بازدید 17370
مهمترین اتفاقات شهریور 96؛

توضیح «عارف» درباره «ژن خوب»؛ پسرم درست می‌گوید همیشه شاگرد اول بود!/ بهمنی: در زمان تحریم، با قایق‌موتوری‌ پول می‌آوردیم/ درخواست از رهبر انقلاب برای تعیین تکلیف پایتخت سیاسی/ افزایش ورود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به ایران و کاهش ورود اعراب

افزایش ورود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به ایران و کاهش ورود اعراب، توکلی: رئیس‌جمهور و فرزندانش فهرست دارایی خود را اعلام عمومی کنند، پشت پرده عدم رأی اعتماد به بیطرف، رهبر از پذیرش مسئولیت عزل و نصب‌ها در دانشگاه آزاد شانه خالی کرد، درخواست از رهبر انقلاب برای تعیین تکلیف پایتخت سیاسی، آستان قدس رضوی بانک قرض‌الحسنه تاسیس می‌کند، ابراهیم یزدی درگذشت...
کد خبر: ۷۸۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 28 March 2018

قرار است مهمترین اتفاقات و رویدادهای سال 96 در گزارش های جداگانه برای ایام نوروز پیش روی خوانندگان «تابناک» قرار گیرد. در این گزارش به خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری ششمین ماه از سال 96 (شهریور) اشاره می شود.

به گزارش «تابناک»، افزایش ورود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به ایران و کاهش ورود اعراب، توکلی: رئیس‌جمهور و فرزندانش فهرست دارایی خود را اعلام عمومی کنند، پشت پرده عدم رأی اعتماد به بیطرف، رهبر از پذیرش مسئولیت عزل و نصب‌ها در دانشگاه آزاد شانه خالی کرد، درخواست از رهبر انقلاب برای تعیین تکلیف پایتخت سیاسی، آستان قدس رضوی بانک قرض‌الحسنه تاسیس می‌کند، ابراهیم یزدی درگذشت، مدیران نجومی‌بگیر تبرئه شدند، توضیح «عارف» درباره «ژن خوب»؛ پسرم درست می‌گوید همیشه شاگرد اول بود!، 12 میلیون ایرانی در «فقر مطلق» هستند، پیام ترسناک «بمب 10 تنی» ایران برای اسرائیل، بهمنی: در زمان تحریم، با قایق‌موتوری‌ پول می‌آوردیم و ... مهمترین اخبار شهریور ماه سال 1396 بود.

افزایش ورود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به ایران و کاهش ورود اعراب

در سه ماهه اول ۹۶، یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۰ نفر به ایران سفر کردند، درحالیکه آمار گردشگران سال پیش در زمان مشابه، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۲۳۳ نفر بود

روند منفی ورود گردشگران عراقی و حوزه خلیج‌فارس به کشور درحالی همچنان ادامه دارد که سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی با رشد فزاینده‌ای همراه بوده است.

عبدالرضا مهاجری‌نژاد - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری - با اعلام آمار گردشگران ورودی به کشور در سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت، یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۰ نفر به ایران سفر کردند، درحالیکه آمار گردشگران سال پیش در زمان مشابه، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۲۳۳ نفر بود که حاکی از رشد منفی به میزان ۶.۹ درصد است.

او، افت این آمار را منسوب به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عراق دانست و افزود: در سه ماهه نخست امسال ورود گردشگران از این کشورها با ۹ درصد کاهش مواجه شده که تحت تاثیر روابط سیاسی کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران پس از جریان سفارت عربستان، ناامنی در کشورهای پیرامونی و وضعیت نامناسب اقتصادی در عراق و سوریه بوده و در دو سال گذشته آمار ورود گردشگران خارجی به ایران را نزولی کرده است.

به گفته مهاجری نژاد، سال ۹۵ نیز آمار کلی گردشگران ورودی به کشور با ۵.۲ درصد کاهش روبرو شده است.

توکلی: رئیس‌جمهور و فرزندانش فهرست دارایی خود را اعلام عمومی کنند

احمد توکلی در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواست که فهرست اموال و دارایی‌های خود و فرزندانش را در اختیار عموم قرار دهد.

احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه‌ای به رئیس جمهور از وی خواست تا در جهت شفافیت هرچه بیشتر، فهرست اموال و دارایی‌های خود و فرزندانش را در اختیار عموم قرار دهد. در بخشی از این نامه آمده است: به مردم ضمانت بدهید که اگر کسی چیزی بیش از آنچه را اعلام نموده‌اید در مجموعه دارایی‌های شما شناسایی کرد، اولاً اموال شناسایی‌شده را بدون کم و کاست به همان فرد می‌بخشید و ثانیاً از سمت خود استعفا داده و هرگز به ساحت مسئولیت‌های دولتی و عمومی باز نخواهید گشت.

پشت پرده عدم رأی اعتماد به بیطرف

پس از آنکه شانزده وزیر از هفده وزیر پیشنهادی حسن روحانی موفق شدند در کابینه دوازدهم حضور داشته باشند. با این وجود به نظر می‌رسد لابی‌های گسترده‌ای در مجلس برای رأی اعتماد به وزرا صورت گرفته و اتفاقاتی در پشت پرده رخ داده که در نهایت حبیب‌الله بیطرف موفق نشد از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرد.

محمود صادقی عضو هیات رئیسه فراکسیون امید و یکی از نمایندگان فعال اصلاح‌طلب در جریان رأی اعتماد به وزرا پشت پرده عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو را اینگونه ارزیابی کرد: «در زمان رأی اعتماد به آقای بیطرف برخی از نمایندگان که مخالف ایشان بودند و اغلب نیز دارای دغدغه منطقه‌ای بودند به شکلی در مجلس فضاسازی و جوسازی کردند که دیگر نمایندگان نیز به آقای بیطرف رأی موافق ندهند. برخی از این نمایندگان حتی به خود بنده نیز مراجعه کردند و درخواست داشتند که به آقای بیطرف رأی موافق داده نشود. با این وجود وضعیت زمانی پیچیده‌تر شد که این افراد در برخی مواقع تنها از نمایندگان درخواست نمی‌کردند و بلکه برگه رأی آنها را خط می‌زدند و رأی موافق را به رأی مخالف تبدیل می‌کردند. به همین دلیل تعداد قابل ملاحظه‌ای آرای خط خورده از ایشان وجود داشت.»

رهبر از پذیرش مسئولیت عزل و نصب‌ها در دانشگاه آزاد شانه خالی کرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولیت منصوب کردن معاونان جدید این دانشگاه از جمله معاون پژوهشی و فرهنگی به عهده بنده نبوده است.

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد درباره وضعیت عزل و نصب‌ها در این دانشگاه گفت: از زمانی که بنده روی کار آمدم، هیچ‌کدام ‌از معاونان دانشگاه عوض نشدند. نگاه ما سیاسی‌کارانه نیست. معاون علوم پزشکی نیز به دانشگاه علوم پزشکی جابه‌جا شدند، زیرا می‌خواستیم از تجربه او در صف استفاده کنیم. و این اولین تجربه تجمیع در علوم پزشکی بود که برای ارتقای علوم پزشکی صورت گرفت. جایگزین ایشان هم دکتر نفر بود که هیچ‌گونه سابقه سیاسی ندارد.

او ادامه داد: مسئولیت منصوب کردن معاونان جدید از جمله معاون پژوهشی و فرهنگی و مدیران به عهده بنده نبوده است. زمانی که به دانشگاه تهران هم رفتم با همه افراد کار کردم. در دانشگاه آزاد هم همین بوده، اما شرط من برای کار دوری از مباحث سیاسی است. تفکر سیاسی نباید در کار دخیل باشد. اینجا وظیفه ما انجام کار حرفه‌ای است.

درخواست از رهبر انقلاب برای تعیین تکلیف پایتخت سیاسی

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران از احتمال طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره عدم تشکیل این شورا خبرداد. وی در ادامه از ثبت نامه‌ای با امضا 100 نماینده به رهبر معظم انقلاب برای تعیین تکیلف ساماندهی پایتخت سیاسی کشور خبر داد و اذعان کرد: در این نامه بیان شده که تهران به عنوان پایتخت سیاسی کشور به قدری بزرگ شده که اگر خدای ناکرده آسیبی به تهران وارد شود تبعات جبران ناپذیری برای کل ایران وارد می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی تصریح کرد: در نامه‌ای که به مقام معظم رهبری ارائه شد ذکر این نکات تاکید شد و عنوان شد تمرکز مسائل اداری و نیروی انسانی در تهران در آینده خطراتی را برای کشور خواهد داشت. ابوترابی در پایان اظهار کرد: از مقام معظم رهبری درخواست شده راهکارهای در ذیل سیاست‌های کلی نظام برای ساماندهی پایتخت ارائه کنند.

نقشه «بولتون» برای چگونگی خروج آمریکا از «برجام» لو رفت!

«جان بولتون»، که به داشتن دیدگاه های شدید ضد ایرانی شهره است، پیشتر طرحی را به «استیو بنون» استراتژیست ارشد ترامپ که در شهریور ماه سال 96 از سوی رئیس جمهور آمریکا اخراج شده است برای خروج آمریکا از برجام داده بود که با بی توجهی کاخ سفید مواجه شده بود.

بولتون نوشته است: «واژه‌پردازی‌های مبهم و غیرشفاف برجام، سنگینی آشکار وزنه آن به سمت ایران، تخلفات عمده ایران و رفتارهای غیرقبول ایران در عرصه بین‌المللی، به نحو آشکار و متقاعدکننده نشان می‌دهند که برجام در راستای منافع امنیت ملی آمریکا نیست.»

او می‌افزاید: «ما می‌توانیم با ارائه اطلاعات جدید و از طبقه‌بندی خارج شده درباره رفتارهای غیرقابل قبول ایران در سراسر جهان، دلایل مربوط به لغو این توافق را برجسته‌تر کنیم.»

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، به علاوه خواستار راه‌اندازی کمپینی هماهنگ برای باطل کردن توافق هسته‌ای شده است. او، رایزنی‌های بی‌سر و صدا با بازیگران اصلی نظیر «انگلیس، فرانسه آلمان، اسرائیل و عربستان سعودی» را اولین محور چنین کمپینی خوانده و نوشته است، واشنگتن باید این طرف‌ها را از برنامه خود برای خروج از برجام مطلع کند.

بولتون، ارائه اطلاعات محرمانه درباره مضر بودن برجام برای منافع آمریکا، رایزنی‌های دیپلماتیک در منطقه و اقدامات دیپلماسی عمومی توسط کنگره را بخش‌های دیگر این کمپین توصیف کرده و نوشته است: «ما باید اقدام کرده و دیگران را هم به انجام مسئولیت‌هایشان ترغیب کنیم.»

علاوه بر این، بولتون توصیه های دیگری نیز برای تحت فشار قرار دادن ایران مطرح می کند. از جمله؛

- حقوق فرود و بارگیری برای تمامی هواپیماها و کشتی های ایران در بنادر متحدان کلیدی آمریکا باید متوقف شود.

-تمام ویزاها برای ایرانیان، از جمله ویزای علمی، دانشجویی، ورزشی و یا مبادلات دیگر باید پایان یابد.

- تهیه دادخواست توسط دادگاه فدرال آمریکا برای رسیدگی به «اقدامات تروریستی» ایران و از جمله 11 سپتامبر.

- اعلام حمایت ایالات متحده از اپوزیسیون دموکراتیک ایران.

- تحویل فوری بمب های اتمی از سوی ایران!

- اعلام حمایت ایالات متحده از استقلال طلبی کردی، از جمله کردها در ایران، عراق و سوریه.

- حمایت از بلوچ ها، اعراب خوزستان، کردها و دیگران - همچنین کمک به تقویت اتحادیه های کارگری، دانشجویان و گروه های زنان برای ایجاد ناآرامی در ایران.

- مخالفت سازمان یافته فعال با اهداف سیاسی ایران در سازمان ملل.

آستان قدس رضوی بانک قرض‌الحسنه تاسیس می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس بانک قرض‌الحسنه بدون ربا تاسیس می‌کند گفت: مردم در عرصه‌های مختلف با وجود مشکلات پای کار آمدند و امروز نوبت مدیران است تا گره مشکلات را باز کنند.

سیدابراهیم رئیسی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و بخشی از مدیران و ائمه جمعه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم خوب و متدین خراسان جنوبی در همه عرصه‌های مختلف امتحان خود را به خوبی پس دادند و در تمام عرصه‌هایی که حضورشان ضرورت داشته برای دفاع از نظام و انقلاب خوب پای کار آمدند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نوبت مدیران است که در این بخش از کشور با اقدام و عمل نسبت به حل مشکلات گام بردارند و در راستای رفع محرومیت تلاش کنند.

رئیسی افزود: صبح امروز در پرواز با آقای سیف درباره برنامه‌ریزی در برخی استان‌های کشور صحبت کردیم و عنوان شد که باید در برخی نقاط کشور مانند خراسان جنوبی توجه ویژه شود.

ابراهیم یزدی درگذشت

ابراهیم یزدی، معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه دولت موقت پس از پشت سر گذاشتن دوره طولانی بیماری در هشتاد و شش سالگی، در شهر ازمیر ترکیه در گذشت.

ابراهیم یزدی، وزیر امورخارجه دولت موقت پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری که با مخابره چندباره خبر فوتش همراه شد، ساعتی پیش در ازمیر ترکیه درگذشت. مرحوم یزدی در پی مخالفت آمریکا با صدور ویزای درمان، دی ماه سال گذشته در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت و تا زمان فوت در هشتاد و شش سالگی در ازمیر بستری بود. یزدی که از کهولت سن و سرطان پروستات رنج می‌برد، در سال های اخیر تحت درمان بوده است.

ابراهیم یزدی در خلال زندگی در آمریکا، در حالی که در دانشگاه «بیلور» درس می‌خواند به تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا، انجمن اسلامی پزشکان آمریکا و کانادا پرداخت. او مؤسس اولین مسجد شهر هوستون بود و همچنین از مؤسسان «جامعه مسلمانان هوستون» و نخستین رئیس آن به شمار می‌رود که بزرگترین سازمان اسلامی در آمریکا به‌ شمار می‌آید.

او پس از پیروزی انقلاب 1357 ایران به همراه امام راحل از پاریس به ایران بازگشت و به فرمان امام(ره) در بهمن 57 به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران درآمد و با آغاز به کار دولت موقت انقلاب، به سمت معاون نخست وزیر در امور انقلاب و سپس، وزیر امورخارجه منصوب شد. او مدتی به سرپرستی مؤسسه کیهان منصوب و پس از استعفای کریم سنجابی از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان وزیر امور خارجه دولت موقت انقلاب معرفی شد. او همراه با استعفای بازرگان از دولت موقت کناره گیری کرد.

با برگزاری انتخابات نخستین دوره مجلس شورای ملی در این انتخابات از تهران کاندیدا و در دور اول انتخابات به وکالت مجلس انتخاب شد. در مجلس اول شورای ملی (اسلامی) عضو کمیسیون‌های تحقیق، امور خارجه، بهداشت و درمان و بازرگانی خارجی بود.

توضیح «عارف» درباره «ژن خوب»؛ پسرم درست می‌گوید همیشه شاگرد اول بود!

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه این روزها افاضاتی در فضای مجازی در خصوص بحث ژن خوب شده است گفت: از مصاحبه پسرم به اندازه کافی در فضای توام با بداخلاقی سوءاستفاده شده است.

محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره مصاحبه پسرش و به دنبال آن مطرح شدن بحث ژن خوب در رسانه‌ها و فضای مجازی و بیان انتقاداتی به این موضوع پرداخت.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص بحث ژن خوب چیست گفت: نظر خاصی در این باره ندارم فکر می‌کنم افاضاتی که در این روزها در فضای مجازی انجام شده است به قدر کافی کفایت می‌کند.

نماینده تهران در پاسخ به این پرسش که آیا توصیه‌ای به فرزندتان در این باره نداشته اید، گفت: همان توصیه‌ای که به تمامی جوانان دارم را به فرزند خود نیز می‌گویم این که چقدر موثر باشد و یا نباشد را نمی‌دانم.

وی افزود: در این باره به اندازه کافی بحث شده است. مصاحبه ای انجام شده که در فضایی توام با بداخلاقی از آن سوء استفاده شده است. ایشان به هر حال همواره شاگرد ممتاز بوده اند در هر مسابقه ای در دوران دبستان شرکت کرد اول شده؛ این موضوع را در مصاحبه‌اش مورد اشاره قرار داده و گفته که این مسئله را از پدر و مادرم به ارث برده‌ام که آنها نیز در تمامی مقاطع شاگر اول بوده‌اند.

در ادامه خبرنگاری از عارف پرسید که آیا شما به دلیل بیان این صحبت تذکری به پسرتان نداده‌اید؟ چون از این صحبت تلقی می‌شود که جامعه را طبقه‌بندی کرده است. سوالی که عارف ترجیح داد با سکوت به آن پاسخ ندهد.

مدیران نجومی‌بگیر تبرئه شدند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات پرونده تعداد قابل توجهی از مدیران نجومی‌بگیر را مختومه اعلام و آنان را تبرئه کرده است، از شکایت برخی مدیران نجومی‌بگیر به دیوان عدالت برای بازپس گرفتن پول‌هایشان خبر داد.

محمد حسینی نماینده مردم تفرش و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرنوشت پرونده مدیران نجومی‌بگیر در دیوان محاسبات، اظهار داشت: موضوع حقوق‌های نجومی چندین ماه است در محافل رسانه‌ای و سیاسی کشور مطرح شده که دستگاه نظارتی دیوان محاسبات زیر نظر مجلس گزارشی را در این زمینه بر اساس دستور ریاست محترم مجلس تدوین کرد.

وی افزود: دیوان محاسبات در پروسه وسیعی در سطح کشور اطلاعات و آمارهای حقوق، مزایا و دریافتی مدیران کشور را جمع‌آوری کرد و در نهایت آن را در قالب گزارشی ارائه داد و اعلام شد مبالغی که افرادی به عنوان حقوق نامتعارف دریافت کرده بودند، مسترد شده است، در نهایت نیز گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه و معلوم شد پرونده افراد متخلف 88 دستگاه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شده است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تصریح کرد: ما این موضوع را از دادسرای دیوان محاسبات پیگیری کردیم و مشخص شد آنان دادخواست‌های لازم را به هیأت‌های مستشاری ارسال کردند، موضوع در این هیأت‌ها مطرح شده و افراد دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در دفاع از خودشان قوانین و مقررات مترتب بر پرداخت‌ها را ارائه دادند، لذا اکثر این پرونده‌ها مختومه و تبرئه شدند.

12 میلیون ایرانی در «فقر مطلق» هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ر) با بیان اینکه تعریف فقر مطلق در کشور ما تبعات سیاسی دارد بنابراین تعریفی از آن ارائه نشده است، گفت: حدود ۱۲ میلیون نفر درکشور که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند در فقر مطلقند.

پرویز فتاح افزود: دولت برای ریشه کنی فقر مطلق باید روی این افراد متمرکز شود و این کار سختی نیست.

وی درباره یارانه ها نیز گفت: اینکه به همه افراد جامعه در جمع ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شود کار درستی نیست.

او پیشنهاد داد دولت کار اختصاص یارانه را به کمیته امداد واگذار کند و هرکس نیازمند یارانه است به این کمیته مراجعه کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: باید به شغل و درآمد نگاه مبنایی داشته باشیم و امکاناتی که به مناطق مختلف کشور می دهیم موجب شود افراد در آن منطقه بمانند و در آمد کسب کنند.

پیام ترسناک «بمب 10 تنی» ایران برای اسرائیل

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد بمب 10 تُنی پیام ترسناکی است که ایران به ویژه برای اسرائیل ارسال کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک کارشناس روس نوشت اعلام ساخت بمب غیرهسته‌ای قدرتمند 10 تُنی در ایران، ارسال پیام برای دشمنان بالقوه ایران در منطقه، به خصوص رژیم صهیونیستی است.

ولادیمیر کارووین، کارشناس مرکز تحقیقات سیاسی-نظامی در دانشگاه روابط بین الملل وابسته به وزارت امور خارجه روسیه معتقد است جمهوری اسلامی ایران با ساخت بمب غیرهسته‌ای قدرتمند 10 تنی ویژه حملات هوایی، در حقیقت قصد دارد قدرت نظامی خود را به رخ دشمنان بالقوه خود در منطقه، به خصوص رژیم صهیونیستی بکشد.

به احتمال زیاد اعلام ساخت یک بمب غیرهسته‌ای قدرتمند هوایی در ایران ارسال پیامی مشخص برای اسرائیل و دیگر دشمنان بالقوه جمهوری اسلامی است.

در عین حال بمبی به وزن 10 تن، یک محموله بسیار جدی است که تنها هواپیماهای ترابری نظامی نظیر «ایل-76» ساخت روسیه قادر به حمل آن هستند. ساخت چنین مهمات جنگی، خبری غیرمنتظره نیست و اتحاد جماهیر شوروی در سال‌های جنگ جهانی دوم از بمب 5 تنی استفاده کرده بود و 10 سال قبل هم چنین بمبی را آمریکایی‌ها در افغانستان بکار گرفته بودند.

بهمنی: در زمان تحریم، با قایق‌موتوری‌ پول می‌آوردیم

«محمود بهمنی» که در دولت احمدی نژاد مسئولیت رئیس کلی بانک مرکزی را بر عهده داشت و اکنون در کسوت نمایندگی مجلس قرار گرفته است، در مصاحبه ای موضوعات جالبی را مطرح کرده و می گوید: همه فکر می کردند من تابع رئیس جمهور هستم، اما من اصلا با شرط آمدم. ما به آنچه که با مجموعه نیروهایمان در بانک مرکزی تصمیم می‎گرفتم، عمل می کردیم. بگذارید مثالی برایتان بزنم؛ اوایل شهریورماه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که از یازدهم شهریور نرخ سود بانکی به 15 درصد می رسد. این یعنی اینکه در این یازده روز هرکار می خواهید بکنید! خب، بانکها و خیلی از موسسات مالی و اعتباری خصوصی مشتریانی که سررسید سپرده هایشان 10 ماه، 6 ماه و حتی یک‎ماه مانده بود را احضار کردند و سپرده‏‎شان را تمدید و تجدید کردند! در حالی که مسائل پولی و مالی باید به قدری محرمانه باشد که چنین سوء استفاده‎هایی نشود. وقتی می خواستم نرخ ارز را از 1226 به 2 هزار و 477 تومان افزایش دهیم، گله معاون ارزی من این بود که چرا از این موضوع خبر نداشت و من شخصا روز پنجشنبه ساعت دو در اخبار این را اعلام کردم که از شنبه، نرخ ارز 2477 تومان خواهد بود. تصمیم ما اینقدر محرمانه بود و دفعی اعلام شد که حتی معاون ارزی من هم خبر نداشت، فرصت ندادیم که خدای ناکرده کسی بخواهد روی یک پرونده اثر بگذارد.

بله خب در آن دوره تصمیمات آنقدر دفعی اعلام میشد که در وزیر خارجه را در هواپیما و حین سفر خارجی عزل می کردند!

ممکن است در یک نگاه این انتقاد باشد ولی فرصت فعل و انفعال از مدیر باید گرفته شود.

یعنی شما از این تصمیمات دفعی دفاع می کنید؟

تصمیمات دفعی که درست باشد نه هر تصمیمی. عزل وزیر امور خارجه در طول سفر خارجی تاثیری نداشته ولی به کسی که مسئول مالی است نباید بگوییم که 10 روز بعد عوض خواهی شد؛ این مسئله با اینکه بخواهیم وزیر امورخارجه را عزل کنیم، خیلی تفاوت می کند. ما پشتوانه یک تجربه 47 ساله را داشتم و باز کسر می آوردم و می دیدم یک جاهایی باید طور دیگری تصمیم گرفت. وقتی مبادلات پولی ممنوع است؛ شما باید با قایق موتوری از خلیج فارس اسکناس بیاورید! شما اگر مسئول هستید و نروید دیگران هم این کار را نمی کنند.

یعنی شما این کار را کرده اید؟

بله در مواردی حتما خودم می رفتم. می گفتیم نانوایان کیسه های آرد را دم در نانوایی ها بگذارند تا مردم متوجه نشوند شرایط خراب است.

برای انتقال قایقها یا چمدانهای پول؟

من همه چیز را تجربه کرده ام اما خیلی چیزها را نباید گفت چون حالا زود است. به عقیده من اگر بدانند که ما چکار کردیم، همین مبادی هم در جریانات تحریم‎ها بسته می شود. حتی ممکن است منِ نوعی را ممنوع الخروج کنند. چون واقعیت این است که ما تحریم‎ها را دور می‎زدیم. حالا به من می گویند که شما با زنجانی ارتباط داشتی؟ من اصلا زنجانی را ندیده بودم. ما اصلا اینها را دفع می کردیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸۵
آقای عارف. چند میلیون نفر از مردم این مملکت شاگرد اولهای مدرسه های خود بوده اند. شما خوب می دانی و ما هم خوب می دانیم منظور آقازاده چه بوده است! یک عذرخواهی ساده و رسمی بسیار بهتر از هزاران توجیه نفرت انگیز است..
پاسخ ها
تهرانچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
سیف میگه همه چی در مورد دلار خوبه!؟
با این حرف حالا دیگه شک نداریم کار خود دولته
هم جیب خودشو و رفقای صرافشو پر میکنه
هم نارضایتی ایجاد میکنه برای چونه زنی برجامهای بی خاصیت دیگه
alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
بهتره اینقدر جمله زشت ژن خوب توسط ما تکرار نشه
توهم حرف دیگران بیشتر میگیرتشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
برادر من هم همیشه شاگرد اول بود و با کمترین امکانات رتبه اول مدسه شون بود و در 16 سالگی فرستادنش جبهه و شهید شد تا امثال پسر شما برن خارج و کیف کنن .متاسفم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
عارف زاده کوچک ! بر فرض که ژن شما در حد متوسطی باشد ، ولی شما ....
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
برادرها گفته های به اون درجه از اهمیت بهمنی رو ول کردید گیر دادید به ژن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
12 میلیون ایرانی در «فقر مطلق» هستند
خود اقای عارف هم ژن خوب داشته که پس از امدن از امریکا بلافاصله شغل مهمی در شرکت مخابرات میگیرد. حتما پارتی کلفتی داشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
12 میلیون ایرانی در «فقر مطلق» هستند
جناب آقای عارف می دونین چقدر از شاگرد اول های دانشگاههای درجه یک ما( بویژه در رشته های علوم پایه) دارن مسافرکشی می کنن یا نهایتا رفتن توی کیش مغازه دار شدن یا اینکه از کشور خارج شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهامت داشته باشین و بگین مملکت رو می خواهیم بین بچه ها و دار و دسته خودمون تقسیم کنیم.
افرین صد افرین به پسرت ...
چقدر شما ژنید اصن ....
با سلام. متاسفانه باز مجبور شدند راز کاری را که ممکن است دوباره نیاز باشد انجام دهند فاش ساختند
منِ نوعی را ممنوع الخروج کنند. این عبارت سنگینه سنگین
بله در مواردی حتما خودم می رفتم. می گفتیم نانوایان کیسه های آرد را دم در نانوایی ها بگذارند تا مردم متوجه نشوند شرایط خراب است.

جالبه که این خاطره بین مسوولین در دولتهای جنگ و مهرورز مشترک است اما با فاصله 20 سال پس از پایان جنگ!!!!!
به به بازم عارف از ژن خوب پسرش حمایت کرد ای پدره رانت بسوزه حق دارن فعلن دور دوره ایناست حقوق خوب پاداشهای خوب ژن خوب وای چه میکشن مردم پایین دست و چه فخر فروشی میکنن فرزندان مسعولین
هر وقت ثروت و امکانات در سطح کشور یکسان تقسیم شد آنگاه می توان میزان هوش و سواد دانش آموزان و دانشجویان را مقایسه کرد.چه بسیار کسانی بوده اند و هستند که تا مقطعی شاگرد ممتاز بوده اند ولی بخاطر شرایط و مشکلات دچار افت تحصیلی و یا حتی ترک تحصیل شده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
12 میلیون ایرانی در «فقر مطلق» هستند
جناب آقای عارف قحطی نمره خوب و معدل خوب در کشور نیست و همه ما زیاد دیدیم از این دست نابغه ها اما الان بیکارند ، پسر شما واقعا ژنشان خوبه و لطفا توجبه نیارید !!! و واقعا کلمه را بکار برد که مدتها دنبالش بودیم که چرا یک نفر با داشتن سواد نمره عالی و تیزهوشی هنوز بیکار است ولی .....
آقای عارف، شما برای مردم تمام شده هستید و در انتخابات آتی متوجه می شوید.
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
مگه روحانی با چهار سال ناتوانی رای نیاورد
عارف هم رای میاره همه رای میدن
مهدی
| Canada |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
مردم به لیست امید با هزار تا امید رای دادند تا امثال آقای عارف با رای بالا بشن توی مجلس. ایشون توی این چند سال مجلس نشینی حتی یه دفعه هم حرکت و صحبت در خور توجهی در جهت حداقل تایید اون همه رای نداشت!
تا وقتی که مدیران نجومی بگیر تبرئه میشوند و حقوقشان به همراه بعضی از دکتر ها هر روز اضافه تر میشود و به بهانه های مختلف هم اضافه کاری و هم سختی کار میگیرند و هم ...... و به راحتی مثل آب خوردن وام های چند 100 میلیونی برای خودشان و خانواده محترمشان میگیرند " چیزی برای ما فقیر فقرا نمی ماند " و مدام حق ما و هزاران کارگر بدون اضافه کاری و سختی کار و ناهار و بیمه با حداکثر حقوق 1200000 در حال خورده شدن است و مشکلی حل نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
طنز تلخ مملکت ما اینه
حق با اوست و تمام کسانی که به ژن خوب اعتقاد دارند،،،

هیچکس در اینکه بسیاری از افراد به دلایل ژنتیک، استعداد های بهتری دارند شک ندارد....
مگر در هر صدهزار تازه متولد، در هر کشور چند با استعداد ویژه متولد میشود که چنین همه را مورد بی حرمتی قرار می دهید،،،

بیفکری بس است!!!

معمولا یا کسانی که خود هرگز نخبه نبودنه اند، هرگز سالهای پی در پی شاگرد اول نبوده اند و در دور بر خود نیز تجربه نکرده اند،،، این مطلب را مسخره می کنند یا افرادی که خود همیشه تحقیر شده اند که چرا نمیتوانند با کمی درس خواندن بهترین باشند و یا افراد مغرضی که با این دستاویز میخواهند دیگران را به دلایل سیاسی بکوبند ...

مسخره کردن مشکلی را حل نمیکند،،،،

کشوری که نخبگانش در فکر مهاجرت و افراد معمولی رووس امور را برعهده دارند،،، در این دنیای علم و فن آوری،،، جز بدبختی و افول آینده ای برای آن متصور نباشید ....
.
...
......
تو آن دوران که پول با قایق می آوردند احمدی نژاد میگفت تحریم ها کاغذ پاره اند ؟ میدانید بابت آوردن پول توسط قایق در شرایط سخت چه پولی باید به قایقرانها بدهند ؟ و خود این باعث گرانی بیشتر دلار بوده جناب آقای سیف ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
آقای بهمنی اشتباها گفتی آقای سیف
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
یعنی اگه میومد در جلوی دوربین در مقابل تحریم ها احساس ضعف و عجز می کرد خوب بود!؟ یعنی اصلا در هیچ میدانی از جنگ تا سیاست این کار عاقلانه اس؟
به نظر من فقر مطلق خیلی بیشتره ولی کسی نمیگه یا نمیدونه و فقط یکسری ژن خوب هستند که فقیر نیستند و کار و زندگی در رفاه دارند
آقای عارف صحبت پسر شما در مورد ژن خوب توهین به همه بیکاران و فقیران و عدالت محوری در جامعه بوده و هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
جناب آقای عارف دوره شما دیگر بسر آمده...چفدر به شعور مردم اهانت می کنید....
آقاي عارف فرمايشاتتون متين ولي كاش يك جمله كوتاه هم أضافه ميكردين و ميفرمودين پسرم رأست ميگه( من يادم رفته بود بگم )هميشه شاگرد اول بود.
ژن هاي خوب بفرماييد سر كلاس!
آقای عارف خیلی از مردم بچه های شان شاگرد اول هستند
بچه شما از پول باباش ژن خوب شده
برادر عارف مملكت ما پر از شاگرد اول هست . آيا همه آنها جايگاه پسر شما را دارند .
فرزندان نماینده و فراماندار،فرمانده نیروی انتظامی روسای ادارات و ارگانها و مقامات در شهر ما هم همیشه شاگرد اول بودند گاهی حتی ترافیک شاگرد اولی در یک کلاس پیش می امد ما ان زمان بخاطر نادانی و گمراهی تصور میکردیم پشت پرده ای هست ولی الان با ارشادات جناب عارف ژن خوبان متوجه شدیم ژن مرغوب در این جهشهای تحصیلی و دنیوی موثر بوده و نه گاوبندی با معلمان و مسئولان اموزش پرورش شهرستان
آقاي عارف . نياز به اين همه توجيح نيست . فقط كافيه بگين حرف خوبي نبود و متاسفم . تمام. پسر شما حتي اگر واكسن سرطان رو كشف كرده بود هم نبايد اينطور صحبت ميكرد.
-رشد فزاينده گردشگراي امريكايي و اروپايي يعني چقدر فزاينده؟ خدا وكيلي راستشو بگو.
آقای بهمنی کاش به جای آوردن پول با قایق یک فکر اساسی برای نگه داشتن ارزش پول ملی که در دوره شما به رکورد 400 تا 500 درصد " قیمت دلار نسبت به تومان "رسید میکردید و باعث میلیاردر شدن یکسری و بدبخت شدن یکسری دیگر نمیشدید . شما عالیترین مقام نظام پولی کشور بودید و باید کنترل میکردید که چنین اتفاقی نمی افتاد ، الان روسیه هم چند سال است شدیدا مورد تحریم هاست ولی ارزش پولش در عرض این چند سال اینقدر که در عرض 3-6 ماه در ایران نزول کرد اتفاق نیافتاد . شما در آن سمت بودید که از سرمایه های این نظام حفاظت کنید .
همه شما شاگرد اول بودید الان ناتوان شدید در اثر سوئ مدیریت شما مردم نابود می‌شوند. مردم هم بهتر می فهمند توجیحات شما رو . شاگرد اول بودن تون در مدریریت شما کاملا واضج هست
حداقل عرضه داشتن ذلار وارد کنن
نه مثل الان که فقط حرف میزنن و دلار بالا میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
نیست که اونموقع 1000 تومان 1000 تومان بالا نمیرفت بدترین بالارفتن دلار در زمان محبوب دل های شما پیش آمد و طرف رییس جمهور محبوبتان را نگیر
از آقای خاروی چه خبر ؟ هنوز دارن پولهای این مملکت را خرج میکنند نو کشور کانادا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
بلندترین برج مسکونی تجاری کانادا را ساختند
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
توضیح تکمیلی اینکه جناب آقای خاوری الان داره توی Yorkvill Vilage که از گران قیمت ترین مناطق تورنتو هست کلی ساختمان لوکس مسکونی می سازه با پول های دزدی شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
نه عزیزم الان مشکل مملکت حجابه حجاب می فهمی
همین ژن های به طاهر خوب پدر مملکت رو در اورده مثل بختک افتادهاید به جان مردم و پول بیت المال و دایم قوم خویشان را در پست های کلیدی می گذارید و همه این ها را به حساب شاگرد اولی و ژن خوب می گذارید از مردم عدر خواهی کنید. چرا پسر شاگرد اول من گیر یک کار با حقوق قانون کار است. خجالت بکشید
آقای عرف توجیه ممنوع
اونوقت بمب ده تنی کدام خرب می خواد ببره بالا
ژن خوب متأسفانه موروثي ميشه و چند وقت ديگه نوه ها و نتيجه هاشون هم با ژن هاي خوبشون دنبال سهم خواهي خواهند بود.
اخه چقد فخر فروشی بسه دیگه از زندگی سخت مردم از بیکاری جونها از خونهای پاک که برای این سرزمین ریخته شده بچه های امثال شما کجا بودن خجالت هم خوب چیزیه
بله اقاي عارف اگر شما و خاندان شما تيزهوش نباشند پس چه كساني باشند؟؟؟!!!درست است شما و خاندان شما تيز هوش هستند چون بلد بوديد سرما كودن ها كلا بگذاريد و ثروتهاي كلان كسب كنيد بله شما تيزهوش بوديد؟؟!!!چون باعث شديد تيزهوشان خدايي و واقعي از اين كشور كوچ كنند و به اغوش بيگانگان بيفتند و اكثر مراكز علمي و تحقيقاتي انها را مديريت كنند تا انها در دنياي امروز سرامد همه باشند و شما تيز هوشان انتسابي!!!! با مديريت كودكانه و جاهلانه مملكت را به ورطه سقوط كشانديد ،بله شما و فرزندان شما تيرهوش هستيد؟اما نه تيز هوش خدادادي بلكه تيز هوش رانتخواري !!بله جناب ،امثال تيزهوشهاي انتسابي مثل شما در اين مملكت زياد است به همين دليل خداوند به عاقبت اين مملكت رحم كند؟؟؟شاگرد اولهاي مدارس و دانشگاهها را بايد از مدارس و دانشگاهها استعلام كرد. بزرگوار ،شاگرد اولهاي پولي همان بهتر كه تيز هوش باشندمثل اقازاده شما؟؟!!!!!
من باورم شد ژن خوب دارند چون الحمدلله درک اجتماعی ندارند!!!!!!!
واییی تابناک کلی خندیدم... از دست این بولتون.. من شک دارم این بنده خدا شاید سرش جای خورده باشه این رویا پردازی ها رو کرده. شوخی کردم... اما واقعا چیزی که باید جدی گرفت اینه که همچین آدمی مشاور امنیت ملی آمریکا هستش. شاید ما به ایده ها، نظرات و یا خیال پردازی های اون بخندیم اما این ادم ها خیلی خطرناک هستن. از مسئولین محترم می خواهم هوشمند باشند و هر تصمیمی که میگیرن منافع ملی ایران رو فراموش نکنند. چون بعدها تمام تصمیمات شما، برای عموم مردم نمایان خواهد شد و خیلی راحت مورد قضاوت قرار خواهید گرفت. لطفا کاری کنید که نسلهای آینده این سرزمین به شما ها افتخار کنند نه اینکه ....
توکلی: رئیس‌جمهور و فرزندانش فهرست دارایی خود را اعلام عمومی کنند
بهتر است روسای سه قوه و معاونینش چنین کنند.....
باسلام مسئله گردش را ما جدی نگرفتیم و بعضی اوقات آنرا ب تمسخر میگیریم .دلیل ورود گردش گران عراقی از مرز شلمچه باید ساعتها تو صف بایستند و منتظر یک مامور مسئول کنترل گذرنامه باشند وبارها در فیس بوک خواندم که ب همدیگر توصیه میکنند ساعت ها تو صف باید بایستید نروید . وووووو در بعضی از شهرهای ایران یک نوشابه هزار تومانی را ده هزار تومان به گردش گران فروخته میشود پس با این وضعیت انتظار گردش گر نداشته باشیم
آقای بهمنی
در زمان تحریم با قابق پول می اوردین و با تریلی طلا می بردین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
تریلی طلا که دروغ سال لقب گرفت؟ اصلا کجا میتونه بره؟؟؟
پیشنهاد میکنم برای پایتخت سیاسی شهر قم را اننخاب کنید
آقای عارف بزودی دور ژن خوبها هم تمام می شود. چمدونت را ببند.
استان قدس بانک درست نکند اگر راست می گویند بانک هایی مثل رسالت موسسه کوثر بانک مهر را خریداری و سرو سامان بدهد
پس چرا خود عارف شاگرد اول سیاسی نشد . اینا اگه پول و رابطه نداشتن هیچی نمیشدن . کسی که هوش برتری داره احتیاج به گفتن خودش نیست. کسی که احساس کهتری سیاسی داره و ندادن هیچ پست سیاسی مهمی رو داره این حرف رو میزنه .از لحاظ شخصیتی عارف هیچ توان سیاسی نداره .هر چند ما قطعی
مدیر داریم.
عارف» درباره «ژن خوب»؛ پسرم درست می‌گوید همیشه شاگرد اول بود! وقتی که پدر اینچنین فکر کند وای بحال پسر ! این جناب خودش هم شاگرد اول بوده ؟ چه بسیار فرزندان این ملت که از قشر مستضعف قبلی و آسیب پذیر فعلی ! بوده و هستند و در تمام مقاطع تحصیلی شاگرد اول و جزء نخبه های جهانی هستند وچنین ادعاهای هم نمی کنند
بسرشان ژن برتر سالند اگر اينها ژن برتر نبودند كه اوضاع ما اين نبود كه براي لقمه ناني بايستي گداي كنيم راست گفته ژن برترها مارا به اين روز اندختن
تا کنون سال ۹۶ بدترین سال قشر بازنشسته بوده ،و دیگر اینکه مطابق ضرب المثل معروف سالی که نکوست ،از بهارش پیداست ،گویی رکوردار بدبختی قشر بازنشسته در سال ۹۷ میباشد ،؟ که مسبب آنهم دولت ،ومسولین هستند ،که بازنشسته را مرده میخواهند
1-چرا وقتي مي گفتند خزانه راخالي تحويل دولت بعدداديد،تكذيب مي كرديد؟!!!
2-قابل توجه مخالفين برجام!!!
3-حالا متوجه ميشويم وقتي ميگفتن بايدبه اين سوال جواب داده شودكه اگربرجام نبودشرايط چگونه بود؟يعني چي!!!!
تعریف جدید ژن خوب یعنی پدر اصلاح طلب نوع 2
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
اصلاح طلبی که جناب عارف از سران آن باشد،بایستی فاتحه آن را خواند...
یا خدا ... الان نوبت استان قدس رضوی شده !!! آخه یکی نیست بگه مگه شما و آستان قدس رضوی یک بنگاه مالی هست؟ اصلا مشخصه سرمایه تاسیس این بانک از کجا قراره بیاد!
طلبکارم هست! عارف خودش هیچ کاری برای مردم نکرده جز کارش امکانات و مسئولیت های مختلف در طول سالیان متمادی. چه برسه به پسرش (ژن خوب). اینا حاشیه س.. این کشور اگه رو شایستگی اداره میشد امثال شما و ژنت باید در بهترین حالت کلاس تقویتی (برای شاگرد اول شدن، جیزی که ادعاشو میکنی) میزدین، نه اداره مملکت!
در هر مدرسه اي يك شاگرد اول هست
چرا با ژن خوب مخالفت می کنید
ژن خوب یعنی اینکه انقدر باید زرنگ باشی که با خر کردن مردم ساده لوح و زود باور سوارشان بشوی
آیا فقط شاگرد اول بودن کافیست چون بچه من هم شاگرد اول است ولی انگار باید بیایم یه دوره ببینیم تا بچه هامون که شاگرد اولن هم مثل بچه های شما به جاهای بالا برسن
طرح اعاده اموال نا مشروع تصويب و اجرا شود بعد معلوم مي شود شاگرد اول شدن چه زحمتي دارد ..
الان با قايق نفتى پول مى آوريم!
انموقع ها شاگرد اولها را زیاد خوان (البته عذه ای نه همه) که برای بیست میخواندن اما شاگردهای خوب خوان داشتیم که برای یاد گرفتن وفهمیدن درس میخواندن دومی بیشتر در رشته های خوب قبول میشدند رشته های ریاضی دانشکده فنی مهندسی دوره های بعد رشته هابالای شریف قبول میشدند رشته های طبیعی پزشکی بعد دندانپزشکی قبول میشدند مطرح کردن ژن کمی بچه گانه میباشد کافی است به سابقه تحصیلی منوسط انشتاین و عبالناصر مراجعه بفرمایید
امان از ژن خوب!
آقای توکلی اول فرایند دریافت مدرک دکتراشون در انگلیس رو بگن بعد چگونگی دریافت زمین در شهرک غرب برای کارفرهنگی !!!
ژن ایشان ممکن هست که خوب باشد اما ....
شرم بر تو عارف
جناب عارف مدارک تحصیلی بنده چند برابر جمع مدارک شما و آقا زاده است و نتوانستم کار درست و حسابی در کشور آبا اجدادی خود بگیرم و مجبور به مهاجرت اجباری شدم حالا ما بدهکار شما ها هم هستیم و شما طلبکار ما
دارای مدارک زیر هستم
لیسانس شیمی
لیسانس کشاورزی
فوق لسیانس مهندسی شیمی
فوق لیسانس کنترل کیفی دارو
فوق السانس مدیریت بازرگانی
فوق لیسانس شیمی آنالیز
فوق لیسانس رنگ سازی و پوشش های سطحی
دکترای بازرگانی
دکتری مدیریت کشاورزی
وکلی: رئیس‌جمهور و فرزندانش فهرست دارایی خود را اعلام عمومی کنند
بهتر است روسای سه قوه و معاونینش و هر کس بالای5میلیارد دارایی دارد چنین کنند...
و مابقی به خزانه بر گردد
بعد انقلاب ژنهاشون خوب شده
تابناک گروهیکه نظر هارا بررسی میکند دچار دکماتیسمه
در فرصت طلبي و رانت خواهي ژن خوبي دارين
"- اعلام حمایت ایالات متحده از استقلال طلبی کردی، از جمله کردها در ایران، عراق و سوریه.
- حمایت از بلوچ ها، اعراب خوزستان، کردها"
دقت کردید حمایت از ترکهای ایران تو برنامشون نیست و اینجا هم می خوان کردها رو مثل عراق و سوریه شاخ کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر