بازدید 23251
پیمانه اقتصادی؛

از «واکنش دوگانه درهم به خروج ترامپ» تا «افزایش ۵ میلیونی قیمت سه محصول ایران خودرو»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تخصیص ۴.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی، سومین روز صعودی بورس تهران و افزایش شدید قیمت نفت با خروج آمریکا از برجام، درخواست کره جنوبی برای معافیت از تحریم در صورت مبادله با ایران، هیجان ترامپی به بازار سکه تهران نرسید، زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه، نرخ فقر در افغانستان به ۵۵ درصد افزایش یافت، سقوط بورس توکیو به دنبال خروج ترامپ از برجام و واکنش بوئینگ به تصمیم ترامپ را در بر دارد.
کد خبر: ۷۹۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 10 May 2018

از «واکنش دوگانه درهم به خروج ترامپ» تا «افزایش ۵ میلیونی قیمت سه محصول ایران خودرو»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تخصیص ۴.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی، سومین روز صعودی بورس تهران پس از خروج آمریکا از برجام، افزایش شدید قیمت نفت با خروج آمریکا از برجام، درخواست کره جنوبی برای معافیت از تحریم در صورت مبادله با ایران، هیجان ترامپی به بازار سکه تهران نرسید، زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه مشخص شد، نرخ فقر در افغانستان به ۵۵ درصد افزایش یافت، سقوط بورس توکیو به دنبال خروج ترامپ از برجام و واکنش بوئینگ به تصمیم ترامپ را در بر دارد.

تخصیص ۴.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی

مجتبی خسروتاج در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از فعالان اقتصادی عنوان می‌کنند که سامانه ثبت‌سفارش به دلیل یکسان سازی نرخ ارز و تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای برخی از کالاها بسته است، گفت: هیچ خللی در کار ثبت‌سفارش وارد نشده و مشکلی در سامانه ثبت سفارش وجود نداردمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته به سازمان توسعه تجارت نیز اعلام شده که سامانه ثبت سفارش بسته است، اما با بررسی که صورت گرفت، مشخص شد که اختلال در یکی از خطوط مخابراتی این مشکل را به وجود آورده است، اما در حالت کلی هیچ محدودیتی برای ثبت سفارش کالاها وجود ندارد و هم اکنون ثبت سفارش در حال انجام است. وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا آماری وجود دارد که چه میزان ثبت سفارش با دلار ۴۲۰۰ تومانی انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به اعلام رسمی رئیس کل بانک مرکزی، از بیست و دوم فروردین ماه سال جاری تا کنون، بیش از ۴.۵ میلیارد دلار ارز تخصیص داده شده است. رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مجلس هم می‌خواهد طرح دوفوریتی برای بازار ارز داشته باشد که بر اساس آن، صادرکنندگان می‌توانند به ازای فروش ارز حاصل از صادرات خود با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان، از مشوق های جدید بهره مند شود، آیا دولت توانایی اعطای این مشوق ها را با توجه به محدودیت بودجه دارد، گفت: به هر حال هر طرحی که بار مالی به دولت تحمیل کند، از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد.

سومین روز صعودی بورس تهران پس از خروج آمریکا از برجام

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه 97 با افزایش 85 واحدی معادل 0.09 درصد به رقم 93 هزار و 691 واحد رسید. این در حالی است که در روز سه شنبه، نماگر بورس تهران با رشد 440 واحدی معادل 0.47 درصد مواجه شده بود. تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته جاری، همانند دو روز قبل، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 26 واحدی معادل 0.09 درصد به رقم 29 هزار و 411 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت 141 واحدی معادل 0.85 درصد، عدد 16 هزار و 496 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 104 واحدی معادل 0.85 درصد به رقم 12 هزار و 230 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.19 درصد همراه شد و 193 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 99 هزار و 589 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 56 واحد افزایش معادل 0.08 درصد به رقم 66 هزار و 697 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 203 واحد افزایش معادل 0.10 درصد همراه بود و عدد 198 هزار و 754 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «واکنش دوگانه درهم به خروج ترامپ» تا «افزایش ۵ میلیونی قیمت سه محصول ایران خودرو»

سقوط بورس توکیو به دنبال خروج ترامپ از برجام

روز چهارشنبه به دنبال تصمیم یکجانبه رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، با بهت سرمایه‌گذاران، بورس توکیو افت کرد. شاخص نیکی ژاپن ۹۵.۷۳ واحد یا یا ۰.۴۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۲۲۴۱۲.۹۶ واحد بسته شد. شاخص گسترده تر سهام تاپیکس در بورس توکیو ۸.۴۳ واحد یا ۰.۴۷ درصد افت کرد و به ۱۷۷۱.۳۹ واحد رسید. اما پس از خروج ترامپ از برجام، روز چهارشنبه، روپیه هند هم در برابر دلار افت کرد. خروج امریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها بر علیه ایران، به معنای اختلال در عرضه جهانی نفت و بالا رفتن قیمت آن است. هند ۸۰ درصد نفت خام مورد نیاز خود را وارد می‌کند و بالا رفتن قیمت نفت باعث بدتر شدن پارامترهای اقتصاد کلان این کشور می‌شود. روپیه ۰.۴ درصد یا ۲۸ پلیس (پول خرد روپیه) در برابر دلار افت کرد و به نرخ ۶۶.۸۰ روپیه در برابر یک دلار رسید. به این ترتیب روپیه یکی از بدترین عملکردها را در بین ارزهای آسیایی داشت. شاخص‌های سهام هند هم تضعیف شدند و سهام شرکت‌های بزرگ تجارت نفت مانند اچ‌پی‌سی‌ال، بی‌پی‌سی‌ال و آی‌اوسی، همگی در محدوده قرمز قرار گرفتند.

افزایش شدید قیمت نفت با خروج آمریکا از برجام

روز گذشته قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه با افزایشی ۲.۵ درصدی به بالاترین حد خود از سه سال و نیم پیش تا کنون رسید و  بشکه ای ۷۶.۷۵ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۲ درصد افزایش بشکه ای ۷۰.۵۷ دلار صورت گرفت. دلیل افزایش شدید قیمت نفت در روز چهارشنبه خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران که شب قبل از آن اتفاق افتاد عنوان شده است.

واکنش دوگانه درهم به خروج ترامپ

یکی از ارزهایی که در ابتدای روز گذشته، نسبت به دلار هیجان بیشتری را از خود نشان داد، درهم امارات بود. نرخ حواله درهم در شروع بازار، حتی تا قیمت هزار و ۸۷۰ تومان رشد کرد؛ با این حال، یکباره این ارز از سقف روزانه عقب نشست و در مسیر کاهشی قرار گرفت. حدود ساعت ۳ بعدازظهر قیمت درهم زیر مرز هزار و ۸۰۰ تومان و در میانه‌های کانال هزار و ۷۰۰ تومان قرار داشت. دلایل متفاوتی از سوی فعالان برای افت درهم و واکنش محدود بازار ارز داخلی به خروج ترامپ از برجام عنوان شد. برخی فعالان، باور داشتند، مداخله بازارساز عامل اصلی نزول قیمت درهم بود. در واقع بازارساز با مداخله خود جو روانی شکل گرفته در ابتدای روز را شکست. گروه دیگری باور داشتند اثر خروج ترامپ از برجام در بازار پیش‌خور شده بود؛ در نتیجه، تصمیم سه‌شنبه شب ترامپ بازتاب چندانی در بازار نداشت. دلیل سومی که برای واکنش محدود بازار عنوان شد، به سیاست معامله‌گران ارزی مربوط بود. عده‌ای باور داشتند، معامله‌گران تصور می‌کنند که پس از اتفاقات سیاسی که می‌تواند بازار را هیجانی کند، بازارساز با عرضه ارز در برابر شوک‌ها مقاومت می‌کند. در نتیجه این عده این سیاست را در پیش گرفتند که فعلا از بازار کناره بگیرند و در روزهای آینده موقعیت خود را تعیین کنند. دسته‌ای از تحلیلگران نیز عنوان کرده‌اند، از آنجایی که قیمت دلار بازار به ارزش واقعی آن نزدیک شده است، خریداران احتیاط بیشتری را صورت می‌دهند. به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته بخشی از بازیگران، بازار در شرایط فعلی بیشتر در انتظار اخبار جدید است و وقایع کنونی اثر خود را در قیمت‌های بازار تخلیه کرده‌اند.

درخواست کره جنوبی برای معافیت از تحریم در صورت مبادله با ایران

تنها یک روز پس از خروج آمریکا از برجام، وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره اعلام کرده که برنامه دارد تا میزان آسیب به شرکت های داخلی خود را به حداقل رسانده و در پی معافیت از تحریم های آمریکا در صورت خرید نفت از ایران باشد. ژا‍‍پن نیز ممکن است همین روند را در پیش گیرد. این در حالی است که بر خلاف ادعای مقامات کره ای برخی از تحلیلگران معتقدند که کره و ژاپن با تحریم های آمریکا همکاری خواهند کرد زیرا به اعتقاد آنان در خصوص وضعیت کره ی شمالی پیشرفت هایی حاصل شده و این دو کشور نمی خواهند که شرایط مساعد ایجاد شده را با مخالفت با آمریکا از دست بدهند. آمارها نشان می دهد که میزان صادرات نفت ایران به دو کشور نامبرده از ماه مارچ سال ۲۰۱۷ تا کنون به نصف کاهش یافته و به مجموع ۳۰۰،۰۰ بشکه (در ماه اپریل سال جاری)‌ رسیده است. همچنین، یکی از مقامات چین که از فاش کردن نام خود امتناع کرده گفته است که تحریم های آمریکا ممکن است به پالایشگاه های نفت چین آسیب بزند زیرا قیمت نفت به طور مداوم در حال افزایش است. به گفته ی وی، دقیقا مشخص نیست که واکنش رسمی چین به اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران چه خواهد بود اما به نظر وی احتمالا شرکت های چینی به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد. افزون بر این، دولت عربستان سعودی (در اظهاراتی که به نظر سو استفاده از شرایط متلاطم بازار به نظر می رسد) اعلام کرده که تمام تلاش خود را برای جبران کمبود عرضه در بازار انجام خواهد داد.

هیجان ترامپی به بازار سکه تهران نرسید؛ افزایش ۱۲ هزار تومانی سکه تمام طرح جدید

نرخ نقدی انواع سکه در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه 97، با افزایش همراه شده است. بر این اساس، هر سکه تمام طرح قدیم، با رشد 50 هزار تومان نسبت به روز قبل، به نرخ 1,948,000 تومان رسید. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در بازار دیروز، 2,014,000 تومان قیمت گذاری شد که نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، 12 هزار تومان افزایش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز 991,000 تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل از آن، 15 هزار تومان گران تر شد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات بازار سکه، به قیمت 586 هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، 10 هزار تومان افزایش داشت. همچنین هر سکه یم گرمی در بازار، بدون تغییر در سطح 360 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه مشخص شد

هشتاد و هفتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۲۴ روز چهار‌شنبه مورخ ۹۷/۲/۲۶ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود. لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. گفتنی است در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند.

نرخ فقر در افغانستان به ۵۵ درصد افزایش یافت

فقر افغانستان در پنج سال گذشته بدتر شده است. اقتصاد این کشور در حال درجا زدن است و شورش طالبان گسترش یافته است؛ طبق یک بررسی‌ که به تازگی منتشر شده، بیش از نیمی از جمعیت این کشور با کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند. برنامه بررسی شرایط زندگی افغانستان (ای‌ال‌سی‌اس)، که یک مطالعه مشترک توسط اتحادیه اروپا و سازمان آمار مرکزی افغانستان است، نشان داد که نرخ فقر ملی  از ۳۸ درصد در ۱۲-۲۰۱۱ به ۵۵ درصد در ۱۷-۲۰۱۶ افزایش یافته است. شوبهام چادهوری، مدیر بانک جهانی در افغانستان، در اظهار نظری در مورد این بررسی گفت: نرخ بالای فقر، نمایش‌گر ترکیبی از تاثیرات رشد اقتصادی راکد، افزایش فشارهای جمعیتی و بدتر شدن وضعیت امنیت در افغانستان است. در این گزارش بر مشکلات دولت کابل که از حمایت غرب برخوردار است، تاکید شده است. دولت افغانستان برای جایگزینی کمک خارجی نیازمند ایجاد رشد اقتصادی است تا برای جمعیت خود که به سرعت در حال رشد است، شغل ایجاد کند. درحالی‌که نیروهای بین‌المللی از افغانستان خارج شده‌اند و دیگر از میلیاردها دلار کمک خارجی که زمانی به این کشور سرازیر شده بود، خبری نیست، اقتصاد کشاورزی این کشور که وضعیتی در هم شکسته دارد، با مشکل روبروست.

کم‌نوسانی «تسه»ها در بازار اوراق مسکن

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد یک درصدی به قیمت 65 هزار و 976 تومان معامله شدند. در روزهای اخیر شاهد کم‌نوسانی «تسه»ها نزدیک سطح 65 هزار تومان بودیم. با سیگنال‌های ورود نقدینگی و رشد منفی شبه‌پول در کنار تشدید نوسانات بازارهای موازی (ارز و سکه)، از آذر شاهد تشدید نوسانات صعودی قیمت مسکن بودیم. امری که با ایجاد شوک منفی، افت ۳۳ درصدی تعداد معاملات در اسفند و کاهش ۵۹ درصدی معاملات در فروردین را رقم زد. با وجود کاهش قابل توجه حجم معاملات، افت تنها ۲ درصدی میانگین قیمت مسکن در فروردین، انتظارات برای کاهش قابل توجه قیمت مسکن را کاهش داده است. در این رابطه، حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، بیشترین رشد قیمت را مربوط به ۳ ماه پایانی سال دانست، اما پیش‌بینی کرد این روند تا خرداد ادامه و در تیر متوقف شود.

آغاز گفت و گوی صنعتی اروپا و ایران از 10روز دیگر

سفیر بلغارستان در تهران که کشورش ریاست‌دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، از آغاز گفت ‌و گوی صنعتی اروپا با ایران در 10 روز آینده خبر داد.

واکنش بوئینگ به تصمیم ترامپ

شرکت بوئینگ اعلام کرد که سیاست دولت آمریکا را در مورد فروش هواپیما به ایران در راستای خروج ترامپ از برجام دنبال خواهد کرد. در همین حال «گوردون جادرو» معاون ارتباطات عملیات بوئینگ گفت: به دنبال تصمیم ترامپ در جهت خروج از برجام با دولت آمریکا در مورد گام های بعدی مشورت خواهیم کرد و خط مشی دولت آمریکا را دنبال می کنیم. این بیانیه درست لحظاتی بعداز تصمیم ترامپ برای خروج از برجام از سوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ منتشر شد. همچنین «دنیس مویلنبرگ» مدیر عامل بوئینگ ماه گذشته میلادی گفته بود که این شرکت تحویل هواپیماهای ۷۷۷ خود را به ایران در بحبوحه بررسی مجدد توافق هسته ای توسط ترامپ به تأخیر انداخته است، حال آنکه شرکت بوئینگ در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی بعداز مذاکرات طولانی مدت دولت اوباما و امضا برجام، اقدام به فروش ۸۰ فروند هواپیما به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار به ایران کرد. البته انتظار می رفت که در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت بوئینگ شروع به تحویل هواپیماهای خود به ایران کند. اگرچه مدیر عامل این شرکت اعلام کرده بود که تحویل هواپیماها به ایران در اهداف مالی سال جاری بوئینگ نیست. به نقل از ایبنا، در آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی هم بوئینگ اعلام کرده بود که قصد دارد ۳۰ فروند هواپیما ۷۳۷ مکس به ارزش ۳ میلیارد دلار به شرکت آسمان بفروشد و تحویل آنها را در سال ۲۰۲۲ میلادی شروع کند.

افزایش ۵ میلیونی قیمت سه محصول ایران خودرو

ایران خودرو دیروز به صورت چراغ خاموش قیمت سه محصول خود را حدود 5 میلیون تومان افزایش داد. در لیست جدید قیمت انواع محصول این شرکت برای پژو 207i دنده ای باافزایش 4 میلیون و 168 هزار تومان قیمت 47 میلیون و 130 هزار تومان، پژو 207i اتوماتیک با افزایش 4 میلیون و 792 هزار تومانی قیمت 54 میلیون و 364 هزار تومان و تندر پلاس اتوماتیک با افزایش 4 میلیون و 753 هزار تومانی قیمت 53 میلیون و 925 هزار تومان تعیین شده است. به نقل از تسنیم، به نظر می رسد طی روزهای آینده باید شاهد تغییرات قیمتی مابقی محصولات این شرکت هم از کارخانه تا بازار باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۰
ایران خودرو پس کالای ایرانی تولید نمی کنه اگر می کرد قیمت اش با دلار تغییر نمی کرد! بهتر اسم اش عوض کنه یا حداقل "ایران" از اول اسم اش پاک کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
هنوزسونامی گرانی هاشروع نشده
فقط تولید داخلی رو هی قیمتش رو زیاد کیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
از گرون فروش خريد نكنيد
كسايي كه از آب گل آلود ماهي ميگيرن
جالبه که خودروسازی دولتی ایران خودرو هنوز هیچی نشده نرخ را برده بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
خودمون دشمن خودمونيم ترامپ چيكارست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
ای بابا از این آفتابه ساز چه توقعی
داری
بله دوستان عزیز بعد از چند برابر شدن دلار و طلا و ... نوبت ماشین و بقیه محصولات میشه قاعده همیشه همین هست کلا 6 سال یک بار این داستان پیش میاد و جیب آقازاده و دلال و بقال و چقال را پر میکنه بعدش آنها 6 سال میخورند و میخوابند و سفر خارج می روند و این وسط به قول خودشون یک خورده معامله ای هم برای این عشق و حال ها که عرض شد میکنند تا پول تو جیبی در بیاد تا دوباره در 6 سال بعدی سرمایه 10 تا یک میلیون برابر شود البته درصد چند برابری بستگی به زور افراد ،مقدار پول افراد دارد.
این وسط می مونه افرادی مثل بنده که نه ژن خوبی داریم ،مشخصا اقازاده یا ... هم نیستیم وگرنه بی کار نبودیم در واقع به امثال من قدیم میگفتن جوان بیکار و بی عار که انگل اجتما هست و از زور بیکاری می آییم تابناک پای اخبار حرف مفد و خلاف واقع عرض میکنیم .
این نفت وانرژی بلای جان خاورمیانه است اولا تاهست میفروشند وجمعیت نفت خوار تحویل میدهند دوما بالاخره بزودی بی ارزش وتمام میشود ولی کشورهای فاقد نفت وگاز دنبال انرژیهای تجدید پذیر وخورشیدی هستند الانهم بدلیل نداشتن نفت چند برابر ماها کارمیکنند وکشورشان پیشرفته تراست برای زیارت عتبات مشرف شده بودم بقدری هوای بغداد وعراق کثیف بود بقدری مردم بیکار بودند ازتولیدشان سوال کردم گفتند فقط کفش تولید میکنیم آنهم کفشهای درجه چندم ولی ژاپن و آلمان وکره همه مشغول کارهستند این بدبختی ماست که در عصر اتم وفضا یک شیخ درعربستان فتوای قتل غیر همفکران خودرا مبدهد این از بدبختی ماست که یک مشت صهیونیست و شارلاتان مسلمانهارا به جان هم انداخته اند وقاه قاه میخندند عربستان وامارات وبحرین که خودفروشی میکنند ماهم درداخل گرفتار شعار وهوچی گری هستیم مثل کسانی که پرچم آمریکارا درمجلس آتش زدند درصورتی که دوسوم مردم آمریکا مخالف خروج ترامپ از برجام بودند این یعنی چی چه برسر ما آوردند که رجال سیاسی ما اعمال بچه گانه انجام میدهند
آفرین کالای ایرانی رو هی گرون کنید تا باز هم کالای خارجی به صرف تر باشه
دولت تدبیر و امید روی نرخ تورم خیلی حساس است وبه همین منظور مبارزه جدی باسودهای کلان بانکی نمیکند وپولهای سرگردان را بدینوسیله جمع میکند تا وارد معاملات مسکن وطلا وارز نشوند در صورتی که همین ترس دولت باعث بیکاری وعدم پیشرفت میشود اگر دو دولت مرحوم هاشمی نبودند امروز برق و آب هم نداشتیم آنمرحوم به سمت آزادسازی و تعدیل قیمتها رفتند همین امر باعث ساختن زیر ساختهای کشور شد دولت اصلاحات هم با احتیاط تر همان روش را ادامه دادند اما دولت پوپولیستی محمود ودولت تدبیر و امید هیچ برنامه اقتصادی مدونی نداشتند آن یکی با پول باد آورده نفت واین هم باتدبیر وامید وبرجام و انتظار فرج از گشایشهای دیپلماتیک امروز به قسم حضرت عباس بیش از نیمی از نیروی کار کشور بیکار و افسرده است من خودم یک فرد مسن هستم انسان درسنین پیری با احتیاط حرکت میکند وبا احتیاط حرف میزند امروز همه از کارهای بزرگ میترسند الان بایستی جوانانی پرشور وباسواد مثل دولت شهید رجایی ومیرحسین ویا شهیدان باکری وهمت وارد کارشوند سود بانکی را حذف ویا به حداقل برسانند پولهارا دربازارکار رهاکنند واز تعدیل اقتصادی وافزایش قیمتها نترسند دولت خودرا کنار بکشد وفقط ناظر باشد مردم کارخودرا پیدا میکند تا دیر نشده بایستی اسستفاده آز آبهای جنوب وشمال را در دستور کار قرار دهیم
ایران خودرو به عنوان اولین پیاده نظام آمریکا شروع کرد به آسیب رسانی ...
ناامیدم
مگر قرار نیست اینا ارز 4200 تومنی بگیرن؟! مگه نگفت نگران نباشیم جنسای ساخت داخل گرون نمیشن؟! مگه سیف نگفت که آرامش در بازار برقرار خواهد بود؟!
در این بین شرکتهای بزرگ و دولتی ها و خصولتی ها و ارگانها و سهم بران و ویژه خواران همه منافع خودشان را میبرند و برخی هم در حدی از این جریان منفعت میبرند که اگر روزی این مسایل حل شود سکته میکنند. فقط دود تمام این چیزها در چشم مردم عادی است که دستشان به هیچ چیز بند نیست و فقط با حالتی بد شاهد این وقایع هستند
متاسفانه با وجود عرضه دلار 4200 تومان چه تضمینی است که وارد کنندگان قیمت خود را بر اساس دلار بازار آزاد اعلام نکنند آیا این موضوع کنترل خواهد شد وضعیت قیمت اقلام وحشتناک است
ترامپ ول کنیدشرکت های داخلی سواستفاده گرو بگیرید وقتی خودمون به خودمون رحم نمی کنیم ازترامپ چه انتظاری دارید ازماست که برماست اگه چهرنفرازافراد بی کفایت مفسداقتصادی اختلاس گرو اعدام میکردند بقیه کارمیامددستشون تاپایین جامعه درست میشد وقتی اعتمادبره همه چی میره
کشوری که داخل رو نمیتونه کنترل کنه در عجبم چه جوری خارجی ها رو میخواد کنترل کنه متاسفم که هر روز به ملت فشار بیشتری میارن از داخل "و هیچ قدرتی هم نمیتونه جلو دارشون باشه به این ملت بها بدین نزارید این همه رنج بکشن
اخوی همان دلار دولتی هم 15 درصد گران شده مواد اولیه ازجمله فلزات و پلیمر تا 50 درصد گران شده دستمزد و هزینه های سربار هم 20 درصد گران شده شما از شرکت خودرو سازی انتظار کیمیا گری داری؟افزایش دستمزد خوب است اما گران شدن محصولات بواسطه افزایش هزینه تمام شده ناشی از آن بد است؟
پاسخ ها
یک ایرانی ناراضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
برادر من اینها همونهایی هستند که دلار که اومد پاین هم اجناس رو دوبل و بی کیفیت تر فروختن.
ظاهرا از خودشونی؟ وگرنه میدونستی این عملشون هیچ توجیهی نداره اونم تو این شرایط .
خودروهای گران و بی کیفیت را دوباره گران نکنید . اینها همیشه از آب گل آلود ماهی میگیرند و تمام فشارها را به مردم بدبخت وارد می کنند
ایرانی: داعشی چطوری
تحریم اثر ندارد
ايران خودرو يا لگن خودرو
تلگرامو فیلتر کردن بعد آقای روحانی گفت وامصیبتا که این کار دولت نبوده ، روز بعد تعرفه های همراه اول و ایرانسل در با فیلترشکن دوبرابر شد
دشمن مردم ترامپ نيست دشمن واقعي خودروسازهاي وطني هستن كه مثل سرگردنه با هر تحولي شروع ميكنن به گرون كردن و يك ذره هم رحم وانصاف ندارن.
انشاله هرچه زودتر اين خودروسازهاي داخلي ورشكست و نابود بشن
الهي آمين
لگن خودرو
وقتی خودمون به خودمون رحم نمیکمیم وقتی دلمون واسه هم نمیسوزه چه انتظاری از اون ادم روانی داریم
گران کنید اجناس را، سر گردنه است
قیمت کاپرا ۲ در دو مرحله از بهمن ماه تا ۱۹اردیبهشت افزایش پیدا کرد! اول از مبلغ ۷۴۷۵۰۰۰۰به ۷۵۹۰۰۰۰ و در اولین صبح بعد از نقض برجام، به ۸۶۸۵۰۰۰۰ افزایش یافته است!
لطفاًً منتشر بفرمایید تا جوابی پیدا شود.
سپاس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان