بازدید 5324

مک‌کین: ترامپ تیشه به ریشه ارزش‌های آمریکا می‌زند

کد خبر: ۷۹۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 04 May 2018

یکی از سناتورهای برجسته و جمهوریخواه آمریکا ضمن انتقاد شدید از عملکرد رئیس جمهور کنونی این کشور، همقطاران جمهوریخواه خود را به قصور در پاسداری از ارزشهای آمریکا متهم کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سناتور «جان مک کین» در زندگینامه جدید خود که به رشته تحریر درآورده است، ضمن انتقاد فراوان از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همقطاران جمهوریخواه خود را متهم کرد که با تمجید بی حد و حصر از «حاکمان ستمگر» در عرصه بین المللی، بی اعتبارسازی رسانه ها، چشم پوشی از موازین حقوق بشر و رفتار تحقیر آمیز با پناهجویان در حمایت و پاسداری از ارزشهای این کشور کوتاهی کرده اند.

مک کین در این کتاب که با عنوان «امواج متلاطم» و با همکاری «مارک سالتر» دستیار دیرینه خود نگاشته است، نوشت: «چاپلوسی و تملق رابطه دوستی او را حفظ می کند، نقد و انتقاد دشمنی با او را».

مک کین همچنین در مورد ضرب الاجل واشنگتن برای حفظ یا خروج از برجام، می نویسد که پیش بینی اقدام بعدی رئیس جمهور آمریکا در خصوص این موضوع کاری بس دشوار است.

در بخشی دیگر از این کتاب، مک کین می نویسد که ترامپ ایده ترویج ارزشهای آمریکا به ورای مرزهای این کشور را به باد استهزاء گرفت و او را به دلیل تهدید همسر و فرزندان تروریستها به مرگ در دوران رقابتهای انتخاباتی اش، به باد انتقاد گرفت.

وی در اینباره می نویسد: «فقدان حس همدردی در ترامپ نسبت به پناهجویان، افراد بی گناه، تحت ستم، مردان و زنان و کودکان درمانده و بیچاره مایه نگرانی است. صحبتهای وی در مورد این دسته از افراد نفرت انگیز است».

مک کین ترامپ را به قصور در بذل توجه کافی به موارد نقض حقوق بشر متهم و ادعا کرد که «جهان از آمریکا انتظار دارد نسبت به وضعیت بشریت دغدغه داشته باشد. ما آمریکا باید به این شهرت و آوازه خود افتخار کنیم. اما مطمئن نیستم که رئیس جمهور این مسئله را درک کند».

مک کین با اشاره به تلاش ترامپ برای کم اهمیت جلوه دادن اخبار رسانه ها و زدن برچسب «اخبار جعلی» به آنها، آن را شگردی خواند که «حاکمان مستبد برای بی اعتبار ساختن و محدود ساختن آزادی مطبوعات از آن استفاده می کنند».

گفتنی است که کاخ سفید هنوز در مورد اتهامات و انتقادات مطروحه از سوی سناتور مک کین، اظهارنظری نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر