بازدید 2383

۲۳۰۰۰کلاهبرداری بانکی درهند به‌ارزش ۱تریلیون روپیه

کد خبر: ۷۹۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲ 06 May 2018

بانک مرکزی هند اعلام کرد ظرف ۵ سال گذشته بیش از ۲۳هزار مورد کلاهبرداری در بانک‌های مختلف هند اتفاق افتاده که ارزش کل آنها بالغ بر ۱ تریلیون روپیه است.

به گزارش مهر به نقل از تایمز آو ایندیا، بانک مرکزی هند اعلام کرد ظرف ۵ سال گذشته بیش از ۲۳هزار مورد کلاهبرداری در بانک‌های مختلف هند اتفاق افتاده که ارزش کل آنها بالغ بر ۱ تریلیون روپیه است.

طبق اعلام بانک مرکزی هند، در کل ۵۱۵۲ مورد کلاهبرداری در بازه آوریل ۲۰۱۷ تا مارچ ۲۰۱۸ ثبت شد که ارزش آن ۲۸۴.۵۹ میلیارد روپیه بود. این بیشترین میزان کلاهبرداری بانکی هند ظرف ۱ سال است.

در بازه ۲۰۱۶-۲۰۱۷ موارد کلاهبرداری ثبت شده ۵۰۷۶ پرونده بود که ارزش کل آنها ۲۳۹.۳۳ میلیارد روپیه بود.

از ابتدای ۲۰۱۳ تا اول مارچ ۲۰۱۸ تعداد کل پرونده‌های کلاهبرداری‌ بالای ۱۰۰۰۰۰ روپیه، ۲۳۸۶۶ مورد بود که در کل ۱۰۰۷.۱۸ میلیارد روپیه را به خود اختصاص دادند.

بانک مرکزی هند اعلام کرده است که این پرونده‌ها در حال پیگیری هستند و سازمان‌های بازرسی مرکزی مانند سی‌بی‌آی و ای‌دی، تحقیقات خود را در مورد پرونده‌های کلاهبرداری‌های بزرگ بانکی که در برگیرنده صنایع و سایر بخش‌هاست، آغاز کرده‌اند.

در بین بزرگترین کلاهبرداری‌ها، کلاهبرداری بیش از ۱۳۰ میلیارد روپیه‌ای بانک ملی پنجاب است که گفته‌می‌شود توسط الماس‌ساز معروف، نیراف مودی و عموی او، محول چوکسی، فروشنده سنگ‌های قیمتی گیتانجیل، انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی