بازدید 5180

افزایش ۳۷ سانتی تراز سطح آب دریاچه ارومیه

کد خبر: ۷۸۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 15 March 2018

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش 37 سانتی متری تراز سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در نشست هم اندیشی پایان سال اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، با اشاره به بالا بودن میزان بارندگی در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری، مطرح کرد: میزان بارندگی‌ها در استان نسبت سال گذشته 39 درصد و نسبت به 20 سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.

وی با انتقاد از این‌که آذربایجان شرقی از جایگاه گذشته خود در توسعه فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: سهم آذربایجان شرقی در درآمد سرانه کشور در مقایسه با گذشته چقدر تفاوت دارد؟ اصحاب رسانه با بررسی این موضوعات و مطالبه‌گری برای مدیران جهت حرکت نشان دهند. امروزه آذربایجان شرقی در بخش صنعت، دانش بنیان و ... آن جایگاه گذشته را از دست داده که با برگزاری جلسات متعدد، موضوعات بررسی شده و برای بازگشت به جایگاه واقعی تدابیری اندیشیده می‌شود.

وی با بیان این‌که هدف گردشگران خارجی از سفر به ایران اقامت در هتل‌های پنج ستاره نیست، بیان کرد: گردشگران به اقامتگاه‌های بوم گردی علاقه فراوانی دارند که متأسفانه علی رغم صدور 16 مجوز در استان، به دلیل مشکلاتی، اقامتگاه‌ بوم‌گردی فعال در آذربایجان شرقی وجود ندارد که برای بررسی موانع و مشکلات در این زمینه جلسه‌ای برگزار می‌شود.

خدابخش با انتقاد از تکمیل نشدن خط آهن «میانه – تبریز» علی‌رغم گذشت 17 سال از کلنگ‌زنی این پروژه، گفت: با بازدیدهای ماهانه مشکلات این پروژه بررسی و رفع می‌شود و طبق برنامه 27 اسفندماه، بار دیگر از این پروژه بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت آن قرار می‌گیرم.

وی ادامه داد: در نظر داریم اردیبهشت ماه سال آتی با حضور رئیس جمهور خط آهن «میانه – بستان آباد» را افتتاح کنیم و در ادامه فازهای «بستان آباد – باسمنج»، «باسمنج - ائل گلی» و «ائل گلی – راه آهن» به بهره برداری برسند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز 2018» در اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: 21 وزیر گردشگری و 19 سفیر برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند، همچنین در این سفر دکتر روحانی مرکز همایش‌های بین المللی تبریز را افتتاح می‌کند و مراسم افتتاحیه تبریز 2018 نیز در این مرکز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با افتتاح مرکز همایش‌های بین المللی و اتمام پروژه بازآفرینی مقبره الشعرا در مجموع 34 هزار متربع به سرانه‌ی فرهنگی تبریز افزوده می‌شود که بیشتر از مجموع فضای فرهنگی استان است.

خدابخش حل معضل حاشیه نشینی در تبریز را از اولویت‌های دولت دانست و افزود: وجود 400 هزار حاشیه نشین در تبریز شایسته نبوده و دولت با ارایه‌ی تسهیلات ارزان قیمت و رفع موانع و مشکلات برای بازآفرینی بافت حاشیه نشین در کنار شهرداری قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی فرهنگ را پایه اصلی توسعه استان دانست و گفت: سال گذشته بیش از 30 نفر در جاده‌های استان در عید نوروز فوت کردند و از طرفی با هزینه‌ی یکساله صرف شده برای تصادفات در کشور می‌توان بیمارستان پنج هزار تخت خوابی احداث کرد، پس ضرورت دارد برای کاهش محسوس سوانح جاده‌ای فرهنگسازی کنیم. در همین راستا برای عید نوروز امسال به پلیس پیشنهاد کرده‌ایم که در مواردی به جای برگ جریمه از برگ تذکر استفاده کند.

خدابخش با بیان این‌که از مدیران استانی درخواست شده تا در فضای مجازی حضور یابند، بیان کرد: نداشتن تلگرام، افتخاری برای یک مدیر محسوب نمی‌شود، بلکه مدیران باید با شجاعت در فضای مجازی حضور یافته و با بهره‌گیری از این پتانسیل برای رفع مشکلات و توسعه استان تلاش کنند.

وی تفکر و احساس را تفاوت‌های خبرنگاران نسبت به افراد معمولی دانست و افزود: خبرنگاران هیچ‌گاه از کنار موضوعات بی‌تفاوت عبور نکرده و با استفاده از هنر و خلاقیت خود در نوشتن مطالب، برای تأثیر گذاری در جامعه تلاش می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر