بازدید 5787
دانشگاه تبریز در سالی که گذشت؛

کمک‌های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

سال 1396 با همه فراز و نشیب هایی که داشت، به پایان رسید و اتفاقات تلخ و شیرینش آیینه راه کشور در سال های آینده شد. از جمله مجموعه هایی که در این سال آبستن تحولات قابل توجهی شد می توان به دانشگاه ها اشاره کرد؛ دانشگاه هایی که قرار است نقش کلیدی تربیت مدیران و نخبگان کشورمان را بازی کنند و مروری بر تحولات مثبت و منفی آنها خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۷۸۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 30 March 2018

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگانسال 1396 با همه فراز و نشیب هایی که داشت، به پایان رسید و اتفاقات تلخ و شیرینش آیینه راه کشور در سال های آینده شد. از جمله مجموعه هایی که در این سال آبستن تحولات قابل توجهی شد می توان به دانشگاه ها اشاره کرد؛ دانشگاه هایی که قرار است نقش کلیدی تربیت مدیران و نخبگان کشورمان را بازی کنند و مروری بر تحولات مثبت و منفی آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش «تابناک»، بازه زمانی تعطیلات نوروزی که در طول آن دانشگاه های کشور تعطیل هستند و فعالیت های دانشگاهی برای مدتی هر چند کوتاه تعطیل می شود، فرصتی فراهم می کند تا با مرور تحولات مهم دانشگاه های بزرگ کشور در سالی که گذشت، توفیقات و ناکامی های این مجموعه ها را در عمل به رسالت های خطیرشان مرور کنیم؛ اتفاقی که شاید بتواند هر چند اندک در عملکرد سال آتی آنها اثر مثبت داشته باشد.

دانشگاه تبریز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایران و بزرگ ترین دانشگاه شمال غرب کشور است که در سال 1326 تأسیس شد و هم اکنون نزدیک به 22 دانشکده و 29 قطب علمی را در خود جای داده است.

این دانشگاه در برخی سال ها خود را تا رتبه های تک رقمی و زیر پنج برترین دانشگاه های کشور نیز نزدیک می کند و در سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

اسفندماه سال گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه تبریز در اردوهای راهیان نور حضور یافتند و از طریق تشکل های دانشجویی این دانشگاهی راهی مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس شدند.

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

زمستان سال 96 رئیس صندوق رفاه کشور در دانشگاه تبریز حاضر شد و طی سخنانی این دانشگاه را الگوی دانشگاه های دیگر کشور در حوزه نوع ارائه خدمات مطلوب دانشجویی عنوان کرد.

در سال 96 تیم هندبال دانشجویی دانشگاه تبریز موفق شد مقام قهرمانی مسابقات دانشگاه های شمال غرب کشور را به دست آورد.

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

اسفندماه امسال بسیاری از گروه های آموزشی دانشگاه تبریز برای دانشجویان ورودی سال 1393 جشن فارغ التحصیلی برگزار کردند و این دانشجویان پیش از پایان ترم تحصیلی نیم سال دوم به استقبال فارغ التحصیلی از دانشگاه رفتند.

دانشگاه تبریز از جمله دانشگاه هایی بود که در جشنواره ملی حرکت که به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه در دی ماه سال گذشته برگزار شد، حضور یافت و به عرضه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه در این جشنواره پرداخت.

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

دانشگاه تبریز نیز از جمله دانشگاه هایی بود که در جریان آلودگی شدید شهر تبریز در آذرماه سال گذشته چندین بار تعطیل شد. از جمله روز 28 آذرماه که پیرو مصوبه شورای شهر و کمیته مدیریت کاهش آلودگی هوا تعطیل شد.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رابط عمومی دانشگاه تبریز و بر اساس آخرین نظام های رتبه بندی پژوهشگران جهانی، 10 استاد دانشگاه تبریز در سال 96 در جمع یک درصد اساتید برتر جهان قرار گرفتند.

آبان ماه سال 96 دكتر لویزه كارلبرگ مدیر موسسه محیط زیست مركز استكهلم در دانشگاه تبریز سخنرانی کرد و خسارت های برآمده از عملکرد انسانی و طبیعت در بروز بحران های زیست محیطی کشور را برای دانشجویان مهندسی عمران این دانشگاه تشریح کرد.

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

دانشجویان دانشگاه تبریز نیز در جریان زلزله کرمانشاه از جمله دانشجویانی بودند که با جمع آوری کمک های خود برای زلزله زدگان کرمانشاهی نوع دوستی خود را نسبت به هموطنان خود به نمایش گذاشتند.

در پاییز سال گذشته وحید فرهنگی یکی از دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در سوریه و در جریان مبارزه با گروه های تروریستی داعش به مقام شهادت نائل آمد.

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

پاییز سال گذشته در دانشگاه مناظره ای برای بررسی عملکرد وزیر راه و شهرسازی کشور بین دکتر پزشکیان و دکتر بیگی در دانشگاه تبریز برگزار شد که دفاعیات پزشکیان از وزیر راه در این مراسم با اعتراض شدید بسیاری از دانشجویان همراه شد.

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

پاییز و به مدت 30 روز سیستم رزرو غذای دانشجویان واحد مرند دانشگاه تبریز مختل شد و این اختلال سبب شد تا دانشجویان برای خرید ژتون غذا هر بار به مدت 30 دقیقه در صف های طولانی حاضر شوند که این مسئله اعتراضات زیادی را در این واحد دانشگاهی به وجود آورد.

از شهادت یک دانشجوی مدافع حرم تا کمک های بی دریغ دانشجویی به زلزله زدگان

22 شهریور ماه سال گذشته ایستگاه دانشگاه تبریز خط یک متروی شهر تبریز افتتاح شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا دانشگاه تبریز نیز از جمله دانشگاه هایی بود که به صورت فعال وارد این حوزه شد و فعالیت سیاسی و انتخاباتی بسیاری از دانشجویان دانشگاه با دعوت از نامزدهای انتخاباتی و نیز نمایندگان آنها در دانشگاه، شور و حال سیاسی و انتخاباتی را برای مدتی در این دانشگاه ایجاد کرد.

در همین باره رییس دانشگاه تبریز از تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله تریبون‌های آزاد، جلسات مناظره، پرسش و پاسخ و سخنرانی مختلف در انتخابات به منظور افزایش حضور و مشارکت مردم و دانشجویان در این دانشگاه‌ خبر داد.

وی برگزاری تریبون‌های آزاد، کرسی‌های آزاد اندیشی، نشست های تخصصی، همایش‌ها، سخنرانی و دعوت از داوطلبان انتخابات و یا نمایندگان و طرفداران آن‌ها، شخصیت‌های فرهیخته و صاحب نظر در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ... را از جمله این برنامه ها برشمرد و یادآور شد: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور همواره در مسایل سیاسی و فرهنگی نیز پیشتاز بوده و انقلاب فرهنگی از این دانشگاه شروع شده و امروز نیز در صدد است نقش و وظیفه خود را در برگزاری پرشور انتخابات ایفا کند.

در همین چارچوب مصطفی میرسلیم اردیبهشت ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز در ساعت 10 و 45 دقیقه سخنرانی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر