بازدید 1862

نحوه نظارت بر آزمون‌های بین المللی معین شد

کد خبر: ۷۹۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 25 April 2018

با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نحوه ساماندهی و نظارت بر آزمون‌های بین المللی معین شد.

به گزارش مهر، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، با ابلاغ مصوبه جلسه ۷۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه هماهنگی، ساماندهی و نظارت بر آزمون‌های بین المللی معین شد.

در این مصوبه که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارند؛ مقرر شده «مسئولیت ساماندهی، هماهنگی، صدور مجوز و نظارت بر برگزاری آزمون‌ها بین المللی از قبیل GMAT GRE و Microsoft cise و تمام آزمون‌های زبان خارجی و سایر امور مربوطه از جمله انجام مذاکرات، تهیه و اجرای تفاهم‌نامه بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌تواند راسا نسبت به صدور مجوز و نظارت و انجام سایر امور فوق الذکر در خصوص برگزاری آزمون‌های بین المللی مربوط به آن وزارت و آزمون‌های تخصصی علوم پزشکی اقدام کند.

تبصره ۱- آیین نامه‌های اجرایی موضوع این ماده واحده حسب مورد به تصویب وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد رسید.

تبصره ۲- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند گزارش عملکرد سالانه خود راجع به این ماده واحده را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

این مصوبه در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۷ توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرای به نهادهای مجری ابلاغ شده است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس