بازدید 4571

افزایش تفاضای جهانی برای نیروگاه‌های هسته‌ای ساخت روسیه

بنابر گزارش های رسمی منتشر شده، انتظار می رود شرکت دولتی رز اتم روسیه که در زمینه ی ساخت و نگهداری نیروگاه های هسته ای فعالیت می کند در سال جاری قراردادهایی جدید به ارزش ۲۶ میلیارد دلار منعقد کند.
کد خبر: ۷۸۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 10 March 2018

افزایش تفاضای جهانی برای نیروگاه‌های هسته‌ای ساخت روسیهبنابر گزارش های رسمی منتشر شده، انتظار می رود شرکت دولتی رز اتم روسیه که در زمینه ی ساخت و نگهداری نیروگاه های هسته ای فعالیت می کند در سال جاری قراردادهایی جدید به ارزش ۲۶ میلیارد دلار منعقد کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، با توجه به عملکرد شرکت رز اتم در سال ۲۰۱۷، این شرکت پیش بینی کرده است که در ۱۰ سال آینده مجموع سفارشات خارجی این شرکت به ۱۳۳.۶ میلیارد دلار برسد. در این خصوص الکسی لیخاچف رییس شرکت رز اتم ابراز امیدواری کرده است که این شرکت بتواند از مرز ۱۳۰ میلیارد دلار دریافت سفارش خارجی عبور کند.

افزایش تفاضای جهانی برای نیروگاه‌های هسته‌ای ساخت روسیه

لازم به ذکر است که رز اتم اخیرا قراردادهایی را در رابطه با همکاری های اتمی با هند، ایران، مصر، چین و برخی کشورهای دیگر منعقد کرده است. افزون بر این، این شرکت در حال مذاکره با مقامات عربستان سعودی در خصوص ساختن ۱۶ نیروگاه هسته ای جدید در این شرکت است.

همچنین، این نکته لازم به ذکر است که شرکت رز اتم روسیه به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور قصد دارد به دولت ژا‍‍پن به دلیل انتشار تشعشعات هسته ای در کارخانه ی هسته ای فوکوشیما که در سالیان اخیر به وقوع پیوست کمک کند. به گفته ی مقامات رسمی، از رده خارج کردن نیروگاه آسیب دیده ی فوکوشیما ژاپن چندین دهه طول خواهد کشید و بنا بر برخی تخمین ها هزینه ی این عملیات طولانی مدت به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

در پایان باید خاطر نشان گردد که شرکت رز اتم با تولید ۲۰۲۸۶۸ میلیارد کیلووات بر ساعت برق در سال ۲۰۱۷ میلادی بزرگترین شرکت تولید کننده ی برق در روسیه است و این شرکت ۱۸.۹ درصد مجموع میزان برق در روسیه را تامین می کند. همچنین، این شرکت دومین شرکت بزرگ در کل دنیا در رابطه با میزان ذخایر اورانیوم و سومین شرکت در رابطه با حجم تولید برق از طریق انرژی هسته ای است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار