بازدید 6175
۱

صهیونیست‌ها در غزه حمام خون راه انداختند

کد خبر: ۷۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 31 March 2018

هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن شهرهای مختلف نوار غزه و کرانه باختری روز جمعه در راستای تأکید بر حق بازگشت راهپیمایی بزرگی برگزار کردند؛ 15 تن در این تظاهرات به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش فارس، هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری روز جمعه 30 مارس مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند و کم‌کم در حال تجمع در مرز غزه با فلسطین اشغالی هستند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره 21 هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در 30 مارس سال 1976 است و هر ساله انجام می‌شود.

راهپیمایی مذکور به سمت حصاری مرزی که نوار غزه را از اراضی اشغال شده در 1948 جدا می‌کند، انجام می‌شود و برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال رد شدن فلسطینی‌ها از این حصار مرزی (و وارد شدن به فلسطین اشغالی) حکایت دارد، مردم نوار غزه از چند روز پیش با نصب چادر در مسیرهای راهپیمایی خود را برای این رویداد بزرگ آماده کردند.

هنیه: از قدس و حق بازگشت دست نخواهیم کشید

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنرانی خود میان تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد ملت فسطین به خاطر قدس و حق بازگشت، بار دیگر ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت .
وی افزود: این حضور گسترده امروز بیرون آمده تا به دونالد ترامپ و طرح مردود او اعلام کند از قدس دست نخواهد کشید، جایگزینی برای فلسطین وجود ندارد و هیچ راه‌حلی جز بازگشت آوارگان وجود نخواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
لعنت خدا بر بن سلمان و نتانیاهو و ترامپ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر