بازدید 3129

وضعیت بحرانی کمبود تخت بیمارستانی در کشور

کد خبر: ۷۹۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴ 07 May 2018

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی وضعیت درمان و سلامت استان تهران در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد که نشان می‌دهد این استان با کمبود ۱۶ هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش مهر، احمد همتی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت در روز گذشته، اظهارداشت: موضوع نشست کمیسیون بررسی وضعیت درمان و سلامت استان تهران بود که به ظاهر در بخش سلامت استانی مرفه است، اما نتیجه بررسی‌هایی که پیش از این صورت گرفته بود و امروز هم توسط مسئولان وزارت بهداشت و سایر مسئولان حوزه درمان سایر ارگان‌ها همچون ارتش و وزارت نفت مستند شد این است که تعداد تخت‌های دولتی بیمارستانی استان تهران نصف نورم کشوری است ولی بخش خصوصی کمک کرده تا این وضعیت بهتر شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون میانگین کشوری برای تخت‌های بیمارستانی ۱/۵به ازای ۱۰۰۰نفر بوده که میانگین تهران تقریبا۰/۹یا ۰/۸۶به ازای ۱۰۰۰نفر است منتهی با تخت‌های بخش خصوصی تقریبا این عدد به ۲ تخت در ازای هر ۱۰۰۰نفر رسیده است.

همتی یادآورشد: در مجموع وضعیت تخت‌های استان تهران خوب است اما وضعیت بخش‌های دولتی به نسبت جمعیت کم است، از سوی دیگر حدود ۶۰ درصد تخت‌های استان تهران هم فرسوده است که با احتساب کمبود۸۵۰۰ تخت و ۷۵۰۰ تخت فرسوده غیرقابل تعمیر، در مجموع ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در این استان کمبود داریم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بسیاری از مناطق کشور از جمله بخش‌هایی از استان کرمان از نظر تخت‌های بیمارستانی از وضعیت بسیار ضعیفی برخوردارند کما اینکه در برخی مناطق کشور ۰/۵ تخت به ازای هر ۱۰۰۰نفر وجود دارد که یک سوم میانگین کشوری می‌شود.

همتی تصریح کرد: ما باید تصمیماتی بگیریم که هم تهران به عنوان محل ارجاع بیماران از سایر نقاط کشور از وضعیت بهتری برخوردار باشد تا همه از آن منتفع شوند، ضمن اینکه به مناطق محروم هم توجه کنیم تا از این وضعیت بحرانی، سلامت عبور کنند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر