بازدید 10614
مهمترین اتفاقات آذر 96؛

دستیار ویژه روحانی: یارانه باید 18 هزار تومان می‌شد نه 45 هزار تومان/ نظر آیت‌الله مصباح درباره احمدی‌نژاد تغییر کرد؛ «او» منحرف است!/ نجفی، قالیباف را به مناظره طلبید/ انتقاد علم‌الهدی از سفر مقامات اروپایی به ایران

نشست مهم ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و تصمیم‌گیری درباره سوریه، نجفی، قالیباف را به مناظره طلبید، تعجب یک مسئول در پرونده مرتضوی از تبرئه او!، نامه احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب منتشر شد، کاهش ۹۲ درصدی بارش‌ها در تهران، پایان داعش اعلام شد، آیا شورای نگهبان با اصلاح‌طلبان مذاکره می‌کند؟، نظر آیت‌الله مصباح درباره احمدی‌نژاد تغییر کرد؛ «او» منحرف است!، ایجاد گشت‌های سپاه برای برخورد با سرقت و اوباش...
کد خبر: ۷۸۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 03 April 2018

قرار است مهمترین اتفاقات و رویدادهای سال 96 در گزارش های جداگانه برای ایام نوروز پیش روی خوانندگان «تابناک» قرار گیرد. در این گزارش به خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری نهمین ماه از سال 96 (آذر ماه) اشاره می شود.

به گزارش «تابناک»، نشست مهم ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و تصمیم‌گیری درباره سوریه، نجفی، قالیباف را به مناظره طلبید، تعجب یک مسئول در پرونده مرتضوی از تبرئه او!، نامه احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب منتشر شد، کاهش ۹۲ درصدی بارش‌ها در تهران، پایان داعش اعلام شد، آیا شورای نگهبان با اصلاح‌طلبان مذاکره می‌کند؟، نظر آیت‌الله مصباح درباره احمدی‌نژاد تغییر کرد؛ «او» منحرف است!، ایجاد گشت‌های سپاه برای برخورد با سرقت و اوباش، کشف 75 درصد «تریاک» جهان توسط ایران، دستیار ویژه روحانی: یارانه باید 18 هزار تومان می‌شد نه 45 هزار تومان، انتقاد علم‌الهدی از سفر مقامات اروپایی به ایران و ... مهمترین سرفصل ها و عناوین خبری در آذر ماه 1396 بود.

نشست مهم ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و تصمیم‌گیری درباره سوریه

روسای‌جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با انتشار بیانیه‌ای بر عزم خود برای ادامه همکاری فعالانه در راستای برقراری صلح و ثبات در سوریه تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک نشست سه‌جانبه که در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ در سوچی برگزار شد، بر عزم خود برای ادامه همکاری فعالانه بین سه کشور به منظور برقراری صلح و ثبات در سوریه مطابق با آنچه در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده است، تأکید کردند.

روحانی، پوتین و اردوغان از سطح هماهنگی سه‌جانبه کنونی جهت حفظ و تقویت رژیم آتش‌بس در سوریه که کشورهای ایران، روسیه و ترکیه ضامن آن هستند، ابراز رضایت کردند.

آنان تصریح کردند، متعاقب سال‌ها تلاش بین‌المللی برای شکست گروه‌های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل در سوریه، موفقیت‌های حاصل شده طی یازده ماه پس از شکل گیری رژیم آتش‌بس در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۶ باعث کمک به نابودی داعش، جبهه النصره و سایر سازمان‌های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل شده است. ایشان همچنین توافق کردند، ایران، روسیه و ترکیه تا شکست نهایی این گروه‌ها به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.

روحانی، پوتین و اردوغان تأکید کردند، ایجاد نواحی کاهش تنش در سوریه از طریق فرایند آستانه بسیار کارآمد بوده و کمک چشمگیری به کاهش خشونت، تسکین آلام انسانی، محدود ساختن روند پناهندگان و آغاز تلاش برای تأمین شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی نموده است.

روحانی، پوتین و اردوغان تصدیق کردند که چارچوب آستانه و دستاوردهای آن تبدیل به ابزاری موثر برای کمک به صلح و ثبات در سوریه شده است.

نجفی، قالیباف را به مناظره طلبید

شهردار تهران، محمدباقر قالیباف را درباره تعطیلی خط 7 به مناظره دعوت کرد.

محمدعلی نجفی درخصوص اظهارات اخیر قالیباف مبنی براینکه تعطیلی خط ۷ مترو کاری سیاسی بوده، گفت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری توضیحاتی در این رابطه، ارائه و پیشنهاد خوبی هم مطرح کرد.

وی افزود: من هم می‌گویم برای اینکه موضوع شفاف شود و مردم دقیقا در جریان قرار بگیرند، آقای قالیباف در هر دانشگاهی که مورد علاقه‌شان است حضور پیدا کنند تا مناظره‌ای در حضور مردم و رسانه‌ها انجام شود.

شهردار تهران تاکید کرد: در این مناظره دلایل ما برای تعطیلی این خط و دلایل ایشان برای عدم تعطیلی بیان شود و اگر ایشان واقعا فکر می‌کنند ما از نظر کارشناسی اشتباه می‌کنیم یا خدایی ناکرده کار سیاسی کردیم، بهترین راه برای اثبات، برگزاری مناظره است.

نامه احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب منتشر شد

کانال اطلاع رسانی محمود احمدی نژاد نامه وی به رهبر معظم انقلاب در تاریخ 22 آبان ماه رامنتشر کرد.

در این نامه احمدی نژاد هیچ اشاره ای به اقدامات و عملکرد نامناسب دولت هشت ساله خود نکرده و عوارض آن را که امروز همچنان بر بدنه بخش های مختلف کشور جاری و ساری است صلاح ندانسته عنوان کند، اما بشدت عملکرد قوای مجریه و قضائیه را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرده است که مردم به او مراجعه کرده و خواستار انتقال این پیام به رهبری شده اند! همچنین در این نامه ذکر نکرده است که اگر نامه را محض استحضار مقامات عالیرتبه نظام از شرایط کشور نگاشته، چرا آن را به صورت عمومی منتشر ساخته است!

تعجب یک مسئول در پرونده مرتضوی از تبرئه او!

عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از تبرئه سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی شوکه شده است، گفت: امیدوارم که رئیس قوه قضائیه، آقای اژه‌ای و دادستان کل کشور به این پرونده ورود کرده و نسبت به حکم صادر شده اعتراض کند؛ چراکه در این پرونده بیت‌المال و معیشت مردم مدنظر قرار نگرفته است.

نادر قاضی‌پور در رابطه با تبرئه سعید مرتضوی در بخش نخست پرونده تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی گفت: من هنگامی که این خبر را شنیدم، شوکه شدم. پرونده تخلفات بابک زنجانی با تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی افشا شد اما برای بابک زنجانی حکم اعدام می‌دهند و سعید مرتضوی را تبرئه می‌کنند.

وی ادامه داد: البته صلاح مملکت خویش را خسروان دانند و قضات مستقل است اما باید یک وحدت رویه‌ای هم وجود داشته باشد.

نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه ۴۱ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: سزاوار نیست با اموال ۴۱ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی همانند اموال شخصی برخورد شود و از آن برای مصارف شخصی استفاده کرد. من امیدوار هستم که سازمان تامین اجتماعی نسبت به صدور این حکم اعتراض کند و مراجع قضایی نیز با حساسیت بیشتری به این پرونده رسیدگی کند. اگر زندان را تعلیق کردند باید حکم به رد مال می‌دادند.

کاهش ۹۲ درصدی بارش‌ها در تهران

حجم ریزش‌های جوی در آبان ماه سال جاری در تهران نسبت به سال آبی گذشته کاهش ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.

درآبان ماه سال آبی ۹۷-۹۶ درمقایسه با سال آبی گذشته ومتوسط بلند مدت در کلیه ایستگاه‌های حوزه عملکرد شرکت کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. متوسط بارش آبان ماه در حوزه عملکرد آب منطقه ای تهران (با احتساب سدهای استان تهران) دو میلیمتر است که نسبت به بارندگی ۲۴.۰۱ میلیمتری سال آبی گذشته و ۳۷.۷ میلیمتری متوسط بلند مدت به ترتیب با کاهش ۹۲ و ۹۵ درصدی روبرو بوده‌ایم.

حجم ریزش‌های جوی حاصل از بارش آبان ماه جاری ۳۲.۶۳ میلیون متر مکعب می‌باشد که در مقایسه با مشابه سال گذشته و بلندمدت کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.همچنین متوسط بارش در آبان ماه سالجاری در محدوده سیاسی استان تهران ۰.۷ میلیمتر است که این مقدار در مقایسه بامقدار ۱۹.۸ میلیمتر سال گذشته و ۳۱.۸ میلیمتر متوسط بلند مدت به ترتیب با کاهش ۹۷ و ۹۸ درصـــدی روبرو بوده‌ایم.

براساس آمار به دست آمده ازایستگاه های بارانسنجی مبناء در سطح حوزه عملکرد آب منطقه ای تهران در دومین ماه سال آبی ۹۷-۹۶ مشخص شد که ایستگاه باران‌سجی جوستان در حوضه آبریز سد طالقان با مقدار ۱۷.۸ میلیمتر بیشترین بارش را در این ماه داشته است. همچنین در محدوده عملکرد استان تهران نیز بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه باران‌ســـنجی چشمه اعلاء با مقدار ۶ میلیمتر است.

استقبال ایران از هر گونه ابتکار در ارسال کمک به یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از هر ابتکاری در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کاهش آلام مردم یمن استقبال می‌کنیم.

بهرام قاسمی با اشاره به بیانیه کاخ سفید در خصوص اقدام و ژست سیاسی عربستان سعودی در بازگشایی یک بندر و فرودگاه برای کمک رسانی در یمن، ضمن رد اتهامات مطرح شده نسبت به کشورمان مبنی بر نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای انعکاس طنین هر چه بیشتر فریاد داد خواهی و مظلومیت مردم یمن به تمامی جهانیان و مجامع بین‌المللی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: بارها و در مناسبت های مختلف همواره اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی‌های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.

قاسمی خاطر نشان‌ ساخت: آمریکا در اقدامی سیاسی و هدفمند و با طرح اتهامات کاملا واهی و دروغین علیه ایران، همچون همیشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین المللی را از جنایات غیرانسانی و ضد بشری ائتلاف متجاوزین علیه یمن به سمت و مسیر دیگری منحرف کند و بجای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع در یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می گوید.

پایان داعش اعلام شد

در پی پیروزی تاریخ ساز جبهه مقاومت اسلامی بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی ـ صهیونیستی در «ابوکمال» رقم خورد؛ «سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام مهمی به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) منتشر کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه به نقش مستقیم آمریکایی ها در به وجود آوردن داعش اشاره می کند و می گوید: «تمامی این جنایت ها بنا به اعتراف عالی ترین مقام رسمی آمریکا که هم اکنون ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد توسط رهبران و سازمان های مرتبط با آمریکا طراحی و اجرا گردیده است کما اینکه همچنان این روش توسط رهبران کنونی آمریکا در حال طراحی و اجرا است.»

او گفته است: «آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه حضرت مستطاب عالی و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید.»

او می گوید: «یقیناً پایداری دولت های عراق و سوریه و پایمردی ارتش ها و جوانان این دو کشور خصوصاً حشدالشعبی مقدس و دیگر جوانان مسلمان سایر کشورها با حضور مقتدرانه و محوری حزب الله به رهبری سید پر افتخار آن، جناب سید حسن نصرالله (حفظه الله تعالی )نقش تعیین کننده ای در به شکست کشاندن این حادثه خطرناک داشتند. قطعاً نقش ارزشمند ملت و دولت خدمتگذار جمهوری اسلامی خصوصاً ریاست محترم جمهوری اسلامی، مجلس، وزارت دفاع و سازمان های نظامی و انتظامی و امنیتی کشورمان در حمایت از دولت ها و ملت های کشورهای فوق الذکر قابل تقدیر است.»

فرمانده نیروی قدس سپاه به نقش 6 کشور دیگر در خنثی سازی توطئه داعش و نابودی این جریان اشاره می کند و با نام بردن از تمامی مشارکت کنندگان در این خصوص می نویسد: «حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم و به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را به حضرت عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می ساییم.»

آیا شورای نگهبان با اصلاح‌طلبان مذاکره می‌کند؟

عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان درباره موضوع مذاکره اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان گفت: تاکنون درباره این موضوع با من چیزی در میان گذاشته نشده است اما درباره سایر اعضای شورای نگهبان نمی‌دانم.

او درباره اینکه آیا از طرح این موضوع خبر داشته است یا خیر، گفت: تا به حال چنین موضوعی از شورای نگهبان خواسته نشده و کاری نیز در این باره انجام نشده است. او درباره باز بودن درهای شورای نگهبان برای مذاکره جریان‌های سیاسی گفت: شورای نگهبان ابایی از صحبت کردن با جریان‌های سیاسی ندارد اما این شورا نهاد سیاسی نیست و در چارچوب مباحث سیاسی ورود نخواهد داشت. شورای نگهبان نهادی قانونی و حقوقی است و در این چارچوب اگر مطلبی باشد می‌شنود ولی این شورا نهاد سیاسی نیست که بخواهد چانه‌زنی سیاسی کند.

او در ادامه با تاکید بر سیاسی نبودن شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان وظیفه حقوقی و قانونی دارد که بر اساس این وظیفه‌اش عمل می‌کند. اگر کسی هم نقطه‌نظری در این زمینه داشته باشد می‌شنویم و اگر نظری باشد خوشحال می‌شویم، گوش کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره دلیل مطرح شدن این موضوع در میان اصلاح‌طلبان گفت: دلیل مطرح شدن این موضوع را نمی‌دانم. فقط می‌توانم این نکته را تاکید کنم که شورای نگهبان نهاد قانونی و حقوقی است و در این مسائل ورود نمی‌کند.

نظر آیت‌الله مصباح درباره احمدی‌نژاد تغییر کرد؛ «او» منحرف است!

آیت‎الله مصباح‎یزدی که از حامیان جدی احمدی‎نژاد و پشتیبان او در دوران ریاست جمهوری‎اش بود، گفت: امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.

در پایان مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی (ره) در قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به سؤال «خبرآنلاین» پیرامون تحرکات اخیر احمدی‎نژاد از جمله بست‌نشینی او و همراهانش در حرم شاه عبدالعظیم (ع) پاسخ داد.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

حضرت آیت‌الله مصباح یزدی! خیلی از مردم سؤال می‌کنند که آیت‌الله مصباح یزدی که معرف احمدینژاد به جامعه ایران بود و از او طرفداری می‌کرد، امروز چه نظری راجع به اعمال و رفتار او دارد؟

اینجا یک جلسه علمی و فقهی است، نه سیاسی.

بالاخره مردم از شخص شما به عنوان یکی از حامیان اصلی روی کار آمدن آقای احمدینژاد و مطرح‌شدن او سؤال دارند.

ما هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم، طرفداری‎اش می‌کنیم، هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎شویم.

یعنی تحرکات اخیر او را تأیید نمی‌کنید؟

نه، اعمال و رفتار امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.

ایجاد گشت‌های سپاه برای برخورد با سرقت و اوباش

فرمانده سپاه تهران بر لزوم توجه جدی همه دستگاه‌ها به آسیب‌های اجتماعی پایتخت تأکید کرد و از ایجاد گشت‌های جلوگیری از وقوع سرقت و برخورد با اوباش در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار یزدی، فرمانده سپاه تهران صبح امروز با حضور در جلسه بیست‌وهشتم شورای شهر تهران با بیان اینکه این حضور به دلیل هفته بسیج انجام شده است، گفت: از اعضای شورای شهر تهران می‌خواهم که به گسترش تفکر بسیجی کمک کنند.

یزدی با بیان اینکه امروز حل مساله جامعه نیازمند همراهی همگان است، گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات استفاده کنیم و اعلام می‌کنم هرکسی و دستگاهی بخواهد در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی وارد شود، بسیج و سپاه در کنار آنها قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت تهران در تهران چند طرح در دستور کار داریم، گفت: یکی از این طرح‌ها آن است که به زودی گشت‌هایی در تهران ایجاد می‌شود که از وقوع سرقت، اوباش و... جلوگیری کنیم.

کشف 75 درصد «تریاک» جهان توسط ایران

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به طور میانگین 75 درصد کشفیات جهانی تریاک، 61 درصد کشفیات مرفین، 17 درصد هروئین و همچنین بیشترین کیس‌های کشف پیش سازهای شیمیایی مواد مخدر توسط ایران صورت می‌گیرد.

علی مویدی در افتتاحیه نشست گروه کارشناسی همکاریهای مرزی در چارچوب ابتکار میثاتق پاریس که با حضور هیاتهای نمایندگی بیش از 30 کشور و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی امروز برگزار شد، افزود: آنچه که راجع به گسترش سطح و منطقه کشت خشخاش و افزایش تولید مواد مخدر افغانستان در گزارش UNODC آمده است، تصویری است بسیار نگران کننده از موج مخرب ناشی از افزایش کشت و تولید که به زودی منطقه را در نوردیده و به اروپا و ماورای آن خواهد رسید.

وی ادامه داد: این نشست اولین صحنه مواجهه با شرایط جدید است که کارشناسان و متخصصان منطقه‌ای و بین‌المللی گردهم آمده‌اند تا آن را ارزیابی و راهکارهای متناسب را بررسی کنند، به همین دلیل طبیعی است که توقعات از نشست تهران در شرایط فعلی بیشتر از نشست‌های پیشین میثاق پاریس باشد.

مویدی در ادامه ضمن یادآوری نقش نشست‌های میثاق پاریس خصوصا نشست‌های گروه کارشناسی همکاری‌های مرزی در مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان اظهار کرد: گرچه ارزیابی امکانات و ساز و کارهای پلیسی و امنیتی با هدف بهبود مبارزه در دستور جلسه پیش بینی شده است اما انتظار می‌رود که این مباحث با در نظر داشتن عوامل افزایش کشت، تولید و اثرات مخرب اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از آن مطرح شود.

دستیار ویژه روحانی: یارانه باید 18 هزار تومان می‌شد نه 45 هزار تومان

دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور با تشریح ابعاد شدید فقر در ایران با اعلام اینکه یک درصد ثروتمندترین مردم ایران ۸۶ برابر فقیرترین مردم درآمد دارند، گفت: یارانه نقدی از سال ۸۹ باید ۱۸ هزار تومان تعیین می شد نه ۴۵ هزار تومان.

مسعود نیلی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: میانگین نرخ بیکاری در بلندمدت در دنیا شش درصد اما در کشور ما 12 درصد است.

وی گفت: نرخ مشارکت در مقایسه با 10 سال گذشته بسیار بیشتر شده و در حالی که 750 هزار شغل ایجاد شده است اما با سه میلیون و 300 هزار بیکار روبرو هستیم.

نیلی افزود: اقتصاد به شرطی می تواند شغل ایجاد کند که توسعه پایدار داشته باشد اما رشد اقتصادی کشور با نوسان های بسیاری روبروست و این اقتصاد؛ اشتغال کمی در پی دارد.

وی با بیان اینکه فقر در کشور مربوط به یکی دو سال پیش نیست گفت: توزیع درآمد در کشور ما شرایط نامساعدی دارد.

­دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور افزود: دهک اول جامعه که هشت میلیون نفر را شامل می شود در مقایسه با دهک دوم، سطح درآمدی بسیار پایین تری دارد و ثروتمندان جامعه نیز درآمد بسیار بیشتری در مقایسه با دهک های پایین تر از خود دارند.

نیلی گفت: ثروتمندان بخش کوچکی از جامعه را تشکیل می دهند که آنها را در قابل صدک رتبه بندی می کنند.

وی افزود: از سال 84 بودجه خانوارها در قشرهای کم درآمد ساکن مانده است و از سال 86 همگرایی بسیاری بین قشر کم درآمد و قشر متوسط جامعه در مسیر نزولی بودجه خانوار وجود دارد.

انتقاد علم‌الهدی از سفر مقامات اروپایی به ایران

امام جمعه مشهد از سفر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس و هم‌چنین برنامه‌ریزی برای سفر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به ایران انتقاد کرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد (24 آذر) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در هفته‌ی گذشته ما شاهد یک نقطه منفی در کشور و منافی با اصل ارزشی مقاومت در انقلاب اسلامی بودیم و آن وزیر خارجه انگلیس در ایران و ملاقات او با مسئولین نظام بود.

وی با اشاره به این‌که «مسئله مقاومت در برابر دشمن به عنوان یک اصل قطعی ارزشی انقلاب و اسلام مطرح است»، ادامه داد: منافی ناقض و صددرصد این اصل، سازش در برابر دشمن است و سازش با دشمن با اصل مقاومت ما سازگار نیست. نکته‌ای که در این مسئله پیش آمد، حضور انسانی بود که یک نماد و تابلو در کشور ما ایجاد کرد که موجب یأس و ناامیدی در همه چهره‌ها و همه عناصر انقلابی در جوامع بیدار شده اسلامی شد.

علم‌الهدی با بیان اینکه «مقاومت برای ما اصل است»، تصریح کرد: هنگامی که مقاومت در برابر دشمن، این‌چنین اصل قرآنی، ارزشی، دینی و انقلابی است باید بدانیم هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام ما، مقابله با قرآن، دین و انقلاب است.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران، عنوان کرد: او به عنوان حمایت از دو جاسوس آمده و می‌گوید من به ایران آمدم تا نظر خود در حقوق بشر را به ایرانی‌ها نشان دهم؛ با این وقاحت می‌آید و بعد هم آقایان با او جلسه گذاشته، نشست و برخاست می‌کنند، حرف می‌زنند و مذاکره می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که «انگلیس مگر کیست و او نماینده کدام کشور است؟»، ادامه داد: این نماینده کشوری است که به تعبیر مقام معظم رهبری جاده صاف‌کن آمریکا و منبع نکبت ملت‌های منطقه است. نماینده چنین دولتی به اینجا آمد، دولتی که هم‌اکنون عربستان سعودی با اسلحه‌اش در یمن این همه کودک را خاک و خاکستر می‌کند و این روزگار را به سر مسلمانان یمن آورده است، دولتی که حمایتش از آل‌خلیفه جریان شیعه و متدینین بحرین را این‌گونه به خاک و خون کشیده و با علما چنین می‌کند. نماینده دولتی که در همه جنایات دستش در دست آمریکاست به اینجا آمد و آقایان با او نشستند تا به قول خودشان با او تعامل کنند؛ این تعامل نیست، سازش با دشمن است.

وی افزود: در این دیدارها هیچ‌کدام از آقایان یک کلمه هم نگفتند که چرا کشور شما به عربستان اسلحه می‌دهد تا مردم یمن را بکشند؟ البته تنها کسی که این مسئله را گفت دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، آن هم به دلیل این‌که خاک خورده جبهه بود، بقیه حتی یک کلمه هم حرف نزدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۰
حقوق مدیران و وزرا باید 3 میلیون تومن میشد نه 30 میلیون تومن.
جناب مصباح تو و امثال تو مملکت رو بخاک سیاه نشوندین حالا میگی فلانی انحراف پیدا کرده
در تکمیل سخنان آقای کدخدای که شورا کارش سیاسی نیست بلکه فقهی و حقوقی هست . این یعنی چه . مگر این شورا از تمام افراد سیاسی شامل ریاست جمهوری . نمایندگان مجلس و شوراها و خبرگان رهبری که تماما افراد سیاسی هستند تایید صلاحیت سیاسی نمیکند مگر در قانون نگفته است که مسولین باید از رجال سیاسی باشند . ودوم آقای مصباح در مورد احمدی نژاد گفتند که انحرافی هست . احمدی نژاد را وقتی بعنوان پیاده نظام و سرباز و توپچی در جبهه مبارزه سیاسی با هاشمی چرا انحراف ندیدید لذا ایشان حق دارند که زمانی به خواست مصالحی از ایشان بعنوان ابزار سیاسی استفاده کردید و حالا رد صلاحیت میکنید لذا ایشان حق دارد
خداییش احمدی نژاد برای جبهه اصولگرایان خوب از آنها دفاع کرده . لذا در جبهه دمکراتیک و نمادش انتخابات سال 84 و 88از اصول گرایان در مقابل اصلاح طلبان هر چه در چنته داشت رو کرد و از خود و شخصیتش بهره جست تا به هر شرایطی هست اصلاح طلبان را کنار بزند . لذا موفق عمل کرده است . ایشان میگویند من از خودم فداکاری کردم و توقع دارد که صدایش شنیده شود بیشتر ناراحتی احمدی نژاد رد صلاحیت دوستانش و خودش هست که در موقعی نیاز از ایشان استفاده ابزاری شده است . باید در پست هایی از ایشان استفاده شود مثل استانداریها و نمایندگی مجلس
یارانه ۹ دلاری که دیگه این حرف ها را نداره!
تجربه نشان داده است بخشی از علما که در گیر ساز و کار مدیریتی و سیاست نیستند بهتر از ورود به مصادیق خودداری و اصول کلی و قواعد را بیان کنند. اقای مصباح بیشتر از بقیه باید مواظبت می کردند و اکنون نیز باید بکنند .
ضمنا این نوش دارو بعد از مرگ سهراب است. و موجب جبران خسارت نمی شود.
این آقای علم الهدی مگه وزیز امور خارجه هست؟ مگه رییس جمهوره؟ چرا عوض مردم با همه چیز مخالفه؟
یارانه 18 هزار هم زیاده حقوق مسئولین در سه قوه باید چند برابر میشد اونها میراث خوار انقلابن
از سال1384 تاكنون يكي از حاميان اصلي و پروپاقرص آقاي احمدي نژاد جناب آقاي آيت اله مصباح بوده اند . حالا اعلام مي كنند ايشان منحرف است .
اين همه صدمات كه به اعتقادات و زير ساخت هاي كشور در اثر حمايت از احمدي نژاد وارد شده را كي جوابگو است ؟
آقاي مصباح اين كه نميشه هر كس بر خلاف شما حرف زد بشه منحرف اخلاق كه نسبس نيست شما خودتون گفتيد اطاعت از اون اطلعت از خداست حالا چرا اينقدر سريع تغير موضع ؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان