بازدید 28604
«سیف» بعد از 2 ماه، تازه از اشراف بر بازار «ارز» سخن می‌گوید؛

آقای روحانی؛ وضعیت بحرانی است، زودتر رئیس کل بانک مرکزی را تغییر دهید!

اگرچه دولت هم اکنون به دنبال فردی برای گماردن او در مسئولیت رئیس کلی بانک مرکزی است، اما به نظر می رسد که «ولی الله سیف» تا مرداد ماه که مسئولیت 5 ساله اش در بانک مرکزی به پایان می رسد، همچنان در این مسئولیت باقی خواهد ماند و پس از آن هم مسئولیت جدیدی را احتمالا به عنوان سفیر ایران در ژاپن تجربه خواهد کرد. حالا معلوم نیست اگر رئیس کل بانک مرکزی در کشور دیگری مثل همان ژاپن، کره جنوبی و یا کشورهای پیشرفته چنین عملکردی را برجای می گذاشت، چه سرنوشتی در انتظار او بود.
کد خبر: ۷۹۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 06 May 2018

سال گذشته و پس از انتخاب مجدد «حسن روحانی» به عنوان رئیس جمهور که او با رأی دوباره مردم پس از یک دوره چهار ساله در دولت یازدهم به عنوان رئیس دولت دوازدهم نیز برگزیده شد، موضوعات و مسائل مختلفی به عنوان مهمترین چالش های پیش روی دولت دومش از سوی تحلیلگران و رسانه ارائه شد که عمده آن مسائل و مشکلات اقتصادی مردم کشورمان به شمار می رفت.

به گزارش «تابناک»، 10 ابر چالشی پیش روی دولت دوازدهم وجود دارد و در همان برهه مورد اشاره بسیاری از کارشناسان نیز قرار گرفت، موضوعاتی نظیر «بیکاری، نظام بانکی، فساد اقتصادی، بدهی دولت، هدفمندی یارانه ها، صندوق های بازنشستگی، سرمایه گذاری خارجی، نظام ارزی، مسکن و محیط زیست» بود که در یک نگاه می توان اشاره کرد که 9 مورد از 10 چالش مستقیما به مسائل اقتصادی و مشکلات ایجاد شده از این ناحیه مربوط است.

پیش بینی اکثر تحلیل گران و کارشناسان این بود که «حسن روحانی» فکر اساسی برای رفع این مشکلات یا بخش عمده ای از آن خواهد کرد که یکی از آنان بکارگیری خبرگان اقتصادی و انجام تغییرات اصولی در تیم اقتصادی دولت خواهد بود، موضوعی که به طور مطلق از سوی رئیس جمهور مورد عنایت و توجه قرار نگرفت و یا اینکه فشارهای سیاسی و سهم خواهی ها مانع از انجام چنین تغییراتی شد.

البته تغییرات مختصری در این حوزه صورت گرفت، اما وزیری از بدنه دولت جدا شد که رئیس جمهور از دستاورد وزارتخانه او که کاهش تورم بود به عنوان یکی از افتخارات دولت خود در سخنرانی ها، برنامه های مختلف و مناظره های انتخاباتی یاد می کرد. «علی طیب نیا» در شرایطی وزارت امور اقتصادی و دارایی را تحویل گرفت که تورم به بیش از 40 درصد رسیده بود و در شرایطی از دولت جدا شد که جلوی افزایش شدید تورم را گرفته و آن را به تک نرخی شدن نزدیک کرده بود.

آقای روحانی؛ هنوز وقت تغییر در تیم اقتصادی و بانک مرکزی نیست؟!

بسیاری انتظار داشتند که تغییرات در تیم اقتصادی دولت از محل هایی انجام شود مشکلات اقتصادی کشور از ناحیه عملکرد مدیر مربوط ان قسمت افزایش یافته و تشدید شده است. مثلا با توجه به ایجاد مشکلاتی از ناحیه موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز که کم کم رنگ بوی امنیتی و سیاسی گرفته بود یا عدم انجام مدیریت در خصوص نظام بانکی و باز کردن راه مبادلات مالی بین المللی و همچنین پیش بینی هایی که از آینده نامناسب و نامساعد بازار پولی و ارزی صورت می گرفت، فردی توانمند و قوی به ریاست کلی بانک مرکزی برگزیده شود.

اما رئیس جمهور که در برخی حوزه ها معلوم نیست چرا اینقدر محتاط عمل می کند و حاضر نمی شود شرایط را زودتر به نفع بهبود اقتصاد کشور و شرایط مردم تغییر دهد، هیچگونه اقدامی در جهت ایجاد تغییرات در بانک مرکزی صورت نداد تا اکنون با گذشت کمتر از یکسال تمامی پیش بینی ها در خصوص احتمال ایجاد مشکلات از ناحیه عدم کفایت مدیران و بویژه مدیران عالی این مجموعه درست از آب در بیاید و مشکلات کشور تشدید شود.

معلوم نیست که چرا آقای روحانی تا این اندازه نسبت به انجام تغییرات در تیم اقتصادی خود و در رأس آن رئیس کل بانک مرکزی اکراه دارد که حتی با وجود حادث شدن نوسانات و مشکلات بی سابقه اخیر در حوزه افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت طلا و سکه و کاهش بی حد و حصر ارزش پول ملی باز هم حاضر نیست که کوچکترین تغییر و تحولی در این بخش صورت دهد؟

احتمالا رئیس جمهور هنوز ضرورت انجام این تغییرات را یا درک نکرده یا هنوز به این نتیجه نرسیده است که انجام تغییرات فوری در این بخش لازم است. بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان انجام تغییرات در این حوزه اگر منجر به نتیجه هم نشود، از بعد روانی اثرات مثبت خود را بر این بخش خواهد گذاشت. البته توصیه ما به رئیس جمهور این است که اینبار با بررسی همه جانبه موضوعات و مشکلات اقتصادی حادث شده، فردی قوی، توانمند و دارای کفایت و دانش لازم را برای مسند رئیس کلی بانک مرکزی یا هر بخش دیگری از تیم اقتصادی اش برگزیند.

لازم است فردی که برای این مسئولیت ها گمارده می شود، علاوه بر داشتن تیم قوی، دارای تز، برنامه و سناریوهای لازم برای مشکلات پیش رو و یا شرایط مختلف داشته باشد تا در صورتی که نظیر آنچه اخیرا بر سر ارز آمد و مرثیه سرای پول ملی شد، پیش آمد کرد، بتواند خیلی زود راهکارهای جلوگیری از به قهقرا رفتن اقتصاد کشور را اتخاذ کند.

آقای رئیس جمهور! خیلی زود تغییرات لازم را در تیم اقتصادی دولت تان انجام دهید، قبل از آنکه خیلی دیر بشود. ضمنا توجه داشته باشید که اگر فکر می کنید انجام تغییرات اشتباه است، این نکته را بخاطر بسپارید که لزوما همیشه در شرایط بد دست به تغییرات زدن منفی نیست. الان باید مدیرانی بیایند که با چنین مشکلاتی شاعرانه برخورد نکنند و تازه بعد از اینهمه مشکل و گذشت 2 ماه از ایجاد مشکلات ارزی، نگویند که «اشراف به بازار ارز در حال وقوع است»!

در دولت دهم یکبار مشکلات ارزی باعث کاهش شدید ارزش پول ملی و ایجاد مشکلات برای مردم از ناحیه افزایش قیمت ها و گرانی ها شد، در آن زمان تقریبا همه رسانه ها، تحلیل گران، کارشناسان از جمله رئیس جمهور فعلی و بسیاری از مدیران فعلی اش که آن زمان کنار گود نشسته بودند به انتقاد از مشکلات ایجاد شده پرداختند و آن را حاصل بی برنامه گی، بی تدبیری و عدم توان مدیران حاکم بر امور خواندند که طبیعتا امر درستی هم بود؛ اگرچه بخشی از مشکلات از ناحیه تحریم ها و مشکلات بین المللی که دولت وقت آن را بی ارزش می خواند، حادث شده بود.

در آن برهه تجربه چنین نوسانات شدیدی وجود نداشت و بر همین اساس فشار زیادی بر کشور و مردم تحمیل شد. سئوال اینجاست که با توجه به تجربه قبلی و مشکلات جبران ناپذیری که یکبار از ناحیه نوسانات ارزی به دلیل بی تدبیری در داخل و فشارهای بین المللی ایجاد شده بود، چرا دولت فعلی بازهم از همان سوراخ گزیده شد؟ چرا تیم اقتصادی، رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی به هشدارهایی که پیش از این کارشناسان دادند بی توجه بودند؟

بیشترین تاسف را هم باید اینجا خورد که رئیس کل بانک مرکزی که وظیفه جز نظارت بر امور مالی و بانکی و سیاست گذاری های مالی و ارزی کشور ندارد، بعد از 5 سال فعالیت با گذشت 2 ماه از بحران ارزی و کاهش بی سابقه ارزش پول ملی تازه در جمع مدیران بانکی از اشرافش بر بازار مذکور سخن می گوید!

اگرچه دولت هم اکنون به دنبال فردی برای گماردن او در مسئولیت رئیس کلی بانک مرکزی است، اما به نظر می رسد که «ولی الله سیف» تا مرداد ماه که مسئولیت 5 ساله اش در بانک مرکزی به پایان می رسد، همچنان در این مسئولیت باقی خواهد ماند و پس از آن هم مسئولیت جدیدی را احتمالا به عنوان سفیر ایران در ژاپن تجربه خواهد کرد. حالا معلوم نیست اگر رئیس کل بانک مرکزی در کشور دیگری مثل همان ژاپن، کره جنوبی و یا کشورهای پیشرفته چنین عملکردی را برجای می گذاشت، چه سرنوشتی در انتظار او بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۰۶
رسانه ی حامی جریان قدرت

یدفعه رنگ مردمی و ملی گرایی ب خودش میگیره

:)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
این یک عادت شده درست مثل آقای احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
چقدر حالم از ریال بهم میخوره
تابلو دلار 42000 ریال
بازار دلار 7000 ریال


جوابگو هیچ کس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
به این میگن تک نرخی کردن ارز از نگاه آقای جهانگیری
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
علت عدم جوابگویی این است که آقای سیف در بازار آزاد ارز نیست و کاری هم با آن ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
جالبه اجناس توبازار قیمتشون چند برابر شده
آقای طیب نیا بهترین وزیر دوره قبل رفت چرا ؟ الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
90 درصد مشکل امروز اقتصاد ایران که دوای ساده ای هم نداره همین تصمیمات فاجعه امیز ایشان بود که کوچکتری اصل اقتصاد را رعایت ننمودند و با بالا بردن سود سیستم بانکی به بالای 25 درصد متاسفانه سیستم بانکی ایران را متلاشی کردند. اگر جای حساب بود به خاطر سو مدیریت و این تصمیمات وحشتناک که واقعا سوال بر انگیزه باید مورد بازخواست و مواخذه قرار بگیرند تا شاید درسی بشود برای همه مدیرانی که مصلحت شخصی و شغلی خود را بر مصلحت کشور و ملت ترجیج می دهند حالا یا ایشان یا تیم مذاکره کننده که وعده نادرست بر داشته شدن همه تحریمها را در یک روز دادند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
عزیز . میزان تورم و سقوط ارزش پول ملی ایران حتی از افغانستان فقیر و عراق جنگ زده بد تر است. هنر یک اقتصاد دان واقعی این نیست که سود بانکی را برساند به 27 درصد و رکود را در جامعه تحمیل کند تا تورم را کنترل کند. شاید برای یک یا دو سال قابل قبول باشد ولی برای 5 سال هرگز! هنر یک اقتصاد دان واقعی این است که هم بتواند رکود را کنترل کند و هم تورم را و حد تعادلی بین انها بر قرار کند تا هیچکدام اسیب نبیند. مگر نه هر کسی می تواند نرخ دستوری سود بانکی را بالا ببرد تا در کوتاه مدت همه تشویق به گذاشتن پول خود در بانک شوند تا تقاضا کاهش یابد و تورم کنترل شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
واقعاً مردم ساده و بی خِردی داریم
لطفا به داد ارزش پول ملي برسيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
باسه کاریت نباشه به دادش می رسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
خجالت آورهست
رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باید باهم ضمن عذرخواهی از مردم بخاطر حرفهایشان هرچه سریعتر استعفا دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
اینها استعفا بده نیستن و روحانی هم برکنارشون میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
چه حرفا استعفا ؟؟؟؟؟؟؟
کد غلط نده تابناک ! به دلیل فساد و بی برنامگی اقتصاد کشور از هم پاشیده ، با تغییر یک مسوول و دو مسوول چیزی بهبود پیدا نمی کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
شیر مادرت حلالت دقیقا سیف چه کاره است
محسن
| Germany |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
ناشناس گرامی مشکل همین جا است که شما فکر می کنید سیف واقعا کاره ایی هست
الانشم خیلی دیره. کل هیات دولت استعفا بدن خیلی بهتره
پاسخ ها
فف
| France |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
اگه کل دولت استعفا بده،مملکت از این هم بد تر ،میشه
باید به نویسنده ی این متن دست مریزاد گفت
چون بدون تعارف خیلی از مسائل رو گفت
ولی کاش ... کاش ! به گوش آقای رئیس جمهور می رسید !
پاسخ ها
عباس علمدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
عقلا معتقند که حرف باد هوا هم نیست،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
باید به گوش بزرگتر ها برسد
آقای روحانی باید تغییر را از خودشان شروع کنند.

مردم از همه چیز و همه کس ناامید شدند.
تقصیر و بی کفایتی وزیر فعلی اقتصاد کمتر از رییط بانک مرکزی نیست، این دو نفر اگر در هر کشوری بودند و سرمایه ۸۰ میلیون!!! انسان را به باد میدادند حداقل حبس ابد میشدند
این سیف پدر مردم رو در اورده نکنه پشت پرده خبرهایی هست ؟ ظاهرا که هست چون اقتصاد مردم و مملکت رو این اقا با عدم نظارتش ویرانه کرده اما کسی به کسی نیست.
ایشون تازه مشرف شده، مگه همین نبود که دو ماه پیش توصیه میکرد هر کس دلار ۴۲۰۰ تومان بخره ضرر میکنه ؟ اگه میدونست این شرایط پیش میاد اگه نمیدونست به جرم بی کفایتی و ناتوانی در مقابل پست بالایی که حقوق میگیره محاکمه بشه
چرا کسی از معاون ارزی ژن خوب !!!! چیزی نمیگه؟
پاسخ ها
ATR
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
بله تا وقتی اقا ها و اقا زاده ها رو اقتصاد و مناصب چنبره زده اند امیدی به اصلاح نیست
واقعا نمیخواهید قبول کنید که دولت هیچ نقشی توی تورم و قیمت دلار و ایجاد شغل و تمامی موارد اقتصادی کشور نداره و همه علت مشکلات اقتصادی هم همینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
پستت چیه در دولت؟!!!!!!!!!!!!
منظور سیف از اشراف همان دوربین های مداربسته درون بانکها بوده.
وزير اقتصاد وسيف هر دو بي كفايت ومسؤل اين بحران اقتصادي مملكت هستند روحاني در خواب وخيال
بنده حاضرم بدون دریافت هیچ وجهی متن استعفانامه ی آقای سیف و همکاران محترمشان در وزارت اقتصاد و دارایی را تنظیم و چاپ کنم.

برای بقیه اعضای کابینه دولت نیز این متن رایگان بوده و به همراه آن یک بلیط تک سفره مجانی به کشور قم اهدا میگردد.
همه کارشون درسته بجز رئیس بانک مرکزی؟ از کجا معلوم که عملکردش خوب بوده که وضع اینه شاید بدتر میبود. سیستم بانکی درب و داغون ما ربطی به شخص سیف نداره. شما فقط با این حرفا میخوایید مشکلات رو کوچک جلوه بدید. رئیس بانک مرکزی سویس رو بیاری هم کاری برات انجام نمیده
مگه دیپلماته که سفیر بشه؟
اخوی کدام کاهش ارزش پول ملی؟دلار 4200 تومان و یورو 5100 تومان است و بنده به عنوان یک فعال اقتصادی برای واردات مواد اولیه و ماشین الات به آسانی به آن دسترسی دارم که نسبت به پارسال تغییر اندکی دارند.اگر دولت فکری به حال مازاد ارز مسافری و چند نیاز خدماتی دیگر هم بکند می توانیم بازار آزاد ارز را برای همیشه فراموش کنیم چون با این قیمت های چرندی که در آن مطرح می شود،استفاده از این نوع ارز حتی برای قاچاق کالا هم مقرون به صرفه نیست و هزینه واردات رسمی به مراتب کمتر از واردات قاچاق با دلار 6200 تومانی است پس به کل قاچاق به فنا رفته است و خروج سرمایه هم گران شده است و نه ناممکن که امر مطلوبی است.بنده به عنوان کسی که در خارج کشور هم زندگی می کنم و نیاز به انتقال سرمایه دارم اگر چه از این کار متضرر می شوم اما از دید ملی آن را تایید می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
احتمالا شما نزدیک خونه وزیر وزرا نمیشینید که اینجوری میگین؟ کدوم دلار 4200 تومنی؟ تو بازار دلار پیدا نمیشه. بازار طلا فروش های مشهد تعطیل شده. بازم شما بگو اله و بله و جیم بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
جنست ناخالصی داشته مثل اینکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
مطابق قانون خروج سرمایه غیر قانونی است.
از اول هم روحاني سيف رو معرفي نكرده بود به او تحميل كردند. قرار بود عادلي رئيس كل بانك مركزي باشه.
پاسخ ها
شفق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
عادلی هم بدتر از سیف .
ریال را به کود تبدیل کردید. !!!

اشکالی نداره .
برای آقای سیف و همه کسانیکه اقتصاد کشور را به این روز انداخته اند آرزوی کشاورز نمونه پس از استعفا در آینده ای نزدیک دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
صدرحمت به کود حداقل یه کاربردی داره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
البته بلا نسبت کشاورزان عزیز
روحانی فقط استعفا بده
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
آی قربون دهنت
فف
| France |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
دولت سایه=مشکل اصلی
دولت روحانی=مشکل فرعی
ریال هم به تاریخ پیوست.

آقایان قبول کنید با این وضعیت نیازی به اعلام خروج ترامپ از برجام نیست.
همین حالا هم داریم له میشیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
قبل از خروج از برجام ایران داره پیش دستی میکنه
وقتی مردم با شنیدن هر خبر ناامید کننده ای فردا به بازار ارز وسکه هجوم می برند تا مثلا از قافله عقب نمانند وارزش دارایی خود را حفظ کنند .معلوم است هیچ مدیری توان اداره خوب وقابل قبولی نخواهد داشت .حفظ دارایی خوب است به شرطی که همگانی باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
فکر کردی اونایی الان ماشین صفر میخرن و احتکار میکنن و یا لوازم خانگی احتکار میکنن یا سکه و دلار منفعت خواهند کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
همه دنیا همینطور است
مشکل از دولت نیست. مشکل از نمایندگان ما مثلا مردم در مجلس است که معلوم نیست چطور نظرشان با یک جلسه عوض می شود. نمایندگان لیست امید مردم را بدبخت کرده اند که حتی اجازه سوال از رئیس جمهور را نمی دهند.
یا خدا.

هنوز یکهفته به اعلام خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ مونده !

این سیف هیچکاره است.
مردم را با تعویض و جابجایی فریب ندید.
با ترامپ در بیفتید نه سیف که واقعا دیوار کوتاه اینروزها شده.
ملت را نابود کردید
از اون موقعی که در این مملکت چشم باز کردیم یا جنگ بوده یا تحریم و بدبختی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
برای همینه که سالی چندصدهزارمغزمهاجرت میکنند
اتفاقا باید بانک مرکزی همینطوری اداره بشه تا آقایون بتونن یه شبه مولتی میلیاردر بش. این ارزها را که من و شما خارج نمیکنیم. نبود شفافیت در ارز هم که به نفع ما نیست. بگردید پیدا کنید پرتقال فروش را.
واقعا اوضاع بدی شده. همه مردم فشار شدید عصبی را در این مواقع تجربه می کنند. ارزش پول مردم در عرض کمتر از 2 ماه دارد به نصف می رسد! من نمی دانم چرا هیچ کس از مسوولان اقدام جدی نمی کند؟
مردم تا قبل از این فکر می کردند طبق معمول، این موارد سیاست دولت برای جبران کسری ها و یا ایجاد رانت هست ولی اینقدر اوضاع اسف بار هست که حتی این دلایل را هم نمی توان ذکر کرد و تنها بی مسوولیتی و عدم کفایت مدیران را می توان به عنوان دلیل اصلی آورد.
مورد بعدی که نیاز است برای یک بار هم شده در ایران حل شود این است که ما نباید فقط انتظار کنار گذاشته شدن مدیرانی مثل آقای سیف را داشته باشیم بلکه این گونه مدیران باید به ملت پاسخگو بوده و محاکمه شوند
مشکل نوبخت، آشنا و نهاوندیان هست. اینها باید بروند و قدرت به جهانگیری برگرده.
آقای سیف یکی از مقصران افزایش دلار از 3500 به 5500 را تلگرام معرفی کردند....حالا که تلگرام فیلتر شده مقصر کیه؟
دوست عزیز چرا الکی جو میدید؟ دلار از 3700 چند نرخی شده 4200 تک نرخی و روی همین عدد هم مونده...
چرا جناب رئیس جمهور مکدر و خاطر نگران بشوند؟
به نظر می رسد که رییس جمهور را هم بایدتغیر داد واین روزها آقای مطهری ساکت شده یک تحقیق انجام دهید که نامبره این دفعه چه گلی می خواهد به سرمملکت ورییس وآقلی سیف بزندوچه تفسیر خوبی کرد آن نماینده محتر م که کفت کار مجلس ذخیره قیامت ما نیست وفکر می کنم که آقا زاده ها دنبال راکار دیگری هستند که حرفی نمیزنند
زندگی ما را که بر باد داد حالا دیگه کاری هم نمیشه کردکل دارایی ام در آلمان فروختم و امدم مثلا در وطن خدمت کنم
و هم از علم ام و هم مالم برای وطن مایه بذارم
در عرض دو سال دارایی ام با کاهش ارزش پول ایران نصف شده و اگر بخواهم یورو بخرم کمتر از نصف یورویی را خاهم خرید که فروختم و آوردم ایران
و خنده دار تر اینه که من اصلا شامل خرید یورو از بانک نمی شم الان برای ارسال 2000 یورو برای دخترم دربدر دنبال بازار سیاه و دلال هستم
موندم گریه کنم یا بخندم
پاسخ ها
خخخخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
سلام ...خخخخ
شلغم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
شما گریه کن عوضش ما بهت یه دل سیر میخندیم آخه بنده خدا همه دنبال فرار از اینجان از وسط بهشت هبوط کردی
خصوصا با این برجام نافرجام
خدایا به داد این مردم برس.
اینکه فردی که در پستی بیلان خوبی عرضه نکرده باشد و او را در پست دیگری قرار دهند، یک امر عادی در کشور ماست. مردم دیگر نا امید هستند
مشکل امروز ما با تغییر رییس جمهورم مرتفع نخواهد شد.هرچند که مشکلات اخیر تا قبل از 22اردیبهشت بیشتر سنگ اندازی وداخلی از طرف خودی هاست وبعد 22امیدوارم که مردم فقیر زنده بمانند
تو كشوراي ديگه اين تيپ دولت ها منحل و مديرانش مجازات ميشن اما تو ايران تازه ميرن برا پست هاي راحت تر تا هم بخورن هم استراحت كنن و قاه قاه به ريش ملت بخندن
این رئیس بانک ملت ایران را بیچاره کرد منتظر تورم 250 در صدی باشید
تلویزیون را که روشن میکنی انگار تلویزیون ملی سوییس را گرفتی. اصلا حرفی و یا گزارشی و یا خبری از وضعیت اسفناک مردم نمی شنوی. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
شما هنوز ایران رو نگاه میکنی؟
اگه به روحانی بود که عمراً ایشان را انتخاب می کرد. اصولاً وزرا و سرشناسان از قبل چیده شده اند چه رئیس جمهور بخواهد چه نخواهد
شايد حالا بفهميد كه چرا دكتر طيب نيا وزير اقتصاد نشد
هر زمانیکه تورم سالیانه به کمتر از سه درصد رسید انوقت نرخ ارز هم افزایش نخواهد داشت وگرنه تا بوده همین بوده و فقط برای یک دوره ای ارز را مصنوعی پایین نگه می دارند و یک دفعه نمی توانند جلوی ان را بگیرند و به شکل نجومی افزایش پیدا می کند
این تحلیل آبکی و دقیقا کنار گودی است. در حال حاضر اصلا بحث رییس قوی در بانک مرکزی نیست. هر کس دیگری بیاید همین برنامه را باید پیاده کند و اصلا اثر روانی بازار بر حوزه ارز مربوط به نام اشخاص نیست به نظر رییس جمهور باید صبر کند تا وضعیت برجام روشن شود و این تلاطم در بازار ارز و سکه دقیقا آثار روانی رفتارهای آمریکاست. و مردم به ناحق بر طبل نوسانات می کوبند. در خصوص موسسات غیر مجاز بهترین برخورد بانک مرکزی بود و باید ریسک این موسسات به شدت افزایش یابد تا سپرده گذاران به امید سود بالا منابع را به این موسسات منتقل نکنند. موسسات و بانک هایی با فشار مجوز فعالیت گرفته اند در حالی مصوبه هیات وزیران در خصوص حداقل سرمایه را رعایت نکرده اند لذا یا باید ادغام شوند و یا تعطیل . اقای رییس جمهور لطفا آقای سیف را نگه دارید .
مدیران نالایق برکنار نمی شوند
بلکه از پستی به پست دیگر جابجا می شوند

یعنی مدیونی چاپ کنی
آقای روحانی خودشون و وزرای شون رو تشریفشون رو ببرن واقعا خدمت بزرگی به مردم کرده اند . متاسفانه ایشون به راحتی قول میدهند و یکهفته نشده زیر حرفشون میزنن.
سلام تابی جان این فرمایش شما مثل مثال زیر می مونه :
یه تیمی 8 تا گل خورده ، دفاع چپ وراستش اخراج شده ،دروازه بانش مصدوم شده و بازیکن میانیش قهر کرده ،بارون داره میاد ، تماشاگرها دارن سنگ پرت می کنند ، داور از کشور مالزیه ($) تیم مقابل از کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارسه و در همین زمان به مربی می گن نوک حمله علی دایی رو عوض کن !!!
همه مشکلات از اونه !
ایا بالا رفتن قیمت ارز ربطی به اون نماینده ای که گفت موزه لووووووووووووووور نداره !
تابی جان یک نوع بی اعتمادی عمومی بوجود اومده اون رو باید درمان کرد وگرنه سیف جان کاره ای نیست
واقعا ادمی در حیرت است از این همه خونسردی در مقابل فجایع خانمانسوزی که در کشور دارد اتفاق میافتد؟! هیچگونه فکری در جهت کنترل شرایط حادث شده در ارز و طلا و سکه و مسکن و.... وجود ندارد فقط بنظر میرسد که عامدن در جهت ایجاد نارضایتی هستند خداوند نسازد برای انهاییکه با این نوع مدیریت به خون شهدا و جانبازان کم لطفی میکنند؟ اقای رییس جمهور دیگه بسه از صحبتها و وعده های خالی ؟؟!!! لطف کن نگذار ارزش پول کشور اینگونه بازیچه عده ای مدیر معلول و الحال قرار گیرد
اگر واقعا فکر میکنی تقصیر رئیس بانک مرکزی است خیلی پرتی
تابناک خود را به خواب نزن سیاسی کاری نکن مردم را سیاه نکن هرکسی جای اینها بود با این خزانه خالی نمی توانست مملکت را اداره کند تیم روحانی با امید الکی تونستند مردم را اداره کنند .نه یک سال بلکه بیش از 5 سال
مشکل از سیف نیست مشکل از رانت ها ، ژن های برتر ، اقتصاد ناکارامد دولتی ،و قوانین پیچیده و دست و پا گیر و غیز شفاف و تحریم ها هست
برای حل اینها اداره و زمان لازم هست که هیچکدام نیست چون در آن صورت ژن های برتر چه کنند؟ چطور از رانت استفاده کنند؟
دلار ۶۲۰۰ تومان یعنی خط پایان! توده مردم ایران به هیچ عنوان توان تحمل این بار عظیم تورمی را نخواهد داشت.
دلشان برای مردم نمی سوزد که در بازه کمتر از یک سال ارزش
پس انداز مختصرشان نصف شده علی برکت الله
باید تمام کشور بر اساس خواست ملت اداره شود
واقعاً وضعیت بحرانی است . هم آقای سیف باید عوض شود هم بسیاری دیگر از مسئولین فعلی که سالیان است فقط موقعیتشان عوض می شود باید باز نشسته واقعی واقعی شوند و نیروهای جوانتر با فکر صحیح البته نه جوانهای دنباله رو همین به اصطلاح سیاستمداران فعلی روی کار بیایند تا بتوانند کشور را در مسیر صحیح قرار دهند.
نیازی به تعویض اقای سیف نیست بلکه اینجا برای عدم متضرر شدن مردم ناشی از نوسانات ارز و طلا مجموعه دولت بایستی هماهنگ عمل کنند و ابتدا بایستی برای 1 هفته بازار طلا و ارز بسته شود و سیاستهای پولی و مالی مناسب برای جمع اوری نقدینگی اتخاذ شود و اگر شرایط مناسب نبود مجددا بازار ازاد ارز و طلا یک هفته تعطیل باشد تا وضعیت اقتصاد با ثبات شود
به نظرم مشكلات و نوسانات نرخ ارز رو نه يك رييس جديد در بانك مركزي و نه هيچ كس ديگه اي نميتونه حل كنه ، مشكل نوسان نرخ ارز به مسايل كلان كشور برميگرده
عدم‌توجه رئیس جمهور به مشکلات پیش آمده در خصوص ارز و پافشاری به حضور سیف در بانک‌مرکزی جز اینکه علاقه وافر ، وابستگی این دو نفر را کاملا محرز کند هیچ نشانه دیگری ندارد . .
امروزدلارشد۶۵۰۰ وسکه دومیلیون ودویست هزارتومان
پس چی شد دلارتک نرخی ۴۲۰۰ تومانی؟!!!!!!!!!
مشکل رئیس بانک مرکزی نیست و با عوض شدنش اتفاقی نمی افتد
يعني ما تا ١٤٠٠زنده ميمونيم
تغیر روسا فایده ندارد‌آنها هم زحمت می کشند و دلشان نمی خواهد که وضع این طور باشد.
الحق كه روي احمدي نژاد رو سفيد كردي
با عوض شدن سیف همه چیز خوب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی برکت الله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعید است این دولت سرانجام نیکی داشته باشد
واقعااینهاهیچ چیزازاقتصادنمیدانند ذخایرصلای کشورراحراج کردندوتصورکردندبااینکارقیمت هاپایین می اید !!!! غافل ازاینکه اگرکل ذخایرکشورراهم درمعرض فروش بگذارندبانقدینگی سرسام آورهزاروپانصدهزارمیلیاردتومانی دردست مردم همه آنهاخریداری خواهندشد
وضعیت واقعا اسف بار و منزجر کننده شده . هر کجای دنیا این اتفاقات میافتد بی شک دولت سقوط یا حداقل استعفا میداد . خدا بدادمان برسد تا 1400!
عوض شدن سیف چیزی رو درست نمیکنه هر کس دیگه ای هم که جاش بیاد تا مشکل روابط خارجی حل نشه کاری نمیتونه بکنه.نمیشه هم علیه همه کشورا شعار بدیم هم توقع داشته باشیم باهامون دوستانه برخورد کنن.امیدوارم سانسور نشه
آقای روحانی رییس بانک مرکزی رابرکنارکنیدتابرکنارنشوید
کلا تیم کنونی اقتصادی رییس جمهور وضعیت کشور را به هم ریخته
روحانی گوش نمیکنه چون فکر می کنه که از اعتبار دولتش کم میشه. یکی نیست بهش بگه کدوم اعتبار!
طیب نیا وزیر باسوادی بود. یک فرد با انگیزه بود که اهل باندبازی هم نبود. اما سیف و نوبخت و نهاوندیان روحانی را قانع کردند که این اقتصاددان برجسته را کنار بگذارد.
اصرار دولت بر ماندن سیف در بانک مرکزی به این دلیل است که برای دولتیها خیلی حرف گوش کن است و اقتدار و استقلالی از خود ندارد.
پول ملی ایران و مردم تاوان این بی مدیریتها را باید حالا حالاها بدهند.
سوء مدیریت ولی الله سیف در زمان تصدی مدیر عاملی بانک صادرات و اختلاس معروف ۱۲۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ( یکصدوبیست و سه میلیارد تومانی در دهه ۷۰ آشکار بود و چگونه تواتست بر مسند ریاست مرکزی گمارده شود ، نتیجه اش بهتر از این نخواهد بود
مهمتر از تغیبر سیف؛ تغییر وزیر اقتصاد و برگشتن طیب نیا تنها افتصاددان دولت یازدهم هست.
خواهش میکنم اینو مطالبه عمومی کنید.
واقعا آقای روحانی با این گونه گزینش ها نه تنها به خودش بلکه به ملت و جامعه صدمه می زند آقای سیف نه بکار بانک مرکزی می آید و نه به سفیری.
4 ساله که توی ژاپن هستم. مسئولی با کارنامه سیف رو اینجا درجا برکنار و به 30 سال زندان محکوم می کنن.
پاسخ ها
فف
| France |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
!خوش به حالت
در شرایط فعلی جایگزینی یک اقتصاددان باسواد و مورد اعتماد به جای سیف خیلی ضروریه. چراکه اثر روانی مهمی بر آرامش ذهنی مردم داره.
واقعاً قراره در ایران یه مسئول چیکار کنه تا برکنارش کنن؟ فک کنم خودشم هر روز داره تعجب میکنه :)
جایزشه دیگه زد اقتصاد کشور رو نابود کرد بهش جایزه سفیری یک کشور خوبو میدن!!تا این چنین کشور اداره میشه 1000سال دیگم وضعمون همینه
فکر کنم باید دست بدامن حضرت عزراییل شویم تا مسءولی صندلی بی کفایت ریاست خودش را رها کند
به نظر من برخی دولتمردان به دلیل عدم کفایت باید دست به خودکشی بزنند
پاسخ ها
بماند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
فقط دولتمردان؟ فقط برخی؟
ساده لوحی است کسی فکر کند با تغییر یک نفر (رییس بانک مرکزی) یا یک دولت گشایشی برای مردم حاصل می شود . مشکلات کشور بسیار اساسی تز از تغییر رییس بانک مرکزی یا تغییر دولت است.
ده تا رییس کل دیگه هم عوض بشه بازهم تا زمانی که کنترل بازار ارز توسط منابع قدرتی خارج از بانک مرکزی و دستوری اجرا بشه و مردم هم از ترس ناامیدی به اینده دلار تلنبار کنن ، تغییری ایجاد نمیشه
از کره ایها خبر ندارم ولی ژاپنیها اینقدر شرف دارند که هاراگیری(خودکشی) می کردند.
50 درصد کاهش ارزش پول ملی نسبت به پارسال. خدا رحم کنه.
ده نه ده
مشکل از تلگرام بود...
که بستین...
حل میشه ناراحتی نداره×××
نه عوض نکنید بگذارید از تجربه هایش استفاده ببریم. سه چهار ماه پیش گفته گرانی سکه و طلا 200 هزارش حباب است حالا ما فهمیدیم که حباب داریم تا حباب. حبابی که در عرض سه ماه یک میلیون میره بالا!!!!!!!!!!!
خوش به حالش
کار از کار گذشته با تغییر ولی خان اوضاع اقتصادی درشت بشو نیست. تا کی آزمون و خطا؟ دوباره نفر بعد میاد تا بیاد یاد بگیره چی به چیه بازم ۵ سال میگذره
متاسفانه کار از کار گذشته و شاهد سقوط کامل اقتصاد مملکت هستیم. از جناب سیف و دیگران هم کاری بر نمیاد دیگر.
نمیشه کسی را برکنار کرد. . ما قراره تا آخر با هم وبرای هم باشیم.
خدا تا آخر این دولت بهمون رحم کنه
خوشحالی زاید الوصفی در چهره آقای سیف موج میزنه و یه " به زلفم " خاصی رو در پشت این چهره خندان میتوان دید، لبخند بزن استاد ، تو نزنی کی بزنه
سلام این تحلیل رو کی مینویسم. مگر میشه تورم 40 درصدی رو به حدود تک رقمی رشوند که طیب نیا کرده. یخ رده خواهش میکنم اطلاعت عمومی مردم رو در نظر بگیرید
گاهی اوقات هشت سال طول می کشد تا ما به خطا بودن یک تصمیم یا لزوم اتخاذ تصمیمی دیگر پی ببریم. آقای روحانی اکنون تنها پنج سال است که رئیس جمهور هستند و سه سال دیگر وقت دارند. عجله نکنید و ایشان را هول نفرمایید!!!
وزیر دیگری که باید تعویض بشه حتما وزیر اموزش و پرورش هست داره سیستم اموزشی کشور را نابود می کند
موسسه های مالی و آشوب در بازار طلا و ارز نشون دهنده بی کفایتی مدیران مسوله .. یکی جواب بده مردم بیچاره زیر مشکلات اقتصادی له شدند
اقا چرا اینقدر به سیف گیر میدید این بابا انیشتین اقتصاد زمانه برای خودش در سطح بین المللی ست معلومه رییس جمهور به قیمت نابودی ایران وایرانی هم اونو عوض نمیکنه خدا میدونه چرا با نابودی اقتصاد ونظام پولی هم حاضر به تغییر اون نیستن
خود رئیس جمهور چه گلی به سر زده که وزریراش گرفته باشند؟؟؟!!!!
تابناک همچین میگی بحرانی که انگار تا حالا گل و بلبل بوده.این وضعیت نشون میده ما تو کوچکترین فشاری چقدر تو مدیریت بحران ضعف داریم و بی لیاقتی ها خودشونو نشون میده.
سلام سقف توان مدیرایرانی همینه سیف نه هرکسه دیگه ای هم بیاد نمیتونی کاری بکنه
اول باید سیاست های کلان مملکت تصحیح بشه وبا دنیا به تعامل برسیم بعدشم مدیر وادم کاردان از اروپا وژاپن وارد کنیم دنبال عکسای خصوصیش هم نباشیم
مشکلات ارزی و بسیاری دیگر زیر سر دلواپسان است .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
بله شما هم سرتو از برف بیرون نیار!!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
ما هرچی میکشیم از همین دلواپسانه . ما اگه دلسوز و دلواپس نخوایم کی رو باید ببینیم
سلام
اگه جانشینش قراره آقای م باشه، خیلی بهتره که سیف بمونه.
تا ۱۴۰۰۰ تومن با روحانی
شعار جدید طرفداران دولت
یک لیسانسیه ساده هم متوجه این می شود که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی حداقل تحصیلاتشان اقتصاد باشد تا درک صحیحی از امور داشته باشند ولی متاسفانه رئیس جمهورمون نمیدادند که انتخاب رئیس بانک مرکزی با تحصیلات حسابداری!!!!! و وزیر اقتصاد با تحصیلات مدیریت و تخصص در امور بازرگانی مناسب سمت های اقتصادی این شکلی نیستند!!!
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
درست میفرمایید تو دوره احمدی نژاد که وزیر اقتصاد یه مهندس بود!!!!
وای به حال سفارت ایران در کره و ژاپن
من شخصا به آقای روحانی رای دادم و به دوستان خودم هم توصیه کردم که به او رای بدهند. البته این کار به معنای این که ایشان را شخصی در قامت ریاست جمهوری می دیدم نبود، بلکه با روحیات محافظه کاری خودم تشخیص می دادم که اگر او پیروز شود همین وضعیت آرام و رکود بدون هیجان دوره اول تکرار می شود و از هر گزینه دیگری برای ایران کم خطر تر است. قطعا ایشان در حد یک مقام سیاسی نه در حد رئیس جمهور است و توقعی برای ارائه راه حل مشکلات مورد اشاره از وی وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
اشتباهتون همین بود که گول دوره اول رو خوردید. چرا اینقدر مردم ایران حافظه ضعیفی دارند؟؟ قبلی رو چه زود فراموش کردید
آقای روحانی میگه وضعیت خوبه ولی انگار واقعا بی خبره از بازار. قیمت یک قطعه تا 4 روز پیش 950 هزار تومان بوده شده یک میلیون 300 هزار تومان!!!
این تورم و ورشکستگی اقتصادی یک مزیت بزرگ داره و اون اینه که به دولتمردان رویا پرداز ما اثبات میشه با شعار و بلند پروازیهای ایدئولوژیک بدون داشتن یک اقتصاد وصنعت توانمند نمی توان با دنیا در افتاد. فقط افسوس که دیگر برای تجربه اندوزی دیر شده و تمام سرمایه ها را هدر داده و پلهای پشت سر خراب و قافیه را باخته ایم و امروز چاره ای جز تن دادن به تمام خواسته های غرب نداریم آنچه باقی مانده انتخاب میان بد و بدتر است . یا پذیرفتن تمام شروط تحمیلی غرب و یا ایستادگی و تحمیل قحطی و فلاکت بزرگ به مردم زبان بسته.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
یاد اون شخصیت تو گالیور افتادم که هی میگفت من میدونم
آقای طهماسب مظاهری را بگذارند رییس کل....آن زمانی که وزیر اقتصاد بود وزارتخانه را متحول کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
احسنت
خدا را شاکر و سپاسگذاریم که فهمیدین بزرگترین مشکل مملکت همین بانک مرکزی هستش
که تقریبا در یک قرن بدترین فرد را روبرومون داریم
در وزارت اقتصاد و مخصوصا بانک مرکزیمون
نمونش زیاده
که رکود ۸ساله ، خیانت چند موسسه مالی مثل ثامن، عدم کنترل پولی و ارزی، ضعیف شدن پول ملی، نبودثبات در تصمیم گیری مالی کشور، خروج ارز، نبود اعتماد به بانک مرکزی کشور بین کاسبان و مردم،نبود افق طولانی مدت بانک مرکزی، عدم کنترل خروج ارز برای واردات قاچاق و واردات خودرو خارجی ، عدم اطمینان صادرکنندگان برای پرداخت ارز درآمدی به بانک . همه اینها اگر نشه گفت ناکارآمدی چی میشه گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
نه دوست من اشتباه فهمیدی بزرگترین مشکل مملکت ما تلگرام و بد حجابی زنانه . اگر زنان حجاب داشتن الان ارز هم 2000 تومن بود
خود روحانی اگه بره کنار بهترین خدمت به ملت و خودش کرده ، شک نکنید ۶ ماه دیگه کمر ملت و کشور شکسته خواهد شد ،
آقا چرا نظام تنبیه برای مدیران بی لیاقت بخوانید نابلد وجود نداره
و همه مدیران در یک کفه سنجیده شده و خوب و بدش یکجور حقوق و مزایا دارن
باید اقتصاد کجا باشه که ریسجمهور مملکت بفهمه این فرد بدرد این کار نمیخوره
بدانید و آگاه باشید مردم ما همونایی هستند که با ساختمان سوخته سلفی میگیرن
مردم ما با یه برف کرایه ۲میلیونی میگیرن
با یه بوق میرن تو صف دلار و با یه بوق صف طلا و فردا صبحش تو صف مرغ و تخم مرغ
عیب تو مردممونم هست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
بله مشکل اصلی فرهنگ ملت هست ولی اونی که بازوی قوی داره دولته
سیف بی کفایت هست ، ولی در این بلبشوی اقتصادی و فساد گسترده و بی برنامگی ، صدتا مسئول هم عوض بشه، همین آش هست و همین کاسه
دوستان گل کانت گذار
اون دلاری که شده هفت تومن دلاری نیست که توی اقتصاد ملی تاثیرگذار باشه. اتفاقا دلار 7 تومنی خارج از فضای اقتصادی سالمه و هزینه قاچاق رو بالا میبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
سلام سیف چطوری روت میشه میای کامنت میذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
اما درآمد قاچاق از داخل به خارج رو افزایش میده.
آمریکا نیاز به حمله نظامی و لشکر کشی به ایران ندارد.
دلار به تنهایی ایران را شکست خواهد داد.
شاید بالارفتن نرخ ارز خواست دولت برای مقرون به صرفه نشدن واردات قاچاق باشد و راهکاری برای جلو گیری از قاچاق
چطوری روحانی؟؟ ترامپ داره میاد.....منتظر سکانس پایانی باشید....دلار ۱۲۰۰۰ تومانی یعنی شیر یک لیتری ۴۰۰۰ تومان....ما آب و برق را مجانی میکنیم....سال کالای ایرانی پول ملی شده ....دمت گرم سیف همین فرمون برو جلو ....داری از ترامپ هم جلو میزنی...
نمیدونید با این تغییرات چند نفر آدم بدبخت شدند و چند نفر سکته کردند.
هی بگید اول تعهد
تخصص هم داشت داشت
نداشت هم به درک
مجید جان .تیم اقتصادی و یا کابینه را رییس جمهور انتخا نکرده که حالا بتونه عوض کنه . توکه این چیزا را خوب میفهمی
سالهاست که ارز ارزان حاصل از فروش نفت زمینه قاچاق و واردات را فراهم کرده و تولید داخلی و اشتغال را از بین برده .
اگر کلمه سیف به معنی امن باشد باید نام این آقا را بگذارند آنسیف یعنی نا امن !
بنده تحصیل کرده رشته اقتصاد هستم. اولین و مهمترین وظیفه بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی هر کشوره. آقا نمیتونی استعفا بده.
مردم به خوبی میدانند چه خبر است
باز هم برید رای بدید به اصلاح طلبان
حالا هم در پست سفیر که هیچ ربطی به بانکداری ندارد خدا رحم کند به حوزه سیاست خارجی
قیمت واقعی دلار با توجه به قیمت طلا 22000 تومان است نه 7000 تومان
باید سیف رو از کار برکنار کنن
متاسفام
اقای رئیس جمهور .علی برکت الله
آقا نتونستید مملکت را اداره کنید
روحانی واقعاً که علی برکت ا...
چند سال دیگه دوباره یه بازی انتخاباتی در میارن
متاسفانه مشکل شخص ریس جمهور است که توانایی اداره مملکت را ندارد
سیف بخشی از کابینه دولت است
آقای روحانی انتقادها را به جان می خرد و لب باز نمی کند تا حضراتی که هم منتقد هستند و هم در حال نابودی اقتصاد کشور را اعلام نکند
سیف باید مثل مسئولین خطاکار ژاپن خود کشی کند.
وقتی پای منافع در میان باشه برکنار کردن سخت میشه!!!
اتفاقا به دولت روحانی فقط بابت همین سیف باید جایزه داد
ان شا الله با حضور پرشور در انتخابات آتی مشکلات بر طرف میشود.
عاقا این اصلاحات اصلا چیه ؟ چیرو میخوان اصلاح کنن ؟
آقایان من می خوام کلا" از ایرانی بودن استعفاء بدم .یه راهی به من نشون بدین لطفا"
این دولت طوری حکومت می کند که انگار سرزمینش جایی غیر از ایران است
ایا ماها را خر فرض کرده اند؟......
مشکل مردم مااینه که پرده رومیبینند وپشت پرده رونمی بینند.
آقای روحانی دست ازلجبازی ویک دندگی بردار، چنانچه وزیری کارایی نداردبدون اغماض عوضش کن.
تابی خیلی نامردی
نظر میدیم نصفه اعلام می کنی؟دیگه اصلا با این سایت هم قهر کردم مثل صدا و سیما و..
مديريت پولي كار هركسي نيست
طنزززز:
رییس بانک مرکزی فرمودند:
ما دیگر ارزی نداریم.شما امری ندارید؟؟
طیب نیا باید وزیر بشه دوباره و طهماسب مظاهری هم بشه رییس بانک مرکزی.
ما در کشورمان افراد باهوش و باسواد و خبره در هر زمینه ای داریم الحمدلله ، توروخدا از این افراد استفاده کنید
ما در کشورمان افراد باهوش و باسواد و خبره در هر زمینه ای داریم الحمدلله ، توروخدا از این افراد استفاده کنید . مردم بسیار نگران و شده اند خدا ما را ببخشد و به ما رحم کند اکثرا احساس خوبی ندارند و به نظر میاد اگر با همین فرمان جلو بریم وضع بدتر خواهد شد ؛
مشکل ایران ایشان نیستند بلکه چند نفر خاص هستند که مدام تشنج ایجاد می کنند.
خودی باش هرچه میخواهی بکن
تا زمانیکه ما تولید داخلی نداشته باشیم و مونتاژ کار باشیم و از آن سو صادراتی غیر از نفت نداشته باشیم همینه که همینه .
روحانی در واقع خودش هم باید استیظاح بشه
البته قبل از برکنار ایشان باید اول حسابهای بانکی قیل و بعد از ریاست چک شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل