بازدید 7492

ترامپ به شرکت آمازون هم رحم نمی‌کند!

بر اساس گزارش های منتشر شده، دیروز ارزش سهام شرکت آمازون که در زمینه ی تجارت الکترونیکی فعالیت می کند ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. ارزش این شرکت در حالی کاهش یافته که پیش از آن اخبار منتشر شده حاکی از آن بود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قصد دارد از قدرت روزافزون شرکت آمازون جلوگیری کرده و آن را کاهش دهد. 
کد خبر: ۷۸۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 30 March 2018

ترامپ به شرکت آمازون هم رحم نمی کند!بر اساس گزارش های منتشر شده، دیروز ارزش سهام شرکت آمازون که در زمینه ی تجارت الکترونیکی فعالیت می کند ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. ارزش این شرکت در حالی کاهش یافته که پیش از آن اخبار منتشر شده حاکی از آن بود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قصد دارد از قدرت روزافزون شرکت آمازون جلوگیری کرده و آن را کاهش دهد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قصد دارد که قدرت روزافزون شرکت آمازون را کاهش دهد. در این رابطه، یکی از روزنامه های آمریکا با ذکر این نکته که ''ذهن ترامپ را آمازون به شدت مشغول کرده'' گفته بود برخی نگرانی ها وجود دارد که  شرکت آمازون به عنوان بزرگترین پایگاه اینترنتی خرده فروشی در دنیا باعث نابودی مراکز خرید کالا ( به صورت تحویل فیزیکی) و همچنین خرده فروشی های کوچک می گردد. 

ترامپ به شرکت آمازون هم رحم نمی کند!

گفته می شود که ترامپ قصد دارد مقررات مالیاتی حاکم بر شرکت آمازون را با تغییر مواجه کند. وی پیش از این از دولت آمریکا خواسته بود که نوعی ''مالیات داخلی'' را بر خرده فروشانی که در محیط اینترنت فعال هستند اعمال کند. در این خصوص، سارا سندرز سخنگوی دولت آمریکا اذعان کرده است که '' رییس جمهور قبلا بارها گفته که به دنبال ایجاد شرایطی برابر برای فعالیت بنگاه های تجاری است و (مسئله ی شرکت آمازون) از این قاعده مستثنی نیست''. وی افزوده است که '' او همیشه راه های مختلفی را در نظر می گیرد اما در حال حاضر هنوز سیاست معینی روی میز گذاشته نشده است''. 

باید خاطر نشان گردد که ترامپ هیچ گاه رابطه ی خوبی با شرکت آمازون نداشته است. وی در دوران مبارزات انتخابی ریاست جمهوری آمریکا و همچنین در نخستین سال ریاست خود بارها در شبکه های اجتماعی به این شرکت حمله کرده بود. همچنین، ترامپ در گذشته بارها روزنامه ی واشنگتن پست که متعلق به جف بیزوس رییس شرکت آمازون است را به دلیل انتشار اخبار جعلی مورد انتقاد قرار داده بود. ترامپ معتقد است که فعالیت های تجاری آمازون باعث از دست رفتن مشاغل شهروندان عادی آمریکا می گردد. 

در پایان به این نکته باید اشاره گردد که در روز چهارشنبه ی هفته ی جاری ارزش سهام شرکت آمازون با کاهش ۴.۳۸ درصدی به ۱۴۳۱.۴۲ دلار رسید. این در حالی است در سه سال گذشته چهاربرابر شدن ارزش سهام این شرکت جف بیزوس رییس این شرکت را به ثروتمند ترین شخص در دنیا تبدیل کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان