بازدید 8698

صدور حکم ۱۰۰۰ میلیاردی به نفع پدیده

کد خبر: ۷۹۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹ 01 May 2018

یک منبع آگاه روزگذشته به خراسان رضوی گفت: جهت قانونمند شدن فعالیت های شرکت پدیده، دیوان عدالت اداری در رای بدوی نظر به ابطال تصمیم کمیسیون تقویم جهاد کشاورزی استان مرتبط با طلب عوارض تغییر کاربری به میزان طلب معادل ۶۱۰ میلیارد تومان اصل جریمه و با جرایم تاخیر معادل تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومان را صادر و ابلاغ کرد که این اقدام به نفع سهامداران و شرکت پدیده است.

به گزارش روزنامه خراسان، در همین رابطه رئیس هیئت‌مدیره گروه شرکت‌های پدیده شاندیز به خراسان رضوی گفت: دیوان عدالت اداری در رأی بدوی خود جریمه بالغ‌بر 1000 میلیاردی شرکت پدیده به جهاد کشاورزی را ابطال کرد.

زارع صفت افزود:پیش از ادعای جهاد کشاورزی اراضی مذکور جزو محدوده شهری شاندیز قرار گرفته بود به همین دلیل شرکت پدیده شاندیز شکایتی را در این زمینه در دیوان عدالت اداری مطرح کرد که به تازگی مطلع شدیم دیوان عدالت اداری در رأی بدوی خود، حکم به نفع شرکت پدیده شاندیز صادر کرده است.

وی تأکید کرد: ما دنبال نهایی کردن این رأی هستیم و قطعا از این فرصت جدید برای سامان دهی مجموعه شرکت‌های پدیده استفاده خواهد شد.

تا تیرماه برای برگزاری مجمع عمومی فرصت داریم

رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌های پدیده درباره تعیین تکلیف مدیرعامل این شرکت با توجه به این که حکم مدیرعاملی ابوالفضل انتظاری تا 12 اردیبهشت تعیین شده بود نیز گفت: تصمیم‌گیری در این باره بر عهده کمیته تدبیر و ستاد اجرایی استان است اما این که آقای انتظاری تغییر خواهد کرد یا خیر اطلاع دقیقی ندارم. با این حال بنا بر ثبات مدیریت داریم. بعدازاین که کمیته تدبیر جمع‌بندی کلی موضوع را انجام داد، موضوع به هیئت‌مدیره محول خواهد شد.وی ادامه داد: البته ازنظر قانونی مدیر فعلی می‌تواند تا زمانی که کمیته درباره مدیریت جدید تصمیم بگیرد، به فعالیت خود ادامه دهد. در این زمینه نیز هنوز شخص جدیدی معرفی نشده است.

رئیس هیئت‌مدیره درباره برگزاری مجمع عمومی این شرکت نیز گفت: با توجه به این که مهلت قانونی برگزاری این مجمع تیرماه امسال است ما تمام تلاشمان بر این است که در مهلت قانونی این مجمع برگزار شود.

یقین می دانم فعالیت این هیئت‌مدیره تمدید خواهد شد

مدیر عامل شرکت پدیده نیز درباره شایعات عدم حضورش در جلسات این شرکت اظهار کرد: این گونه شایعات زیاد است بنده قویا در جلسات شرکت می کنم و هم اکنون در مجموعه پدیده در حال بازدید از فعالیت های عمرانی و پروژه ها هستم.

انتظاری درباره تعیین تکلیف هیئت‌مدیره و مدیرعامل جدید این شرکت نیز گفت: با توجه به این که مدت‌زمان قانونی دو ساله فعالیت هیئت‌مدیره این شرکت 11 اردیبهشت(امروز) به اتمام خواهد رسید و از سوی دیگر بنده و آقای زارع صفت جانشین دو تن از اعضای هیئت‌مدیره قبل شده بودیم لذا ازنظر قانونی مدت‌زمان فعالیت قانونی همین دو سال است که از پیش تعیین‌شده است اما یقین می‌دانم که فعالیت این هیئت‌مدیره، مجدد تمدید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پدیده توضیح داد : با توجه به این که بنا داریم در تیرماه و در نهایت مردادماه امسال مجمع قانونی شرکت پدیده را تشکیل دهیم و از طریق آرای مجمع عمومی هیئت‌مدیره و مدیران عامل این شرکت مشخص شوند، تا زمانی که این مجمع به‌صورت قانونی تشکیل شود، هیئت‌مدیره کنونی به فعالیت خود برای سامان دهی این شرکت ادامه خواهد داد.

شایان‌ذکر است فرید سیدی نژاد ، معاون حفظ کاربری اراضی و یکپارچه‌سازی سازمان امور اراضی کشور مردادماه سال گذشته در گفت وگو با ایسنا مدعی شده بود، "با محکوم شدن مالک و سهامدار اصلی پروژه پدیده شاندیز و به اثبات رسیدن تغییر غیرقانونی کاربری اراضی به وسعت ۴۱ هکتار جریمه‌ای به‌عنوان عوارض حفظ کاربری به مبلغ ۶۱۰ میلیارد تومان برای تیم مدیریت جدید شرکت در نظر گرفته شد اما ازآن جاکه برای پرداخت این عوارض دو سال تنفس و سه سال زمان بازپرداخت به‌صورت اقساط در نظر گرفته‌شده است، مبلغ این عوارض با احتساب تأخیر تأدیه به حدود هزار میلیارد تومان می‌رسد."

اما سید محسن شوشتری مدیرعامل سابق پدیده 13 آذر ماه 95 بااشاره به بخشودگی و استمهال بخشی از این بدهی در این باره گفته بود:« هم اکنون بدهی ما به جهاد کشاورزی از 740 میلیارد تومان به 610 میلیارد تومان کاهش یافته است اما به طور کلی ما اعتقادمان این است که اراضی ما داخل شهر بوده و در این خصوص منع تعقیب نیز از سوی مقام قضایی صادر شده است. ما این موضوع را از قوه قضاییه پیگیری می کنیم تا با توجه به مستندات موجود رای نهایی صادر شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل