بازدید 4715
۲

کلاهبرداری از ۶۳۰ نفر با آگهی تقلبی

کد خبر: ۷۸۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 11 March 2018
مرد شیاد که با چاپ آگهی وسوسه انگیز فروش اقساطی خودرو در یک سایت اینترنتی بیش از 600 نفر را سرکیسه کرده ومیلیون‌ها تومان به جیب زده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس «فتا»ی کردستان دستگیر شد.

به گزارش ایران آنلاین، چندی قبل مردی با مراجعه به دادسرا از یک کلاهبرداری مجازی پرده برداشت. مالباخته به بازپرس گفت: در یکی از سایت‌های پرمخاطب، آگهی فروش اقساطی خودرویی با شرایط عالی و اقساط بلندمدت توجهم را جلب کرد. در این آگهی نوشته بود «تنها با پرداخت 300 هزار تومان پیش پرداخت و 250 هزار تومان بابت پلاک، با اقساط بلندمدت صاحب خودرو شوید.» من که شرایط را مناسب دیدم، بلافاصله پول را واریز کردم و مدارک لازم را طبق درخواست فروشنده از طریق تلگرام به شماره‌ای که داده شده بود فرستادم. وقتی مدارک ارسال شد فروشنده 400 هزار تومان دیگر نیز خواست اما پس از واریز این پول، دیگر خبری از او نشد.»

با طرح این شکایت تحقیقات پلیسی دراین باره آغاز و در ادامه مشخص شد مرد کلاهبردار که خود را کارمند یکی از شرکت‌های خودروسازی معرفی کرده بود، با این شگرد از اول آبان، دست کم از ششصد و سی نفر مبالغی بین 200 هزار تا 10 میلیون تومان دریافت کرده است. سرانجام متهم با ردیابی‌های تخصصی شناسایی شد و در بازجویی به جرایمش اعتراف کرد.

به این ترتیب بازپرس شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برای متهم به جرم کلاهبرداری رایانه‌ای وثیقه‌ای به مبلغ پنج میلیارد ریال صادر کرد و او را به زندان فرستاد.

سرهنگ شاکری- رئیس پلیس فتای استان کردستان- گفت: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز پول کالای مورد نظر را در ملاقاتی حضوری بازرسی کرده و از اصالت کالا مطمئن شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
موندم این مردم زرنگ، چقدر ساده هستن!!!
بسمه تعالی
طمع انسان را خوار و به نابودی میکشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار