بازدید 3690

قراردادهای تجاری ۲ میلیارد دلاری انگلیس با عربستان

کد خبر: ۷۸۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵ 10 March 2018

انگلیس و عربستان در جریان سفر سه روزه ولیعهد سعودی به لندن قراردادهای تجاری با ارزشی بیش از ۲ میلیارد دلار به امضاء رساندند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، انگلیس و عربستان سعودی با صدور بیانیه ای مشترک و بدون ارائه جزئیات، از امضای قراردادهای تجاری فیمابین با ارزشی بیش از ۲ میلیارد دلار خبر دادند.

گفتنی است که این قراردادها در جریان سفر سه روزه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به لندن و دیدار وی با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی انگلیس، میان دوکشور به امضاء رسید.

در آغاز این سفر سه روزه، مقامات عربستان و انگلیس حجم تجارت و سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد پوندی (۹۰ میلیارد دلاری) طی سالهای آتی را به عنوان هدف خود تعیین کردند؛ چرا که لندن در جستجوی بازارهای جدیدی برای بخش خدمات خود در دوره پسا- برگزیت است و محمد بن سلمان نیز در تلاش است تا سرمایه گذاران محتاط را متقاعد نماید که عربستان مکانی مناسب و نوین برای تجارت و سرمایه گذاری است.

خبرگزاری فرانسه نیز روز جمعه با استناد به اطلاعیه شرکت صنایع دفاعی انگلیس موسوم به «بی ای ئی (BAE) سیستمز» گزارش داد که عربستان سعودی با انگلیس تفاهم نامه ای برای خرید ۴۸ فروند هواپیمای جنگی «یوروفایتر تایفون» امضاء کرده است.

عربستان سعودی پیش از این ۷۲ فروند از این هواپیماها را که ده سال پیش سفارش داده بود، دریافت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل