بازدید 6757
۱

متداول‌ترین جرم نوروزی از زبان رئیس پلیس پایتخت

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: سرقت از منازل و خودرو متداول ترین جرایم نوروزی در تهران است.
کد خبر: ۷۸۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 27 March 2018

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به این نکته که مهمترین و متداول ترین جرایم در تعطیلات نوروزی در تهران بحث سرقت است می گوید: فعالیت پلیس تهران از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. ما ۳۱۳ ایستگاه نوروزی را برای امنیت و رصد دائم مناطق مختلف تهران تجهیز کرده ایم که از مبادی ورودی و خروجی تا مرکز شهر و مراکز تفرجگاهی و سیاحتی و زیارتی جا نمایی شده اند و به همراه هزاران گشت خودرویی، موتوری و پیاده امنیت شهر را تامین خواهند کرد. با این حال به دلیل شرایط خاص نوروز و خالی بودن واحدهای آپارتمانی، سرقت منزل در تهران و همچنین سرقت خودرو از جرایم متداول در ایام تعطیلات است که لازم است شهروندان محترم با توجهات خود ما را در پیشگیری از سرقت ها یاری کنند.

گفتگوی سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت را با خبرگزاری مهر می خوانید.

سردار، چندی پیش عنوان کردید که سرقت همچنان بیشترین و متداول ترین جرایم تهران است و در ایام نوروز هم این موضوع صدق می کند. از سوی دیگر قرار شده بود بر تعداد کلانتری ها و به تبع آن گشت زنی ها افزوده شود، این امر چقدر در دستور کار قرار گرفته است؟

واقعیت این است که برای اینکه بخواهیم امنیت تهران را ارتقاء بدهیم و مردم دسترسی بهتر به پلیس پیدا کنند و وضعیت مطلوب تری ایجاد کنیم باید کلانتری های مصوب را به سرانجام برسانیم اما در این زمینه کوتاهی شده است. متاسفانه باید بگویم با وجود اینکه این موضوع مورد تاکید همه است و مصوب هم شده، اما به لحاظ سخت افزاری هنوز مسکوت مانده است که امیدوارم در سال جدید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

با این حساب برنامه نوروزی پلیس برای افزایش امنیت و کاهش سرقت چیست؟

پلیس کاملا در ایام عید آماده است و با تمام توان در تهران حضور دارد. مردم با خیال راحت به عید دیدنی ها بپردازند و مطمئن باشند که پلیس با قدرت تمام در مقابل برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم ایستاده است. ما به صورت صد در صدی آماده باش هستیم و برای نوروز طرح آرامش بهاری را طراحی کرده ایم که این طرح در سه حوزه امنیتی، ترافیکی و انتظامی اجرا می‌شود و ۲۵ هزار نیرو در این طرح حضور خواهند داشت. طرح آرامش بهاری تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. ۱۷ هزار نفر در دو شیفت در کلانتری‌های، آگاهی ها و ... کارها را انجام خواهند داد و مابقی در ۳۱۳ چادر طرح نوروزی در تهران حضور خواهند یافت. ضمن اینکه گشت‌های پیاده، خودرویی و موتوری به راهنمایی مسافران خواهند پرداخت و در ۴۰۰ نقطه از تهران ایست بازرسی صورت می‌گیرد.

در این ۳۱۳ چادر چه خدماتی ارائه می شود؟ آیا خدمات ارائه شده همان موضوعاتی است که در کلانتری ها ارائه می شود یا افزون بر آن است؟

استقرار این چادرها به منظور دسترسی راحت تر و آسان تر شهروندان و مسافران به نیروهای پلیس است؛ در واقع علاوه بر فعالیت کلانتری ها و پلیس های آگاهی، این چادرها هم اضافه می شوند. از ۲۸ اسفند این چادرها در میادین بزرگ و محل های پررفت و آمد تهران ایجاد شده و تا ۱۵ فروردین برای دسترسی بیشتر شهروندان دایر خواهد بود. ضمن اینکه هر چادر مسئولیت محله و محدوده ای را خواهد داشت که باید امنیت آن جا را تامین کند.

مهمترین برنامه های نوروزی پلیس در تهران چیست؟

از آن جا که تهدید اول در پایتخت سرقت است، بیشترین مسئولیت پلیس مراقبت از خانه های خالی است، چون در نوروز بیشترین مسافرت ها را داریم. لذا گشت زنی ها و مراقبت از خانه های خالی افزایش می یابد. از سوی دیگر ایجاد آرامش و امنیت و اینکه مردم به راحتی به پلیس دسترسی داشته باشند، موضوعات مهم دیگر ماست که در این زمینه پیش از نوروز با همه بخش ها جلسات برگزار شد. تسهیل ترافیک و کاهش حوادث هم جزو برنامه های مهم ماست. با اجرای طرح‌های امنیت محله‌محور که بیش از ۳۲۷ محله تهران را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و دستگیری مجرمین با انواع و اقسام جرایم تلاش می‌کنیم تا فضای امنیت را به ذهن مردم متبادر کنیم. برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محلات اجرای طرح رعد، بالا بردن روحیه مسئولیت‌پذیری کلانتری‌ها در برابر مجرمین، برخورد با معتادان و خرده‌فروشان و قاچاقچیان، عمده کنترل واحدهای صنفی به‌خصوص واحدهای صنفی فاقد مجوز جزو برنامه‌های پلیس تهران برای ایجاد احساس امنیت است.

ظاهرا اسباب کشی ها هم باید حتما با مجوز پلیس صورت بگیرد.

بله، همین طور است. در نوروز ما طرح ممنوعیت اسباب کشی را در همه تهران داریم لذا اگر کسی بخواهد تا ۱۵ فروردین اسباب کشی کند، باید حتما با مراجعه به کلانتری محل، مجوز بگیرد در غیر این صورت دچار مشکل خواهد شد. ضمن اینکه به شهروندان حتما توصیه می‌کنیم که هنگام ترک منزل موارد ایمنی را رعایت کرده و خانه خود را به افراد مطمئن سپرده و موارد ایمنی را حتما رعایت کنند. از سوی دیگر شهروندان باید توجه داشته باشند که از نگهداری لوازم گرانبهای خود در منزل خوداری کنند.

با توجه به آماده باش پلیس، خود شما ایام تعطیلات عید تهران هستید؟

من قطعا امسال عید در تهران هستم، فقط اگر فرصت بشود یک مسافرت زیارتی مانند هر سال به کربلا می روم. در تعطیلات نوروز مانند سال های قبل در محل کارم حضور دارم.

این موضوع باعث دلخوری خانواده نمی شود؟

احتمالا باید جواب مثبت بدهم، اما این کار و مسئولیت من است و خانواده باید کنار بیایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حضور پلیس سر هر کوچه هم مانع سرقت نمیشه مگر مردم یاد بگیرند دوربین، دزدگیر، قفل، درب، حفاظ و گاوصندوق ضد سرقت وجود خارجی نداره، مگر فروشنده ای معتبر، ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ارائه کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر