بازدید 11650
۷
تحلیل کنایه آمیز ایندیپندنت درباره سفر ولیعهد عربستان به انگلیس؛

وقتی حرف پول، اسلحه و قدرت به میان می‌آید، ما هر حاکم خودکامه عرب را در آغوش خواهیم گرفت!

در زمان صدام، ما در ابتدا او را دوست داشتيم و زماني که در سال ١٩٨٠ به ايران حمله کرد، وقتى كه به جاى درستى حمله كرد، به او کمک کرديم و او را دولتمردى بزرگ خوانديم، اما هنگامی که در سال ١٩٩٢ به کويت حمله کرد، او را تروريست خوانديم.
کد خبر: ۷۸۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 09 March 2018

پس از سفر محمد بن سلمان به انگلیس و ملاقات بی‌سابقه با ملکه انگلیس ـ با وجود آنکه رسما پادشاه عربستان نیست ـ و دیدار با ترزای می و انجام توافق تازه چندصد میلیارد دلاری تجارت با اصلی ترین شریک اروپایی عربستان، روزنامه نگاران انگلیس نسبت به رویه‌ای که دولتمردان انگلیس متأثر از کاخ سفید در پیش گرفته‌اند، انتقاد کرده و با لحنی تند به آن واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ سفر محمد بن سلمان به انگلیس و استقبال بی‌سابقه مقامات دولتی این کشور که به طمع صدها میلیارد دلار است و در عین حال، سکوت غیرمنتظره مسئولان ارشد انگلیس نسبت به جنایات‌ عربستان در یمن و خودکامگی حاکمان این کشور، واکنش‌هایی را در فضای رسانه‌ای انگلیس در پی داشت. در همین زمینه، رابرت فیسک، روزنامه نگار بريتانيايى در یادداشتی هشت هزار کلمه‌ای به نقد رفتار دولتمردان انگلیس پرداخته است.

رابرت فیسک در بخشی از این یادداشت بلند که در ایندیپندنت منتشر شده، تأکید کرده است: «خدا را شكر ترزا مى نخست وزير انگليس استقبال گرمى از محمد بن سلمان وليعهد عربستان کرد.

وقتى حرف از پول، سلاح و قدرت به ميان مى آيد، ما هر خودکامه عرب را در آغوش خواهيم گرفت، به ویژه اگر اربابان ما در واشنگتن هم همين احساس را داشته باشند.

اما وقتي آنها ديگر براي ما فايده اي نداشته باشند يا ديگر سلاح از ما نخرند يا پولشان تمام شود و يا سرنگون شوند، از آنها دست مي کشيم.

فيسك در ادامه و با يادآورى تاريخ معاصر خاورميانه از فرزند شاه عربستان مى خواهد كه سرنوشت ديگران را در تعامل با غرب ببيند و «مواظب باشد!» و می گوید: «مى توانم موقعيت محمد بن سلمان را درک کنم. در زمان صدام، ما در ابتدا او را دوست داشتيم و زماني که در سال ١٩٨٠ به ايران حمله کرد، وقتى كه به جاى درستى حمله كرد، به او کمک کرديم و او را دولتمردى بزرگ خوانديم، اما هنگامی که در سال ١٩٩٢ به کويت حمله کرد، او را تروريست خوانديم.

وقتى در مصر، جمال عبدالناصر دولت فاسد فاروق (دولت وابسته به انگليس) را سرنگون و كانال سوئز را ملى كرد [به تأسى از مصدق در ايران] ما او را تروريست و «موسولينى رود نيل» خوانديم. فرانسوى ها از حافظ اسد در سوريه تجليل مى كردند، اما {همين كه با آنها همراهى نكرد} او را تروريست خواندند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
چهره نخست وزیر انگلیس چقدر زشته. یعنی یه آدم خوش قیافه تو اون جزیره لعنتی نبود
تو در زمان جنگ شاید شیر میخوردی تمام اسلحه عراقی ها
آمریکائی نبو د میدونی چی بود ۹۵%ساخت برادر آن روسی
اگه باور نمیکنه برو سوال کن حالا هی بگو آمریکائی بود صدام حزب بعث کمونیست بودن هی بگو آمریکائی بود
درستشم همینه
درود برهر کسی که به فکر ملتش هست و بس؟
چیزی که ملت ایران سال هاست فهمیده اند گاردین تازه فهمیده !!!
ها بازواویلا واویلا میگید. برای چند تا دختر بچه اونوقت اون همه فساد وکثافت نمی بینید. درمیایدفیلم های زیر شانه تخم مرغی ها همه پراز رقص و آواز خواندن درنمیاد .ای دادبیداد
باسلام چه عجب یکی ازخودشون درست زده قابل توجه دولتمردان جهان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر