بازدید 2466

مراجعه ۷۷۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران به مرکز مشاوره

کد خبر: ۷۸۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 18 March 2018

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: در سال ۹۶ تعداد ۷۷۰۰ دانشجو به مرکز مشاوره مراجعه کرده‌اند که برای آنها ۴۰ هزار جلسه تشکیل شده است.

به گزارش آنا، جلسه پایانی سال ۹۶ مرکز مشاوره دانشگاه تهران با حضور رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، مدیر کل بهداشت روانی- اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، مدیر کل آموزشی دانشگاه تهران، رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و روانشناختی، مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران و جمعی از کارکنان و متخصصان مرکز مشاوره و شعبات آن، در محل تالار امیر کبیر این دانشگاه برگزار شد.

خودمراقبتی، شعار سال ۱۳۹۷ مرکز مشاوره دانشگاه تهران

حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران دراین مراسم، خودمراقبتی (self care) را شعار سال ۱۳۹۷ مرکز مشاوره دانشگاه نامید.

وی گفت: از تمام متخصصان و همکاران مرکز مشاوره در تحقق این شعار درخواست همکاری می کنم. همچنین برای توسعه نهضت همکاری داوطلبانه بر اساس رویکرد اجتماع محور، کانون های دانشجویی همیاران سلامت را در مرکز توجه قرار داده ایم که تعداد کل اعضای آن در حال حاضر، یک هزار و ۲۵۰ نفر است.

مراجعه ۷۷۰۰ دانشجو به مرکز مشاوره دانشگاه تهران در سال ۹۶

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در ادامه مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز مشاوره و شعبات آن در سال جاری، گفت: در سال ۹۶ تعداد ۷۷۰۰ دانشجو به مرکز مشاوره مراجعه کرده اند که برای آنها ۴۰ هزار جلسه تشکیل شده است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده مرکز مشاوره دانشگاه تهران در سال ۹۶، گفت: افزایش حمایت و پشتیبانی از فعالیت های کانون سلامت روان، راه اندازی خدمات مشاوره الکترونیک بر خط از طریق اپلیکیشن پیام مشاور، برنامه ریزی و ارائه خدمات خاص و تسهیلات ویژه دانشجویان با نیازهای خاص از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز در سال ۹۶ است.

ارائه خدمات مشاوره حقوقی به دانشجویان

وی، ارائه خدمات مشاوره حقوقی به دانشجویان با همکاری اداره کل حقوقی دانشگاه، توسعه بهداشت روانی کارکنان دانشگاه، برگزاری دوره های آموزشی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه، همکاری با شهرداری و هلال احمر جهت کادر سازی و آگاهی لازم در مداخله در بلایا و حوادث را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در سال ۹۶ توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران عنوان کرد.

در این مراسم همچنین، دکتر احمد حاجبی، مدیر کل سلامت روانی- اجتماعی وزارت بهداشت نیز درباره اهمیت خود مراقبتی و ارتباط آن با سواد سلامت روان در پیشگیری از هزینه‌های درمانی و اثر بخشی فعالیت‌های غیر رسمی در پیشگیری از اختلالات روانشناختی بر اساس برنامه سازمان بهداشت جهانی به سخنرانی پرداخت.

ضرورت توجه به سلامت روان دانشجویان و دانشگاهیان

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر شریفی، مدیر کل آموزشی دانشگاه با اشاره بر همکاری‌های بین معاونت آموزشی و مرکز مشاوره به ضرورت توجه به سلامت روان دانشجویان و دانشگاهیان در کنار تحصیل و وظایف معلمی تاکید و آمادگی آن اداره کل درخصوص اجرای برنامه های آموزشی ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه را اعلام کرد.

در پایان این مراسم از افراد شاغل در شعبات و دفاتر مرکز مشاوره شامل مشاوران، روانپزشکان، روانشناسان و همیاران برتر، تقدیر به عمل آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان