بازدید 8767
۱

هشدار بیل گیتس درباره شیوع یک بیماری همه‌گیر

کد خبر: ۷۹۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 01 May 2018

"بیل گیتس"، میلیاردر بشردوست در مورد یک بیماری همه‌گیر در آینده که در صورت عارض شدن، نزدیک به 33 میلیون نفر از انسان‌های روی کره‌زمین را از بین خواهد برد، هشدار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمودو، دنیا با پیشرفت تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است، اما همچنان در برابر بیماری‌های واگیر و همه‌گیر(پاندمیک) ضعیف است. این همان چیزی است که بیل گیتس به آن معتقد است.

وی معتقد است احتمال زیادی وجود دارد که یک آنفلوانزای جدید شایع شود که جوامع برای رویارویی با آن آماده نیستند.

گیتس در مباحثه درباره بیماری‌های همه‌گیر که توسط انجمن پزشکی ماساچوست و مجله پزشکی "نیوانگلند" برگزار شد، گفت که جهان و به ویژه ایالات متحده، آمادگی وقوع یک بیماری همه‌گیر جدید را ندارد.

وی در مورد احتمال شیوع آنفلوانزای جدید صحبت کرد که می‌تواند جان بیش از 30 میلیون نفر را تنها در عرض 6 ماه بگیرد.

گیتس گفت که بسیار خوش‌بین و معتقد است که زندگی برای اکثر مردم جهان از طریق ایمن‌سازی و راه‌های معالجه جدید که در ریشه‌کن کردن بیماری‌هایی مانند فلج اطفال و مالاریا کمک کردند، بهتر می‌شود.

وی افزود: با این حال، یک حوزه وجود دارد که جهان در آن پیشرفت زیادی نکرده است و آن آمادگی برای مواجهه با یک بیماری همه‌گیر جهانی جدید است.

گیتس خاطرنشان کرد، خطر ابتلا به بیماری همه‌گیر آتی، نمونه‌ای از شیوع آنفلوانزای خوکی در سال 2009 و شیوع بیماری ابولا است، جایی که ایالات متحده آمریکا و جهان برای مقابله با آن دیر به پا خاستند.

بنیانگذار مایکروسافت هشدار می‌دهد که با پیشرفت توسعه سلاح‌های بیولوژیکی با قدرت تخریب انبوه، جهان در معرض خطر حملات بیولوژیکی قرار دارد.

گیتس با نمایش نمونه شبیه‌سازی شده توسط "موسسه مدل‌سازی بیماری‌ها"، پیش‌بینی کرد که آنفلوانزای جدید مشابه بیماری همه‌گیر در سال 1918 است که 50 میلیون نفر را از صحنه روزگار محو کرد و اکنون می‌تواند تنها طی شش ماه، نزدیک به 33 میلیون نفر را در سراسر جهان از بین ببرد.

گیتس می‌گوید که جهان نیاز دارد تا برای مقابله با بیماری‌های پاندمیک آماده شود، همان‌طور که از لحاظ نظامی برای جنگ آماده می‌شود.

وی گفت: حساسیتی که موضوعات سیاسی و نظامی وجود دارد، در مورد تهدیدات زیست محیطی کان لم یکن است.

گیتس معتقد است در حالی که دولت، کمک کنندگان بشردوستانه و افرادی که در بخش خصوصی هستند، در حال تلاش برای ایجاد یک واکسن برای آنفلوانزا با قابلیت دسترسی جهانی هستند، آمادگی فعلی کافی نیست.

وی گفت: تهدید بعدی ممکن است اصلا بیماری آنفلوانزا نباشد. احتمالا این بیماری، یک پاتوژن ناشناخته خواهد بود که ما برای اولین بار طی شیوع آن با آن مواجه خواهیم شد، همانطور که در موارد "سارس"(SARS)، "نشانگان تنفسی خاورمیانه"(MERS) و دیگر بیماری‌های عفونی کشف شده اخیر دیده شد.

گیتس فکر می‌کند که برای پیشگیری فعالانه از بیماری همه‌گیر بعدی، جهان نیاز به ابزارهای بهتر، سیستم تشخیص زودهنگام و یک سیستم واکنش جهانی دارد و ایالات متحده باید در آماده‌سازی جهان برای این موضوع پیشرو باشد.

وی گفت: ما باید در رویکردهای دیگری مانند داروهای ضد ویروسی و درمان‌های آنتی‌بادی سرمایه‌گذاری کنیم که می‌توان آنها را انبار و یا به سرعت تولید کرد تا از گسترش بیماری‌های همه‌گیر جلوگیری شود و یا در درمان افراد مبتلا به این بیماری‌ها استفاده شود.

گیتس همچنین برخی از پیشرفت‌های اخیر پزشکی که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد را نقطه امید دانست و گفت که این پیشرفت‌ها روزی می‌تواند به جلوگیری از گسترش بیماری‌های همه‌گیر کمک کند.

پیشرفت‌هایی مانند پیشرفت اخیر که با استفاده از قدرت "کریسپر"(CRISPR) برای تشخیص شواهد وجود یک پاتوژن با استفاده از نوارهای کاغذی مشابه آزمایش حاملگی می‌باشد، گام موثری در این راه است.

علاوه بر این، پیشرفت در درمان آنتی‌بادی منوکلونال منجر به توسعه محصولاتی برای سرطان و بیماران مبتلا به ابولا شده است.

بنیانگذار مایکروسافت سخنرانی خود را با این نتیجه‌گیری ختم کرد که یک نقشه راه در تاریخ برای چنین تلاش‌های جمعی وجود دارد و ما باید آن را برای ایجاد آمادگی و سیستم کارآمد واکنش به بیماری‌های همه‌گیر پیدا کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
چطوره كه بيل گيتي مياد راجع به تخصص پزشكي حرف ميزنه؟؟؟...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان