بازدید 2254

جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم در سال آینده

کد خبر: ۷۸۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 10 March 2018

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده ۲۵ هزار دانشجومعلم را جذب کنیم.

به گزارش فارس، طاهر روشندل اربطانی معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خالی بسیاری دارد، اظهار داشت: در برخی استان های کشور امکانات خوابگاهی و کلاس های بدون استفاده بسیاری موجود است و باید از طریق سهمیه آزاد، این ظرفیت ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: برای سال آینده پیش بینی جذب 25 هزار دانشجومعلم را داریم که این موضوع تقریبا با موافقت وزارت آموزش و پرورش و هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان مواجه شده است.

روشندل اربطانی با بیان اینکه درصدد اخذ ردیف های استخدامی هستیم، تصریح کرد: در چهار سال آینده با یک بحران بازنشستگی شدید در آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد و با پیش بینی این بحران، درصدد بهره گیری از ظرفیت کامل دانشگاه فرهنگیان هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان افزود: رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان، جذب دانشجوی تمام وقت است و مهارت آموزان ماده 28، درمان اورژانسی برای رفع معضل کمبود معلم در کشور است.

وی در خصوص برنامه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: در سال آینده یک طرح آمایش رشته ای خواهیم داشت. زیرا در برخی استان های کشور امکانات و هیأت علمی وجود داشته، اما رشته های درسی حذف شده است و ضمن آمایش رشته ای و بازنگری برنامه های درسی، رشته های جدید مورد نیاز آموزش و پرورش پس از اخذ مجوزهای لازم ایجاد خواهد شد.

روشندل اربطانی با بیان اینکه تولید منابع از دیگر برنامه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: امید است منابع کاربردی و بومی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان تولید شود و کارگروه های تخصصی در این حوزه شکل گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان به موضوع هیأت علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: برخی مسایل لاینحل هیأت علمی تطبیقی از سال های آینده وجود دارد که در تلاش هستیم تا سال آینده تعیین تکلیف شوند و به دنبال جذب هیأت علمی جدید هستیم تا به استانداردهای لازم کشوری و جهانی نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه کارورزی رکن بسیار مهم در نظام تعلیم و تربیت کشور است، تصریح کرد: در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که طرح مدارس وابسته به دانشگاه فرهنگیان در حال بررسی است.

روشندل اربطانی ادامه داد: باید برخی مدارس مانند الگوی وزارت بهداشت و درمان که بیمارستان ها تابع دانشگاه علوم پزشکی هستند، به دانشگاه فرهنگیان وابسته شوند که این موضوع به منظور برگزاری مطلوب کارورزی و درآمدهای پایدار و تضمین کیفیت مورد توجه است.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بافت های فرسوده پردیس های دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: امکانات آزمایشگاهی قدیمی بوده و به روز نیستند. امکانات تکنولوژی و آموزشی قدیمی است و با این مشکلات نیازمند درآمدهای پایدار متمرکز هستیم که طرح مدارس وابسته می تواند نیازهای ما را تامین کند.

وی ادامه داد: در خصوص کارورزی مشکلات بومی سازی و نیز مهارت پژوهی و مهارتی کردن به جای روایت پژوهی و مسایل تئوریک هستیم و لذا به جد دنبال تحول در حوزه کارورزی خواهیم بود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان