بازدید 5977

سرقت مسلحانه با شگرد تعقیب جاسوس!

کد خبر: ۷۹۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳ 09 May 2018

سارقان مسلحی که با جعل عنوان مامور امنیتی و ترساندن طعمه با شگرد «جاسوسی!» وارد منزل یک فرهنگی بازنشسته شده و با بستن دست و پاهای اعضای خانواده اش به اموال وی دستبرد زده بودند با تلاش گسترده کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و صدوردستورات ویژه قضایی در چنگ قانون گرفتار آمدند.

به گزارش روزنامه خراسان، ساعت 8:30 صبح پنجم اسفند سال گذشته یک دستگاه پراید سفید رنگ در حاشیه یکی از خیابان های اطراف بولوار سازمان آب مشهد توقف کرد.

لحظاتی بعد راننده و تنها سرنشین پراید از خودرو پیاده شدند و زنگ منزلی را در همان نزدیکی به صدا درآوردند. مرد بازنشسته فرهنگی با شنیدن صدای زنگ به در منزل آمد که با دو مرد حدود 40 ساله روبه رو شد.

دو مرد مذکور که سعی می کردند چهره ای جدی به خود بگیرند درحالی که سلاح کلت کمری را به مرد بازنشسته نشان می دادند چنین وانمود کردند که از نیروهای امنیتی هستند و برای بازرسی منزل آمده اند. آن ها به مرد بازنشسته که دیگر از شدت تعجب و اضطراب، چشمانش گرد شده بود، گفتند که همسرش جاسوس است! ما مدارکی در دست داریم که همسر شما برای کشورهای خارجی جاسوسی می کند!!

مرد بازنشسته که با شنیدن این حرف های وحشتناک از زبان دو فرد مسلح، نمی توانست بر استرس خود غلبه کند در میان بهت و ناباوری، خواسته آن ها را برای بازرسی منزل در حالی پذیرفت که حتی جرئت اعتراض هم نداشت.

دو مرد مسلح که نقشه شوم خود را مرحله به مرحله اجرا می کردند به بهانه پیدا کردن مدارک جاسوسی، منزل مرد فرهنگی را مورد بازرسی قرار دادند اما بعد از ساعتی جست و جو، هیچ چیزی پیدا نکردند. مردان مسلح که می دانستند آن چه را که به دنبالش هستند در این خانه وجود دارد، در نهایت دست و پاهای مرد را با طنابی بستند که از قبل آماده کرده بودند. آنان سپس منتظر حضور دیگر اعضای خانواده ماندند. پیرمرد هم اگرچه به موضوع مشکوک شده بود ولی دیگر نمی توانست سر و صدا کند یا از کسی کمک بخواهد. عقربه های ساعت حدود 12 ظهر را نشان می داد که پسر جوان مرد بازنشسته نیز از راه رسید و وارد منزل شد اما دو مرد مسلح که منتظر بودند او را به داخل اتاق بردند و دست و پاها و دهان او را نیز روی تختخواب بستند تا سر و صدا نکند آن ها گوشی تلفن پسر جوان را از او گرفتند و منتظر مادر خانواده بودند تا از سر کار به منزل بازگردد. حدود ساعت 2 بعدازظهر بود که کلید روی قفل در چرخید و مادر میان سال نیز بی خبر از هر جا پا به درون منزلش گذاشت.

مردان خشن بلافاصله به سمت همسر پیرمرد هجوم بردند و دست و پاهای او را نیز بستند. آن ها با دیدن طلاهای این زن، بلافاصله دست به کار شدند و همه النگوها، گردنبند و دیگر طلاهای وی را خارج کردند. سارقان مسلح سپس چند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت را نیز از منزل پیرمرد سرقت کردند و از آن جا گریختند و ...

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با تایید و تشریح جزئیات این خبر در گفت و گویی اختصاصی به خراسان گفت: مرد بازنشسته بعد از فرار سارقان مسلح و در حالی که موفق شده بود، دست و پاهای اعضای خانواده اش را باز کند، به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کرد و به شرح ماجرای سرقت مسلحانه با جعل عنوان در پوشش «جاسوسی!» پرداخت و گفت: ابتدا به دزدان مسلح مشکوک نشدم چرا که اسلحه آن ها را دیدم اما با رفتارهای نامتعارف آن ها و هنگامی که دست و پاهایم را بستند دیگر فهمیدم که در چنگ سارقان مسلح گرفتار شده ام ولی کاری از دستم ساخته نبود. آن ها در ابتدا نقاب به چهره نداشتند ولی وقتی پسرم به داخل منزل آمد یکی از آن ها کلاه کشی و دیگری شالی را به صورتش بست که پسر و همسرم آن ها را شناسایی نکنند آن ها به دنبال طلا بودند و به همین خاطر منتظر ماندند و بعد از سرقت طلاهای همسرم از محل گریختند ...

سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: با اعلام شکایت مرد بازنشسته و با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و همچنین جعل عنوان نیروهای امنیتی، بلافاصله این پرونده به اداره جنایی پلیس آگاهی ارجاع شد و بدین ترتیب گروه ویژه ای از کارآگاهان زبده به فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) و راهنمایی ها و دستورات شبانه روزی مقام قضایی، وارد عمل شدند تا سرنخی از دزدان مسلح به دست آورند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: عملیات پلیسی در چند شاخه اطلاعاتی و چهره نگاری آغاز شد چرا که شاکی پرونده در ابتدا چهره سارقان را به وضوح دیده بود از سوی دیگر نیز گروهی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه به بررسی شماره پلاک خودروی سارقان و سرنخ های موجود دیگر از اموال سرقتی پرداختند تا این که سرانجام اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد دو مرد 37 و 40 ساله در این ماجرا نقش دارند بنابراین عملیات پلیس روی این دو نفر متمرکز شد و با شناسایی هویت آن ها و مطابقت تصاویر چهره نگاری، آن ها با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی که لحظه به لحظه بر روند پیگیری پرونده نظارت داشت، زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند و محل اختفای شان شناسایی شد. سرهنگ رزمخواه خاطرنشان کرد: کارآگاهان در دو عملیات جداگانه موفق شدند عاملان این سرقت مسلحانه را در مناطق سیدی و بولوار پیروزی دستگیر کنند. در بازرسی از منازل متهمان، لپ تاپ، گوشی ها و تبلت سرقتی کشف شد اما آن ها طلاها را بنا به ادعای خودشان به مبلغ حدود 26 میلیون تومان فروخته اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با قدردانی از فعالیت های شبانه روزی کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه اضافه کرد: دو متهم مذکور که متاهل نیز هستند مدعی شدند اسلحه کلت مورد استفاده در سرقت را به غرب کشور برده و به درون رودخانه پرت کرده اند که تحقیقات درباره ادعای آنان ادامه دارد. سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» همچنین تصریح کرد: عملیات پلیسی برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط در این پرونده و همچنین کشف زوایای پنهان آن با نظارت دقیق مقام قضایی به سرپرستی کارآگاه افتخاری (رئیس دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت های مسلحانه) و از سوی سروان ایزدی (افسر پرونده) همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر