بازدید 4733

حرکت چراغ خاموش مجلس برای تفکیک وزارتخانه‌ها

کد خبر: ۷۹۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 26 April 2018

با وجود مخالفت همه کارشناسان با تفکیک وزارتخانه ها و تجربه موفق ادغام در تقویت تولید داخلی، مجلس شورای اسلامی حرکت چراغ خاموشی را تحت فشار دولت جهت جدا کردن بازرگانی از وزارت صنعت و کشاورزی آغاز کرده است.

به گزارش فارس، در حالی که مخالفت عمده نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی با تفکیک وزارتخانه ها اعلام شده بود، کمیسیون مشترک برای بررسی این مسئله به صورت چراغ خاموش تشکیل شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که فشار دولت به مجلس، منجر به تشکیل این کمیسیون شده است و الیاس حضرتی نماینده مجلس ریاست آن را بر عهده دارد. جلسات این کمیسیون نیز به صورت منظم برگزار می شود.

با این وجود تاکنون خبری در خصوص وضعیت این کمیسیون، اعضای حاضر آن و دستور جلسات وجود ندارد. لازم به ذکر است که پیش از این، نمایندگان مجلس این لایحه را مغایر با برنامه ششم می دانستند.

گفتنی است این تغییرات ساختاری، تنها دولت و مجلس را معطّل کرده و هزینه‌های زیادی را بر روی دوش دولت میگذارد؛ هزینه هایی که در نهایت مردم باید آن را بپردازند. این درحالیست که در حال حاضر، مسئله امروز کشور و اقتصاد، نه تفکیک یا عدم تفکیک بازرگانی از تولید بلکه لزوم اصلاح و اقدامات سریع جهت حمایت از تولید و کالای ایرانی است.

بررسی های کارشناسی نیز بیانگر آن است که ادغام بازرگانی با صنعت و کشاورزی، اثرات مثبتی داشته و به توان تولیدی کشور افزوده است.

بررسی نمونه های خارجی نیز بیانگر همین مسئله است. در واقع ساختار تولید و تجارت در کشورهای پیشرفته متمرکز بوده و این سبب شده است واردات، بر تولید داخلی در کشورها غلبه پیدا نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل