بازدید 11452
۷

نبش قبر پدر پس از ۱۴ سال برای آزمایش دی.ان.ای

کد خبر: ۷۹۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 07 May 2018

دختر جوان که 14 سال قبل پدرش از سوی فردی ناشناس به قتل رسیده بود پس از 9 سال تلاش و انجام نبش قبر توانست ثابت کند که فرزند مقتول است و خواهان دریافت دیه شد.

به گزارش روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از 14 سال پیش به‌دنبال کشف جسد مردی میانسال در خیابان تجریش توسط مأموران گشت کلانتری 101 تهران شروع شد. این مرد که خفه شده و به قتل رسیده بود با دستور بازپرس ویژه قتل دفن شد و تلاش برای یافتن قاتل ادامه یافت. اما در حالی که 5 سال از این جنایت مرموز گذشته و هیچ سرنخی از قاتل در دست نبود دختر جوانی با مراجعه به دادسرا خود را فرزند مقتول معرفی کرد و خواستار دریافت دیه پدرش از بیت المال شد.

در حالی که این پرونده به دادگاه کیفری فرستاده شده بود قضات دادگاه با توجه به اینکه اسم این دختر در شناسنامه مقتول نبود و به خاطر نواقص انحصار وراثتی واحراز هویت دختر جوان پرونده را دوباره به دادسرا برگرداندند. دختر جوان در تحقیقات گفت: وقتی به دنیا آمدم پدر و مادرم از هم جدا شدند و مادرم نام فامیلی مرا تغییر داد. بدین ترتیب قضات برای اثبات ادعای وی دستور انجام آزمایش دی ان‌ای دادند و او را به پزشکی قانونی معرفی کردند.

از سوی دیگر دستور نبش قبر مقتول برای انجام این آزمایش نیز صادر شد. بدین ترتیب با گذشت 9 سال از این ماجرا سرانجام نتیجه آزمایش ثابت کرد که این دختر فرزند مقتول است. بنابراین دیروز صبح پریسا با مراجعه به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده برای پنجمین بار خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شد وقضات هم برای صدور رأی وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
ای کاش این دختر ، به جای اینکه دنبال دیه باشه، درخواست شناسایی قاتل پدرش رو می کرد . مگه میشه ی پدر دخترش رو فراموش کنه.
نيازي به اين همه زحمت و نبش قبر نبود اگر خواهر برادر ناتني وعمه عمو هم داشته ميتونستن بفهمند كه ايا نسبت داره يانه واقعا علم ژنتيك درايران هنوز خيلي ضعيفه
احتمالا رد پای این دختر یا مادرش در رابطه با قتل پدرش وجود دارد
یه زمانی دخترا حس دخترانه و لطافت داشتند
الان وحشتناک شدن
اين روزها كه پدران و مادران كارهاي عجيب تر از فراموشي كردن فرزندان ميكنند.
قاتل 9 سال هست که شناسائی نشده
پرونده ها در دادگاه ودادسرا بدون شناسایی قاتل رها شده
اینه ایران ما
بخاطر همین جرایم زیاد شده
پولشو میگیرن برو جرمتو بکن بدل از حبس پولشو بده ازادی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار