیرند. عنوانی درخور و قاطعانه که باعث شد تا حسن روحانی رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم به آن واکنش نشان دهند و از موفقیت و غرورآفرینی بانوان ایرانی به نیکی یاد کنند. اتفاقی که شور و هیجان زیادی در جامعه علاقه‌مند به ورزش، خصوصاً ورزش بانوان ایجاد کرد و سبب شد تا دختران پرتلاش ایران زمین دوباره دیده شوند.

به گزارش روزنامه ایران، اما این قهرمانی شیرین بهانه‌ای شد تا به سراغ سرمربی و بازیکنان تیم اول آسیا برویم و با آنها صحبت کنیم. شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی، سارا شیربیگی خانم گل مسابقات، فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال، نسترن مقیمی مدافع تیم ملی، در گفت‌وگوهایی اختصاصی که از بانکوک محل برگزاری مسابقات با «ایران» داشتند، از حس و حال خود و شرایطی که تیم ایران تا قهرمانی این مسابقات داشتند، برایمان بگویند.

مظفر: هر چه خواستیم برایمان فراهم شد

شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی، درباره این قهرمانی چنین گفت: «خوشبختانه ما مسابقات را خیلی قاطعانه شروع کردیم و در بازی‌های پلی‌آف هم با اینکه با تیم‌های مطرحی بازی داشتیم، توانستیم به پیروزی برسیم و در نهایت هم توانستیم ژاپن را در فینال شکست دهیم و خوشحالم که توانستیم با اقتدار برای دومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست پیدا کنیم.»

وی درباره اینکه آیا پیش‌بینی این نتیجه پر گل مقابل ژاپن را داشته یا نه، چنین پاسخ داد: «نتیجه را که نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما ما خیلی خوش‌بین بودیم که در این بازی برنده می‌شویم.»

مظفر درخصوص اینکه چه تمهیدی چید تا تیمش در 20 دقیقه پایانی 4 گل به ژاپن بزند، گفت: «استراتژی ما در درجه اول این بود که گلی دریافت نکنیم. در نیمه اول بازی صفر- صفر شد و ما تقریباً به هدفمان رسیدیم چون می‌دانستیم که می‌توانیم در ادامه گل بزنیم. خوشبختانه با صحبت‌های تاکتیکی که داشتیم، در نیمه دوم بر حریف مسلط شدیم و شیوه‌هایی را به کار بردیم که فرصت‌های خوبی را نصیبمان کرد.»

وی درباره اینکه تیمش علاوه بر قهرمانی، عناوین دیگری مانند خانم گلی مسابقات، باارزش‌ترین بازیکن و بازی فیرپلی را به دست آورده است هم این واکنش را داشت: «البته وقتی یک تیم قهرمان می‌شود، عناوین انفرادی هم در کنار آن می‌آید و این شرایط رابطه متقابل با هم دارد. وقتی اعضای تیم خوب بازی می‌کنند، یعنی عملکرد تیمی شما هم خوب است. خوشبختانه تک تک بچه‌های ما عملکرد بسیار خوبی داشتند و نه تنها خانم فرشته کریمی یا سارا شیربیگی، بلکه همه بچه‌ها موفق بودند.»

مظفر درباره حس و حالی که از خوشحالی مردم و پیام‌هایی که از ایران به اردوی تیم ملی مخابره شده هم حرف زد: «خیلی خوشحال کننده بود. من به نمایندگی از تیم از پیام آقای رئیس جمهوری و سایر مسئولان تشکر می‌کنم. وقتی این پیام‌ها از ایران آمد، واقعاً خستگی از تنمان بیرون آمد. واقعیت این است که این موفقیت به سادگی به دست نیامده است و روند آماده‌سازی تیم ملی خیلی به ما کمک کرد. فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی و کمیته بانوان خیلی زحمت کشیدند.»

وی ادامه داد: «ما 20 کمپ تمرینی داشتیم که واقعاً کم نظیر است. 8 بازی تدارکاتی با تیم‌های خوب دنیا مانند روسیه، اوکراین، چین و ایتالیا برگزار کردیم تا خودمان را برای شرایط سخت آماده کنیم. واقعاً نشد که ما در یک سال گذشته خواسته‌ای داشته باشیم و برآورده نشود و هر چیزی که احساس شد ما به آن نیاز داریم، برایمان فراهم کردند که از همه تشکر می‌کنیم.»

سرمربی تیم فوتسال بانوان خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم که ما کامل‌ترین کادر را در بین تیم‌های حاضر در این مسابقات داشتیم. آقای صانعی به عنوان مشاور و آنالیزور تیم ملی در کنارمان بود و نقش انکارناپذیری در موفقیت تیم ملی داشت و حضورش خیلی مؤثر بود.» مظفر یادآور شد: «دروازه‌بان ما فرزانه توسلی بسیار درخشش خوبی داشت و این به خاطر تمرینات بسیار خوبی بود که ایشان زیر نظر آقای امیر فراشی برگزار کرده بود و نتیجه‌اش را هم دیدیم. ما در این مسابقات روانشناس همراه خود داشتیم که فتح باب بسیار خوبی از لحاظ کار علمی بود و به بازیکنان و مربیان اعتماد به نفس می‌دادند تا از لحاظ ذهنی آماده شویم. ماساژور در این تورنمنت همراهمان بود و همچنین مربی بدنساز که کمکش باعث می‌شد تا بازیکنان در بازی‌های سنگینی که داشتند، ریکاوری شوند. باید از خانم دکتر صوفی‌زاده یاد کنم که حضورش قوت قلبی برای ما بود و کارهای مدیریتی را بدون هیچ حاشیه‌ای انجام می‌داد.» او درباره اینکه نقش خودش در این میان به عنوان سرمربی چقدر بوده است، عنوان کرد: «در حال حاضر نقش سرمربی در فوتبال یا فوتسال برای موفقیت یک تیم خیلی پررنگ نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد که به آن اشاره کردم. این قهرمانی ما هم حاصل همدلی و همکاری همه اعضای تیم بوده است.»

مظفر درباره اینکه با وجود قهرمانی سهمیه المپیک 2018 جوانان به تیم بانوان داده نشده، این توضیح را داد: «ما وظیفه‌مان این بود که این سهمیه را به دست آوریم اما از آنجایی که کمیته بین‌المللی المپیک تنها یک سهمیه به هر کشور می‌دهد و سال گذشته هم تیم پسران زودتر از ما این سهمیه را به دست آورده، احتمالاً این تیم اعزام خواهد شد. البته گویا مسئولان فدراسیون درصدد هستند تا با کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه کنند تا در صورت امکان تیم بانوان زیر 18 سال هم اعزام شود.»

تقدیر سازمان بسیج ورزشکاران از بانوان فوتسال

سازمان بسیج ورزشکاران با انتشار بیانیه‌ای از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان تقدیر کرد. در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مقتدرانه بر فراز قاره کهن به اهتزار درآمد و بانوان شیردل، فهیم و محجوب کشورمان برای دومین بار، جام قهرمانی فوتسال آسیا را بالای سر بردند. این قهرمانی تنها بخشی از درخشش بانوان فوتسالیست کشورمان بود، چرا که آنان توانستند مدال پهلوانی را نیز بر گردن خود بیاویزند و بر سکوی افتخار حیا و عفت بایستند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مایه ی افتخارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس