بازدید 29704
هزار و صد و چهلمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

روایتی از تلاش ذوالنور برای رفع حصر/روایت یک خبرگزاری از تعیین برنده دربی پیش از بازی/اتفاقی عجیب برای مدیرعامل پرسپولیس در کنسرت پسرش/اختلاسگران را به بهانه مأموریت فراری می‌دهند/سلیمی نمین: اگر به عقب بازگردیم، باز هم به احمدی نژاد رأی می دهیم

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: واکنش محسن هاشمی به برخورد با مخالفان حجاب اجباری/عارف: امیدوارم هر چه زودتر مسأله حصر حل شود/موسوی در حصر رأی داد اما احمدی نژاد و دوستان رأی باطله دادند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۷۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 27 February 2018

مصطفی امیری- تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایتی از تلاش ذوالنور برای رفع حصر

عارف رئیس فراکسیون امید مجلس می‌گوید که مجتبی ذوالنور - نماینده مردم قم در مجلس و جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه - از کسانی است که تلاش می‌کند مسأله حصر هرچه زودتر حل شود. اصرار داشتیم که کمیته حصر صرفا امیدی نشود؛ اما خیلی استقبال نشد. بهتر بود که از فراکسیون‌های دیگر هم در این کمیته حاضر باشند. آقای ذوالنور با علاقه و مَنشی که دارد، با ما همکاری می‌کند و جزء کسانی است که تلاش می‌کند مسأله حصر هرچه زودتر حل شود و ما از پیگیری‌های ایشان تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله اراکی: سرکرده دراویش به کار آنها راضی بوده است

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مگر این کسانی که در این خیابان حاضر شدند و این خیابان را بستند عکس آن سرکرده دراویش را با خود همراه نداشتند؟! مگر اعلام نمی‌کردند که ما پیروی فلانی هستیم؟ مگر اتوبوس خالی از صندلی‌ها را درست نکردند و شب‌ها در همان اتوبوس خالی که بعد همین اتوبوس جنایت کرد نبودند؟! حتی اگر این اعلام برائت به عنوان توبه هم باشد توبه بعد از جنایت و بعد از دستگیری است که توبه‌ای بی‌ارزش است: «إِلاَّ الَّذینَ تابُوا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَقْدِرُوا عَلَیْهِمْ فَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیم» بعد از اینکه قدرت حاصل شد و آن‌‌ها را گرفتند دیگر توبه بعد از این بی‌ارزش است. وی عنوان کرد: سرکرده دراویش 30 روز دید که این دراویش کذایی چه می‌کنند و از اقدام آن‌ها به هیچ وجه جلوگیری و اعلام برائت نکرد، بنابراین یعنی راضی به کار آن‌ها بودند. «الرَّاضِی‏ بِفِعْلِ‏ قَوْمٍ کَالدَّاخِلِ فِیهِ مَعَهُم‏» لذا رئیس این گروه دراویشی که این کار را مرتکب شده‌اند باید محاکمه شود و در واقع اوست که باید در برابر این جنایت محاکمه شود. آیت‌الله اراکی همچنین گفت: این حرف باید تبدیل به مطالبه مردمی شود و در سراسر کشور مردم از دولت و مسئولین مطالبه کنند؛ امیدوار هستیم که مسئولان همت کرده و با محاکمه رئیس این تشکیلات امنیت کشور را تأمین کنند. /فارس

ادعاها درباره امام جمعه ایلام را بررسی کنید

حمید رسایی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «فردا» گفت: «به هر ترتیب کسی که نماینده، ولی فقیه است و در جایگاه امام جمعه قرار گرفته است مردم به او نگاه می‌کنند یعنی مشی و عملکرد او مورد توجه مردم است پس باید به قواعدی پایبند باشد؛ خصوصا الان که مردم با مشکلات حاد اقتصادی روبرو هستند و بدیهی است کسی که نماینده، ولی فقیه و در لباس روحانیت است، از او توقع بیشتر می‌رود و باید با مشکلات مردم همراهی بیشتری از بقیه مسئولان داشته باشد.»

وی افزود «مطابق اخباری که آمده و اسنادی که در فضای مجازی منتشر شده است، امام جمعه محترم ایلام بر اساس نگاهی که دارند، مشی اداری شان برخلاف این اصل بدیهی است و حاکی از اشرافیگری و تجملگرایی است. متأسفانه تا الان در برابر ادعا‌هایی که درباره عملکرد ایشان شده است، پاسخ درخوری دیده نشده است. از طرف دیگر جمعی از روحانیون شهر ایلام به این مشی اعتراض کرده اند و این رفتار را خلاف توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و جایگاه امام جمعه می‌دانند که باعث بدبینی مردم می‌شود، اما نحوه برخورد امام جمعه و ادبیاتی که وی در برابر منتقدان بکار برده هم برخلاف شان این جایگاه است.»نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد وظایف نهاد‌های قانونی در این مورد هم گفت: «به نظرم در این مسأله دو تا نهاد وظیفه اصلی را دارند؛ یکی دادگاه ویژه روحانیت یعنی جناب آقای رئیسی و دیگری هم شورای عالی سیاست گذاری ائمه جمعه و جناب آقای علی اکبری، این دو نهاد باید این مسأله را بررسی کنند اگر ادعا‌های مطرح شده است توسط روحانیون معترض درست نیست با کسانی که این ادعا‌ها خلاف واقع را مطرح کرده اند و در فضای مجازی منتشر کرده اند، برخورد کنند، اما اگر درست است و مباحث مطرح شده مطابق با واقعیت است، این امام جمعه ایلام است که باید مورد باز خواست قرار بگیرد و از طلبه‌ای که به این مسأله از باب امر به معروف ونهی از منکر با رفتار امام جمعه اعتراض کرده، تجلیل شود. وقتی رهبر انقلاب در بیست ونه بهمن می‌فرمایند که خوی اشرافی گری مسئولان، عدم توجه به مستضعین و امتیاز طلبی مسئولان عمل ضد انقلابی است یعنی اگر امام جمعه‌ای این کار را کرده باشد یا مسئولی در هر جایگاهی چنین عملکردی دارد، رفتار او مردم را نسبت به انقلاب بدبین می‌کند. برای همین معتقدم اعتراض طلاب نه تنها تشویش اذهان عمومی نیست بلکه عین انقلاب اسلامی است.»

دو روزنامه سراسری تعطیل شدند

روزنامه وقایع‌ اتفاقیه می‌گوید به دلیل بازداشت سرمایه‌گذارش دیگر منتشر نخواهد شد. حساب توییتری وقایع اتفاقیه گفته است سهند دومان، سرمایه‌گذار این روزنامه بازداشت شده و به همین دلیل این روزنامه "تا اطلاع ثانوی منتشر نخواهد شد. "دومان به عنوان سرمایه‌گذار روزنامه آسمان آبی نیز معرفی و گفته شده که بازداشت او به انتشار این روزنامه نیز ضربه می‌زند. گفته شده که روزنامه آسمان آبی به صورت اینترنتی منتشر می‌شود. سهند دومان در روزنامه‌های مختلفی چون شرق گزارش‌ها و یادداشت‌های اقتصادی می‌نوشته و دبیر اقتصادی وقایع اتفاقیه نیز بوده است. مشخص نیست که دومان به چه اتهامی بازداشت شده است. همزمان یکی از خبرنگاران روزنامه جهان صنعت نیز گفته است که چاپ این روزنامه ممکن است به دلیل مشکلات مالی متوقف شود.

واکنش محسن هاشمی به برخورد با مخالفان حجاب اجباری

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای سخنان خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به نقش حجاب گفت: «امروز در تقویم، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده و بی مناسبت نیست اگر راجع به مسأله روز اجتماعی یعنی الزامی بودن حجاب و مخالفین و موافقان صحبت کنیم». وی با بیان اینکه مسأله الزامی بودن حجاب موضوعی است که از ابتدای انقلاب مطرح بوده، اظهار کرد: «پرسش اساسی اینجاست که ما در تربیت نسل جدید چگونه عمل کردیم که نسل جوان در دهه نخست انقلاب مدافع پرشور حجاب بودند اما اکنون بخشی از آنان دچار تردید شده و برخی دیگر هم مخالف شده‌اند؟» هاشمی با بیان اینکه البته برخورد با بی حجابی بیشتر از آنکه مسأله شرعی باشد یک الزام قانونی است، ابراز عقیده کرد: «اکثر قریب به اتفاق مراجع تقلید و علما حجاب را یک واجب شرعی می‌دانند؛ اما همان طور که در مورد نماز که یک واجب دینی است با افراد بی نماز برخورد نمی‌شود و از منظر دینی، گناه مربوط به عدم رعایت حجاب به عهده شخص است». رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب مسأله الزامی شدن حجاب به عنوان یک خواسته عمومی مطرح شد و از سال 62 نیز این قانون تصویب شد، افزود: «اکنون دو نارضایتی از وضعیت حجاب در جامعه وجود دارد و از سویی متدینین معتقدند که قانون حجاب عمل نمی‌شود و بدحجابی و بی حجابی در جامعه زیاد شده و باید با آن برخورد کرد و از سوی دیگر، مخالفین اجباری شدن حجاب هستند که اخیرا در قالب "دختران خیابان انقلاب" اقدام به اعلام نظر وسیع خود کردند».

وی با بیان اینکه مسأله الزامی بودن حجاب یک مسأله اجتماعی است و دارای پیچیدگی و چند وجهی است و نمی‌توان از یک رویکرد مانند رویکرد فقهی موافقان یا رویکرد فمنیستی مخالفان به مسأله پرداخت، گفت: «موافقت یا مخالفت با حجاب اجباری پیامدهای خاصی دارد و بایستی از منظرهای گوناگون جامعه شناسی، روانشناسی و . . . مورد بررسی قرار گیرد و در این میان نقش کرسی‌های آزاداندیشی که مقام معظم رهبری مطرح کردند می‌تواند راهگشا باشد». هاشمی گفت: «به نظر می‌رسد مواضع و رویکرد اخیر موافقان و مخالفان حجاب اجباری نوعی پافشاری بر مواضع گذشته است، در حالی که جامعه هر روز در حال تغییر است و موضوع باید به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد اما در نظر داشته باشید که مسأله حجاب یک امر اجتماعی است که ابعاد مختلفی دارد و تبدیل آن به موضوع امنیتی و سیاسی می‌تواند پیامدهای منفی و خطرناکی در هر دو طرف جامعه داشته باشد». /انتخاب

اختلاس‌گران را به بهانه مأموریت فراری می‌دهند

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی در وزارت نفت، یادآور شد: وزیر نفت در این شرایط برای فرار رو به جلو و تبرئه خودش، می‌گوید که این متهم سوءاستفاده‌های مالی خود را از سال ۸۷ آغاز کرده بود. موسوی‌لارگانی با بیان اینکه متاسفانه نظارت بر امور آنقدر کاهش یافته و بی‌حساب و کتاب شده است که یک کارمند ساده از سال ۸۷ دزدی می‌کند و ما بعد از ده سال به آن پی می‌بریم، گفت: تأسف بیشتر برای آن است که وقتی این مسأله مشخص شد، به این متهم گفتند که اموال دزدی رو بردار و از کشور فرار کن! همان طور که با اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی خاوری برخورد نشد و به بهانه مأموریت فراری‌اش دادند. وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی نمی‌خواهند با مفاسد اقتصادی مبارزه جدی و واقعی شود، خاطرنشان کرد: چه در دولت‌های قبلی و چه در دولت فعلی، برنامه‌ای جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد. /باشگاه خبرنگاران

نه من حکومتی هستم و نه لیلا ضد انقلاب!

پروانه معصومی، بازیگری که واکنشش به اعتراض لیلا حاتمی خبرساز شد، در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت: «هر هنرمندی حق اعتراض دارد اما من اعتراضم را در مملکت خودم می‌کنم؛ نه این که بروم در مملکتی که سلاح شیمیایی به صدام فروخت گله کنم. نه من حکومتی هستم و نه لیلا ضد انقلاب. او بازیگر ارزشمند و انسان خوبی است. وقتی خدمت آقای خامنه‌ای رفتم، صدای آمریکا بخشی از صحبت‌های مرا پخش کرد. خواهر و دوست و همسایه به من اعتراض کردند. باور می‌کنید که می‌خواستند وسط خیابان من را کتک بزنند؟ تا دو تار موی سفیدم از روسری بیرون می‌افتد، منی که بازیگر هستم را می‌خواهند و می‌گویند این خط قرمز تلویزیون است؛ اینها جان من را به لب می‌آورند. من خیلی هم آدم حجابی‌ای نیستم؛ نه قبل از انقلاب حجاب داشتم و نه الان خودم را می‌پیچانم. لیلا اگر همین‌ جا اعتراض می‌کرد من هم پشتش می‌ایستادم و می‌گفتم زنده‌باد!»

عارف: امیدوارم هر چه زودتر مسأله حصر حل شود

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: امیدوارم هر چه زودتر مسأله حصر که باعث چالش‌هایی درون خانواده انقلاب شده، حل شود. محمدرضا عارف در توییتر خود نوشت: نقش و سهم آقایان موسوی و کروبی در انقلاب غیرقابل انکار است. هر دوی این عزیزان یک عقبه قوی در انقلاب دارند. امیدوارم هر چه زودتر مسأله حصر که باعث چالش‌هایی درون خانواده انقلاب شده، حل شود.

اتفاقی عجیب برای مدیرعامل پرسپولیس در کنسرت پسرش

شب گذشته کنسرت گروه چارتار در برج میلاد برگزار شد که با حواشی زیادی همراه بود. #آرمان_گرشاسبی خواننده گروه چارتار فرزند حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس است و حضور مدیر عامل پرسپولیس در این کنسرت با حواشی همراه بود. گرشاسبی به همراه همسر خود به کنسرت آمد و دقایقی را در قسمت VIP نشست اما به دلیل برخی ناهماهنگی ها نتوانست مهمان های خود را در کنارش داشته باشد و به همین دلیل او و همسرش جای‌شان را به مهمان های خود دادند. مدیر عامل پرسپولیس به دلیل کمبود جا برای نشستن از سالن خارج شد و نتوانست به سالن برگردد. در همین میان، خواننده گروه چارتار متوجه عدم حضور پدر مادرش در سالن شد و از نورپرداز خواست تا نور سالن را روشن کند و از عوامل کنسرت جویای حضور پدر و مادرش شد. او پس از این اتفاق گفت: «تا زمانی که پدرم وارد سالن نشود نمی‌خواند.»گرشاسبی پس از حضور در سالن به شدت مورد تشویق طرفداران قرار گرفت. /خبرآنلاین

کارگردان فیلم احمد نجفی: فیلم را نبینند!

محمدرضا آهنج کارگردان فیلم «من یک ایرانی‌ام»، درباره این فیلم توضیحاتی داد. وی در برابر این که «فیلم «من یک ایرانی‌ام» این روز‌ها بعد از سه سال و با حواشی نسبتا زیادی به اکران عمومی درآمده؛ با توجه به اینکه فیلم شما هیچ مشکل ممیزی نداشت، این وقفه در اکران کمی تعجب‌برانگیز است. نظر خود شما دراین‌باره چیست؟»، عنوان کرد: «ترجیح می‌دهم راجع‌به این موضوع به تفصیل صحبت نکنم، اما فکر می‌کنم شفافیت و صداقت آدم‌ها در سرنوشت حتی یک فیلم هم تأثیرگذار است. من گله‌مندم از این جهت که منِ کارگردان را در اکران خصوصی فیلمم دعوت نمی‌کنند! دقیقا مثل این می‌ماند که در جشن تولد بچه‌ای، پدرش حضور نداشته باشد! من پدر این فیلم هستم، اما برخورد خوبی با من نشد! می‌گویند مافیای پخش در این میان تأثیرگذار بوده که من خیلی در جریان این مسائل نیستم. حتی متقاضی اکران فیلم در جشنواره فجر هم بودم که هربار به دلایلی منتفی‌اش کردند! شاید در اکران جشنواره‌ای، فیلم مورد پسند واقع نمی‌شد، اما به‌هرحال جشنواره یک تریبون است که به دلایل مختلف آن را منتفی کردند!»وی در ادامه افزود: «هیچ اطلاعی از اکران «من یک ایرانی‌ام» ندارم و به‌قدری از برخورد‌هایی که با من شده ناراحت هستم که خودم هنوز فیلمم را روی پرده ندیده‌ام و تمایلی هم به دیدنش ندارم. حتی به‌روشنی هم به مردم توصیه می‌کنم این فیلم را نبینند!»آهنج در برابر این سؤال که «این توصیه را به دلیل اختلاف شخصی خودتان می‌کنید؟» عنوان کرد: «این نظر شخصی من است. به این دلیل که از سکوت و متانت من سوءاستفاده شده و جایگاه و شأن معنوی من به‌عنوان صاحب اثر رعایت نشده است.»/جام جم

موسوی در حصر رأی داد اما احمدی نژاد و دوستان رأی باطله دادند

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان، در کانال تلگرامی خود نوشت:

بارها گفته و نوشته ام که آنچه در سال 1388 اتفاق افتاد یک طراحی از پیش انجام شده بود که ربطی به احمدی نژاد نداشت. اولین حجت هم نوع شعارهای مطروحه علیه اصل انقلاب ، ولایت فقیه و آرمانهای امام بود و ده ها سند دیگر نیز وجود دارد. اما احمدی نژاد در آخرین نامه اش به رهبری دو موضوع را مطالبه کرده است که ادعا و مطالبه موسوی در آن زمان بود. لذا امروز وجه تمایز احمدی نژاد و موسوی در دو چیز است و اشتراکشان دو چیز دیگر. تمایز اول اینکه یکی در حصر و دیگری آزاد است و دوم اینکه موسوی در حصر به یکی از کاندیدای تأیید شده نظام رای داد اما احمدی نژاد و دوستان رأی باطله دادند و اصرارداشتند دوربین ها هم ضبط و منتشر کنند. اما دو موضوع مطروحه احمدی نژاد عین موسوی است: 1- موسوی انتخابات را خیمه شب بازی دولت و صدا و سیما می دانست و احمدی نژاد آن را محصول مهندسی شورای نگهبان. حال همه منتظرند ببینند احمدی نژاد خودش را محصول مهندسی می دانند یا مثل همه مسائل دیگر خود را یک استثنا قلمداد می کند. دوم اینکه موسوی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری بود. اما احمدی نژاد چند قدم جلوتر است یعنی هم خواستار ابطال انتخابات 1396 ریاست جمهوری است هم مجلس و هم عزل رئیس قوه قضائیه. نتیجه اینکه احمدی نژاد برای هجو نظام حاضر است بدنامی و عدم مشروعیت خود را نیز اثبات و فریاد بزند. اما نظام از اصول ثابت و مشخصی پیروی می کند. سال 1388 از احمدی نژاد دفاع نکرد که از رای اکثریت و جمهوریت دفاع کرد و امروز نیز همان دفاع از جمهوریت ادامه دارد و ربطی به حسن روحانی ندارد. این جمله امام را باید با طلا نوشت و همه جا نصب کرد که:"این ولایت فقیه است که جلوی دیکتاتوری را می گیرد". مصداق آن هم فرق نمی کند.

خاطره جالب عراقچي از ديدار با شهردار توكيو

زماني كه من سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن بودم، يك روز با شهردار توكيو ديدار كردم. آنها آنقدر به كيفيت آب لوله كشي خود مطمئن بودند كه روي بطري آب معدني جلوي شهردار توكيو، نوشته شده بود "پُر شده از آب لوله كشي شهر توكيو"؛شهردار توكيو در آن ديدار به من گفت ما ظرف ١٠ سال، پِرتي آب لوله كشي توكيو را از ٢٠ درصد به ٢ درصد رسانديم و با اين اقدام توانستيم منابع آبي يك شهر ٢ ميليوني را فراهم كنيم. اين در حالي است كه طبق گفته "نجفي" شهردار تهران، ميزان پِرتي آب لوله كشي تهران ٣٠ درصد است.

انتقاد یک نماینده مجلس از سکوت یونسی در دوران اصلاحات

پروانه سلحشوری گفت: چرا باید آقای یونسی در حال حاضر این مطلب را بیان کند؟ زمان مطرح کردن این مسأله همان موقع بود که می توانستیم بدین وسیله اتهامات مرتضوی را پیشگیری کنیم. با گفتن این سخنان در حال حاضر برای زهرا کاظمی چه می شود کرد؟ البته اینکه مسأله را روشن کردند و بازخوانی تاریخ شده است نکته مثبتی است اما باید نکته و سخنان در زمان و مکان مناسب ابراز شود. آقای یونسی در آن موقع باید این را مطرح می کردند که وزارت اطلاعات خانم کاظمی را جاسوس تشخیص ندانسته است و دادستانی نمی تواند وقتی وزارت اطلاعات با بررسی هایش این مسأله را تشخیص نداده است، ورود پیدا کند. در چندسال اخیر چندین پرونده همانند خانم کاظمی داشته‌ایم که هیچ کدام جرمشان ثابت نشد و در زندان به اتهام جاسوسی نگهداری شدند. سکوت خود آقای یونسی جای بسی سؤال دارد چراکه وی نماینده دولت اصلاحات بود که باید ورود پیدا می کرد و سکوت نمی‌کرد. آقای یونسی باید دلایل نگفتن این موضوعات در آن زمان را بگوید واگر دلایل نگفتن موجه نباشد قطعا کوتاهی بوده است که نسبت به خانم کاظمی دردولت اصلاحات انجام شده است. /عصر ایران

سلیمی نمین: اگر به عقب بازگردیم باز هم به احمدی نژاد رأی می دهیم

عباس سلیمی نمین به گفت: احمدي‌نژاد در سال ٨٨ نقش موثري در تشديد بحران داشت. تمرد برخي افراد از قانون در سال ٨٨ سبب شد رييس‌جمهور وقت از فرصت استفاده كرده و زياده خواهي خود را پنهان كند. به همين دليل نيز از تمرد ساير نامزد‌ها استفاده كرد و شرايط ويژه كشور در آن سال‌ها را استمرار بخشيد. احمدي‌نژاد تلاش كرد با استفاده از ابعاد اين تمرد، افراد بيشتري را به آن اتفاقات منتسب كرده و به بهانه‌هاي مختلف افرادي را از دايره خدمتگزاري خارج كند و تا حدودي در اين موضوع موفق ظاهر شد. ايشان در سال ٨٨ با استفاده از كلمه ساكت فتنه تلاش كرد تا افرادي مانند علي لاريجاني را نيز از فضاي سياسي كشور خارج كند. احمدي‌نژاد از اتفاقات سال ٨٨ سوءاستفاده كرد زيرا آن شرايط، مطلوب‌ترين شرايط براي احمدي‌نژاد و يارانش بود به همين دليل تلاش‌هايي در راستاي استمرار وضعيت بحراني كشور انجام داد. اگر شرايط بحراني نمي‌شد، احمدي‌نژاد هيچگاه نمي‌توانست فردي مانند مشايي را به نظام تحميل كند و او به اين موضوع آگاه بود. او هم از اتفاقات پس از انتخابات استفاده كرد و هم كارهاي ديگري در ادامه انجام داد تا خواسته و زياده‌خواهي خود را محقق كند كه خوشبختانه هرچند ايشان از پول بيت المال براي مشايي مراسم گرفت و پرچم گرداني كرد اما نتوانست آرزوي خود را محقق كند. احمدي‌نژاد نه تنها در سال ٨٨ بلكه در سال ٨٤ نيز نقاط ضعفي داشت اما تصور مي‌كنم ضعف‌هاي احمدي‌نژاد هنوز هم قابل مهار است. آيت‌الله هاشمي و احمدي‌نژاد تفاوت‌هايي با يكديگر داشتند. تفاوت اين دو در آن است كه چون مرحوم هاشمي در انقلاب داراي منزلت بالايي بود، به سختي امكان داشت با ضعف‌هاي ايشان برخورد شود اما درمقابل، در برابر احمدي‌نژاد شاهد هستيد ضعف‌هاي احمدي‌نژاد را به راحتي مي‌توان كنترل كرد و او نمي‌تواند كاري از پيش ببرد. او در نهايتا نامه‌نگاري‌هايي مي‌كند كه تاثيري در جامعه ندارد. به همين دليل است كه ما خطر احمدي‌نژاد را در سال ٨٤ كمتر از آقاي هاشمي مي‌دانستيم و اكنون نيز به اين مهم قائل هستيم و اگر به سال‌هاي ٨٤ و ٨٨ بازگرديم باز هم از او حمايت خواهيم كرد اما اين شرايط براي آن سال‌هاست نه امروز كه احمدي‌نژاد به صورت كامل در برابر قانون طغيان كرده است. / روزنامه اعتماد

۸۰۰ دختر ایرانی به صورت برده مورد استفاده قرار می‌گیرند

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: طبق آخرین آمار سازمان اداری – استخدامی در ۵ ماه اخیر ۴۲ مدیر زن در پست‌های مدیریتی به کار گرفته شده‌اند که ۱۹ تن از آنها در سطح عالی مشغول به کار شده‌اند. هدف اصلی توان‌افزایی مدیران زن است که بتوانند با شایستگی کامل این ۳۰ درصد سهم خود از پست‌های مدیریتی را دریافت و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. سهم زنان در مجلس شورای اسلامی نیز باید به ۳۰ درصد افزایش یابد، باید این بلندپروازی را دنبال کنیم چراکه مردم و نسل جوان چنین انتظاری از ما دارند. /ایرنا

کنایه آشنا به کیهان در مورد تولید خودروی اسلامی

مشاور رئیس جمهوری در واکنش به کیهان در کانال تلگرامی خود این طور نوشت: کیهان در سال 1386 ایده هایی بلند پروازانه در مورد تولید خودروی اسلامی با همکاری ایران، مالزی، اندونزی و ترکیه مطرح شد و وزیر صنایع و مدیر وقت ایران خودرو به عنوان پیشگامان این طرح بزرگ امکان سنجی، زمانبندی و بودجه بندی آن را هم اعلام کردند. طرف‎های مالزیایی این خبر را اينطور رسانه ای کردند: خودرویی با قبله نما و جایگاه قرآن و روسری

حق اعتراض در دو ماه گذشته، مورد پذیرش عمومی قرار گرفت

عماد خاتمی، معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: جامعه مدنی چنان نحیف است که حتی برای گفت‌وگوی درونی خود نیازمند کمک دولتی است. احزاب تنها نهاد‌های مدنی شناسنامه‌دار به شمار نمی‌روند. به همین دلیل لازم است در کنار احزاب سیاسی، این حق برای سایر نهادهای مدنی همچون، سمن‌ها و سندیکاهای کارگری نیز وجود داشته باشد. حق اعتراض امری است که دست‌کم در دوماه گذشته، مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است. / روزنامه ایران

پیشنهاد رحیم صفوی به مذاکره آبی با عراق و افغانستان

سردار سید یحیی صفوی رئیس همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا طی سخنانی در این همایش که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با بیان اینکه ممکن است مسأله کمبود منابع آبی به تعامل و یا چالش میان کشور‌ها تبدیل شود، اظهار داشت: ما در ایران با ۱۲ کشور همسایه آب‌های مشترک داریم که هم می‌تواند عامل تعامل باشد و هم تنش. صفوی افزود: ۹۰ درصد آب ما صرف کشاورزی می‌شود که الگوی آن را باید اصلاح کرد. وی همچنین با اشاره به مصرف زیاد آب در کشور تصریح کرد: مردم ما پرمصرف‌اند و اگر ما نتوانیم مدیریت انرژی را به مردم بیاموزیم، با مشکل مواجه خواهیم شد. صفوی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از ایران خارج میشود که بیش از ۷ میلیارد آن وارد کشور عراق می‌شود. وی ادامه داد: ما باید با کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان و . . . در این خصوص وارد گفت وگو شویم. صفوی گفت: یکی از پروژه‌های مهم درخصوص آب منطقه، پروژه گات است که صهیونیست‌ها سرمایه گذاری قابل توجهی در آن کرده‌اند.

هشدار رئیس پلیس درباره برخورد با هنجارشکنان حجاب

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به حواشی پیش آمده پیرامون انتشار تصاویری از برخورد پلیس با چند دختر معترض به حجاب اجباری واکنش نشان داد و تأکید کرد که هر فردی که بخواهد اقدام به هنجارشکنی بکند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهد شد. سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش که امروز صبح در پلیس امنیت تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره تصاویر منتشر شده پیرامون هنجارشکنی برخی از دختران در نقاط مختلف تهران، اظهار کرد: رعایت شئونات اسلامی در جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به شهروندان واجب و لازم است اینکه برخی دست به هنجار شکنی و چنین اقداماتی بزنند قطعا با برخورد قاطع پلیس روبه رو خواهند شد. در این زمینه با مقام قضایی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و معنا ندارد که هر کسی بخواهد چنین رفتار‌هایی از خود نشان بدهد.

نوبخت: با حوادث خانوادگى اخیر «حصر» برطرف شد

نوبخت، سخنگوی دولت درباره رفع حصر تا پایان سال گفت: آرزو می‌کنیم این اتفاق زودتر بیفتد خصوصا اینکه با حوادث خانوادگى اخیر این حصر برطرف شد. وی با بیان اینکه زمان خیلی چیز‌ها را نشان می‌دهد، مثل همین اتفاقی که من با یک جمله از کنارش گذشتم، گفت: باش تا صبح دولت بدمد، این همه از نتایج سحر است. به هر تقدیر انشاءالله زمان همه چیز را حل می‌کند ارزو می‌کنیم وحدت و صمیمت ملى بین همه ما پیش بیاید، اما بعضى از دوستان و عزیزان ما کج‌روى می‌کنند و اقداماتى انجام می‌دهند که خودشان و نظام را به دردسر می‌اندازند لذا آرزو می‌کنیم آن‌ها هم منافع ملى را با وجود این همه دشمن خارجى تشخیص دهند و در داخل به جان هم نیفتیم و این حصر به زودى برطرف شود.

جوانفکر به دادسرا رفت

علی اکبر جوانفکر امروز در دادسرا حضور یافت. در پی ارسال احضاریه جدید برای علی اکبر جوانفکر، وی امروز با شکایت مدعی‌العموم و به اتهام «انتشار مطالب خلاف واقع به قصد تشویش افکار عمومی» در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.

آذری جهرمی: تاکنون پرونده اختلاسی از زنان ندیده‌ام

آذری جهرمی با اشاره به اینکه توانمندسازی بانوان در عرصه ICT در این وزارتخانه پیگیری می‌شود، گفت: ضرورت ارائه پست‌های مهم به بانوان نیازمند توانمندسازی بانوان است؛ در مدت فعالیتم تا به حال پرونده‌ای از اختلاس، فساد، تبانی یا مشکلات اداری از یک مدیر خانم ندیدم و لذا این ظرفیت بی‌بدیل است که باید از آن بهره‌مند شویم.

واکنش مولاوردی به اخبار ضرب و شتم دستگیر شدگان جریان «دختران خیابان انقلاب»

شهیندخت مولاوردی در ارتباط با اخباری مبنی بر ضرب و شتم دستگیر شدگان جریان موسوم به «دختران خیابان انقلاب» گفت: رعایت قانون و حقوق شهروندی برای کسانی که حتی قانون را زیر پا گذاشته‌اند نیز الزامی است. ضرورت دارد تا ضابطین و پلیس آموزش دیده باشند و این موضوع را از طریق وزیر کشور پیگیری کردم. او با اشاره به ضرورت توجه به حقوق اقلیت‌های دینی و تلاش‌هایش برای حل مسأله سپنتا نیکنام، گفت: امیدواریم در این پرونده به نتیجه‌ای که همه پیگیر آن هستند، برسیم، چون روند طولانی شد شورای عالی استان نیز ورود کرد تا تعیین تکلیف شود. پیگیری‌های ما هم ادامه دارد. مولاوردی در رابطه با اخباری که سایت مشرق منتشر کرده و بر مبنای آن عنوان شده است اکانت جعلی توییتر که او به مراتب وجود آن را تکذیب کرده توسط خودش کنترل می‌شود، گفت: فقط می‌توانم ابراز تأسف کنم که به ذهنشان چنین تحلیلی می‌رسد، این اکانت با استفاده از اسم و عکس من خیلی‌ها را به اشتباه انداخته است.

روایت یک خبرگزاری از تعیین برنده دربی پیش از بازی

ایسکا نیوز نوشت: یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس به ایسکانیوز خبر داد؛ در جلسه ای که 2روز گذشته میان مسوولان دو باشگاه برگزار شد با شکست پرسپولیس در این دیدار موافقت شد تا آقایان به منفعت خود برسند. فوتبالی که با پول می چرخد و احساسات میلیون ها هوادار در آن بی ارزش ترین عنصر ممکن است. از این مدل دربی ها کم نداشته ایم؛ شهرآورد 84 که پرسپولیسی ها یا باید برد دربی را انتخاب می کردند یا قهرمانی!

واکنش ذوالنور به اظهارات عارف درباره تلاش او برای رفع حصر

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان اخیر رئیس فراکسیون امید مجلس درباره تلاش این نماینده مجلس برای رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: بنده در خصوص رفع حصر آقای کروبی، تلاش کردم، ایشان با توبه و جبران گذشته خود، در مسیر نجات حرکت کند و بهانه شیطنت‌های مغرضین از بین برود. وی برهمین اساس اضافه کرد: اما کاسبان حصر و کسانی که حیات خود را در وجود دستاویزها و بهانه‌هایی مانند حصر می‌دانند، با کارشکنی خود، پوست موز جدیدی زیر پای آقای کروبی با انتشار نامه‌ اخیر وی انداختند. نماینده مردم قم در مجلس همچنین تأکید کرد: مطالبه جدی مردم مجازات فتنه‌انگیزان و فتنه‌گرانی است که هم راستا با نظام سلطه و دشمنان قسم خورده انقلاب، طی هشت‌ماه با ایجاد فتنه، آشوب و بحران، خسارات سنگین مالی و معنوی به مردم و کشور عزیزمان وارد کردند. /تسنیم

زیباکلام: از دانشگاه آزاد اخراج شدم

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی اعلام کرد: بنده را عملاً از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات عملاً اخراج کرده‌اند. به این معنا که بنده حدود 25 سال با دانشگاه آزاد همکاری داشته‌ام و از سال 1386 یعنی از ده سال پیش به‌عنوان عضو پاره‌وقت دانشکده حقوق و علوم سیاسی، واحد علوم تحقیقات بودم و در سال 1390 هم تقاضای رسمی شدن کردم که گروه علوم سیاسی این واحد با درخواست من موافقت کرد و آن را برای مسئولین دانشگاه آزاد ارسال کرد. او اضافه کرد: جالب است که هیچ‌کسی، نه شفاهی و نه کتبی چیزی را به من اعلام نکرد و نگفت که شما را اخراج کردیم. زیباکلام درباره اینکه چگونه متوجه اخراج خود از دانشگاه آزاد شده است، تصریح کرد: از اینکه حقوق بهمن‌ماه من را پرداخت نکردند متوجه شدم که اخراجم کرده‌اند. دانشگاه آزاد برای استادی که 25 سال با آن همکاری می‌کرده است، این‌قدر ارزش و احترام قائل نیست که بگوید ما شما را کنار گذاشته‌ایم و به قرارداد همکاری شما پایان داده‌ایم. من باید از طریق اینکه حقوق بهمن ماهم پرداخت نشده متوجه بشوم. ولی چون من اواخر بهمن متوجه شدم در حالی که از اول بهمن‌ ترم شروع شده بود، آمدند گفتند که شما کلاست را تا پایان‌ترم ادامه بدهید ولی حق شما به ‌صورت حق‌التدریس پرداخت می‌شود و حقوق اصلی شما قطع می‌شود و طبیعی است که از ترم بعد حق‌التدریسی هم حذف می‌شود و درس را به من نمی‌دهند. این استاد دانشگاه اظهار کرد: من فکر می‌کنم که اگر در این 25 سال در دامداری و مرغداری کار می‌کردم الآن شأن بیشتری برایم قائل می‌شدند. /اعتمادآنلاین

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۶
"اختلاس‌گران را به بهانه ماموریت فراری می‌دهند"
در صورت دستگیری ، در زندان بصورت خود جوش ، خودکشی میکنند.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
همین اختلاس گران هستند که هزینه خانواده های خودکشی کنندگان خودجوش را می دهند. و این دور ادامه دارد.
اقای روحانی واقعا که ذالنور برای حصر تلاش کند ولی شما فقط با گفتار درمانی همه را سر کار بگذارید ؟؟؟؟؟؟؟؟
زیبا کلام هم از دانشگاه دولتی میخورده به عنوان استاد تمام وقت، و هم از دانشگاه آزاد به عنوان استاد نیمه وقت 25 سال می خورده است.
در حالی که دکترای علوم سیاسی بیکار در تهران زیاد داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
اونا پارتی نداشتند عزیزم ایشون به بزرگان وصلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
و جالبتر این است که دکتر ولایتی ریاست هیأت امنای دانشگاه آزاد دارای 38 مسئولیت است و همچنین پزشک متخصصی هست که دو برابر مقدار تعیین شده حق ویزیت دریافت می کند. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
به نکته مهمی اشاره کردید کسی که مدعی روشنفکری و عدالت و درستکاری است 25 سال حداقل دو تا شغل رسمی داشته تازه بقیه را هم که نمی دانیم و چقدر طلبکار هم هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
صرف داشتن دکترا دلیل بر دانش شخص برای تدریس نیست .دکتر بی سواد زیاد داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
اقای زیبا کلام مراقب حرفاتون باشید مگر دادمداری و مرغداری چه جور جاییه؟غیر از اینکه مراکز تولیدی هستن که به اثتصاد مملکت کمک می کنند و غذای مردم رو تولید می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
یعنی واقعا فکر میکنه دامدار خوبی میشده؟عجب اعتماد به نفسی!!!!!!مردم زلزله زده کرمانشاه دارند از کمبودها به شدت رنج می برند ایشون در فکر توهمات رویایی با مبالغ جمع آوری شده است.
طرفدارای پرسپولیس از حالا دارن جرمی زنن . اگر بردن که این افشاگری باعث شده تا قضیه به هم بخوره و اگر باختن که خوب برنامه از پیش تعیین شده بوده . این شگردها قدیمی شده بچه جون ...
ماشین اسلامی!!؟؟؟؟
تا دیروز عوامل بیگانه بودند امروز عزیز دل عارف شدند
1 - آقای موسوی لارگانی ! مگر با اختلاس گرانی که فرار نکردند چکار کردید ؟ به جز این که برای حفظ آبرویشان اسامی را با حروف الفبا منتشر کردید . همین الان هم شما که فکر میکنید این دزد شرکت نفت فراری داده شده چرا نامش را افشا نمی کنید ؟
2 - آفرین به آقای سلیمی نمین ! که اگر برگردند به آن سال های سیاه باز هم به آن مرد رأی خواهند داد تا اشتباهشان را دوباره مرتکب شوند .
الان ذوالنور فیروز آبادی شدن ....
لطفا یکی بگه داستان چیه؟ چرا الان همه به فکر رفع حصر افتادن؟ بعد از این همه مدت!!! واقعا که جالبه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
پس اندازیه که کم کم داره لازم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
و چه کسی جبران این سالهای بدون دلیل و غیر قانونی حصر را خواهد کرد؟
منصور
| - |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
کاش یکی میگفت با رفع حصر چه گشایشی در مشکلات اقتصادی مردم ایجاد میشه؟؟؟
ای کاش تمام روزنامه ها بصورت داوطلب تعطیل شوند و بصورت اینترنتی اخبار را بمردم برسانند و در همان روزنامه اینترنتی بخشی بعنوان نظر و پرسش باز کنند که کاربران بصورت آنلاین پرس و جو کنند و دوم هزینه ها کمتر و درختان کمتری قطع و بنفع محیط زیست هست . روزنامه ای که مثل کیهان یکسره فقط منقد هست زمین و زمان هست و همیشه طلبکار منتخب مردم هست چه فایده دارد حداقل در فضای مجازی میشود گفتمانش خصوصا بخش سیاسبش را به چالش کشید . روزنامه یعنی حرف یکطرفه
آقای زیبا کلام عزیز کسانیکه که شما را از دانشگاه با نپرداختن حقوق اخراج کردند چند سال دیگر افراد دیگری میایند و دوباره انها را اخراج میکنند . شما ماشالاه استاد علوم سیاسی هستید واصلا روح واقتضای سیاست چنین هست مردم قدیم سواد نداشتند ولی حرفشان درست بود و میگفتند سیاست پدرو مادر ندارد . سیاست ورزی و سیاستمداری در هر روز امکان تغییر دارد . احمدی نژاد را ندیدید که امروز صد درصد دیدگاهش عوض شده است . پی سیاست را به بدنتان مالیده اید . پس تحمل را بالا ببرید . چون سیاسی بودن تاوان دارد
در سال 88من سر کار بودم و رادیو پخش سخنرانی مجلس بصورت زنده پخش میشد و اکثر نمایندگانش اصولگرا بودند و سخنران مجلس هم آقای حداد عادل بودند لذا هر مرحله از سخنرانی که تنفس میداد نمایندگان با شعار مرگ و نفرین و با فریاد میگفتند موسوی و کربی و هاشمی و خاتمی میدادند و میگفتند موسوی و کروبی اعدام شوند . لذا در مورد احمدی نژاد هم ادامه همان پروژه هست . اگر ایشان حرف حق زده که باید پیگیری شود ولی اگر اشتباه گفته از ایشان بعنوان چهره سیاسی دعوت شود و صدایش شنیده شود ولی مگر اینکه بگویند ایشان اصلا رجل سیاسی نبودند که انوقت خیلی ها باید جواب پس دهند
رییس فیفا تو ورزشگاه ازادی هست برا دیدن مسابقه پس لطفا حرف بیخود نزنید بازی مساوی باید تموم شه
کسانیکه بعد از انقلاب قانون اساسی ایران را نوستند خدایی بعضی از افراد فکر کنم خیلی از مسایل سیاسی اشراف داشتند که فکر چنین روزی را هم کرده بودند که به هیچ وجه به کسی قدرت زیاد و دایم ندهند که بعدا نتوانند برکنارش کنند . شما بببینید در همین بسته خبری تمام این سیاسبون درگیر در مسایل روز جامعه هر کدام برای خودشان تا ابد حاکم یا مسول تام الاختیار بودند حتی ان امام جمعه که با خودرو گران قیمت حاشیه ساز شد . بنابراین پذیرش دمکراسی هر عیبی دارد ولی محاسنش بیشتر هست وجلوی سو استفاده قدرت را میگیرد و در قانون اساسی این بخش مردم سالاری و حکومت مردم بر مردم برای چنین مواقعی هست . خدا را شکر کهاین بخش در قانون اساسی داریم
خانم معصومی سیاسی بودن که شاخ نداره! حرف حق زدن اینجا اونجا نداره،تازه مگر مخالفین تریبون دارند که حرف بزننداما شما وقتی حرف میزنی تشویق میشی!! در روز روشن حاشیه رفتن واجب نیست خانم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
ایشون میگن خودم رو نمی پیچونم.پس بی زحمت چادر رو بذار زمین و مانتویی شو و مثل اون چرخنده نقش واسه ملت بازی نکن خانم
فقط مونده بود ذالنور اصلاح طلب بشه که گویا داره میشه!!! کاش عارف اسم اصلاح طلبی را با گذاشتن رو خودش خراب نمیکرد! عمیقا متاسفم که به عارف رای دادم.اصلا متاسفم که رای دادم !!
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت
پاسخ ها
جام
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
بابا جان اونایی که سر اسمش قسم میخوردن هم اگه یه زمانی باهاش دست دادن الان دارن دستاشونو آب میکشن . تو دیگه چی میگی
پوشیدن بدن انسان بخاطر اینکه فرق بین انسان و دیگر مخلوقات خداوند در حد معقول و معمول خوب و پسندیده هست . لذا اگر در این کار از مردم بیش از انتظار درست نیست . یعنی مقدار این پوشش به خود مردم مربوط هست و نمیشود هر روز مردم را آزرده کرد لذا اگر اینکار ادامه پیدا کند تا چندین سال دیگر به تعداد نارضایتی و ازرده خاطری مردم هر سال اضافه میشود در صورتی میشود دایره تعریف از حجاب و پوشش را کم کرد و به حد معقول رساند. افراط در اینکار هم درست نیست . پوشش نوع و رنگ لباس به مردم مربوط هست
اگر در قانون اساسی که پست نخست وزیر را حذف کردیم در چنین وضعیتی نیاز نبود نمایندگان از رییس جمهور پرسش کنند نمایندگان از نخست وزیری که رای اعتماد داده بودند سوال و استیضاح میکردند ودوم اگر احمدی نژاد از داخل احزاب سیاسی و قوی رقابت و رشد کرده بود نیازی به این همه هزینه سازی و حرف و حدیث نداشت خود افراد درون حزبی از طریق امار و محبویت مردمی خنثی سازی میکردند متاسفانه با حذف بعضی از پست ها و ارکان دمکراسی در قانون به این مشکل دچار شدیم
این آقای زیبا کلام توضیح نداد که عضویت هم زمان هیات علمی در دو دانشگاه و گرفتن حقوق از دو دانشگاه خلاف قانون بوده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
داداش راجع به خیلی چیزای دیگه هم باید پاسخ بده و یارانه مطبوعات که بیشترشینش به روزنامه شرق می رسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
از این ابوالمشاغل زیاد داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
هرکی به فکر جیب خودش فکر کردی اینا امام علی هستند نه بابا همش حرفه
دربی های قبلی هم همینطوری بوده!وقتی عمدا به سوریه میبازیم دربی که عددی نیست چرا برنده دربی هم نوبتی یا با شیریا خط تعیین نشه!اگه اخبار ورزشی را بخونید برانکو هم اعلام کرد طرفدارا استقلال راضی از ورزشگاه میرن بیرون..‌.
عجب ! ببینیدبعضی ها چقدر از مرحوم هاشمی رفسنجانی کینه وعداوت به دل دارند؟ با وجود اینکه چهره واقعی احمدی نژاد برملا شده وخودشان نیز به آن اذعان دارند وبا اینکه خطر او را از همان سال 84 می دانستند بازهم می گویند اگراحمدی نژادکاندیدشود بازهم از اوحمایت خواهیم کرد ؟ مگر وجود هاشمی با آن همه خدمت چه ضرر ومزاحمتی برای آنها داشت ؟
جناب آقای اراکی در مقابل اختلاس و مال خوری مسئولین چه کسانی باید محاکمه شوند.
مردم ایران، رانت های زمان خاتمی رو یادشون نرفته

کرباسچی ها رو یادشون نرفته
لذا رئیس این گروه دراویشی که این کار را مرتکب شده‌اند باید محاکمه شود و در واقع اوست که باید در برابر این جنایت محاکمه شود.|پس کسانی که بی گناه مثل زهرا هاشمی کشته میشوند رئیس کدام گروه باید در برابر این جنایت محاکمه شود
مگر نه ما جمهوری هستیم پس بهترین راه انجام نظر سنجی از کل خانم های لیران است که در مورد حجاب تصمیم بگیرند.
لیست امید کاری بجز رفع حصر نداره تمام مشکلاتمان حل شده فقط مونده رعع حصر این خائنان ده سانت برف اومد تهران این همه بل بشو درست شد
باید به مردم تهران از این انتخاب شون تبریک گفت که اقایون رو فرستادن مجلس
سردار صفوی؟همایش ملی دیپلماسی آب ؟؟؟
ایت اله اراکی
با دیدگاه شما ما باید به خاطر این همه گرانی،تورم،ظلم و فساد واختلاس بریم سراغ کدام مسول ؟؟؟؟؟
واقعا این چه تحلیلی هستش
نیروی انتظامی تهران بزرگ به حواشی پیش آمده پیرامون انتشار تصاویری از برخورد پلیس با چند دختر معترض به حجاب اجباری واکنش نشان داد و تأکید کرد که هر فردی که بخواهد اقدام به هنجارشکنی بکند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهد شد
فرض می کنیم طرف پرادو را هم ننشیند.خوب کسی که پولش را دارد و دوست هم دارد که پرادو سواری کند و ننشیند ،این که می شود ظاهر سازی و مردم فریبی.باید مطالبه عمومی این باشد که او چقد حقوق می گیرد و درامدش چقدر است و .....
ایسکا نیوز نوشت: یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس به ایسکانیوز خبر داد؛ در جلسه ای که 2روز گذشته میان مسوولان دو باشگاه برگزار شد با شکست پرسپولیس در این دیدار موافقت شد عذر پیش ساخته پرسپولیسیها میدانند اگر بازی کنند چند گل میخورند علاج واقعه را قبل از وقوع کرده اند بااین شایعه دوهدف دارند یک استقلال را بیخیال کنند دو در صورت شکست حتمی عذر آماده را تقدیم کنند استقلالیهای جوان گول این ترفندهای غیر ورزشی را نخورند
آقای زیبا کلام عزیز فعلا از اون پولی که برای زلزله زدگان جمع کردی بساط سال نو رو مهیا کن خدا بزرگه
اونا که دیگه عادت کردن به این وضع فلاکت بار، حالا تا نقشه ها و برنامه شما هم برای ساخت شهر مورد نظر آماده بشه خودش 10 سالی طول میکشه، بیشتر هم خواستی میتونی برای پیدا کردن مفقودین سانحه هواپیمای آسمان درخواست کمک کنی
پس نگران نباش
جناب سلیمی نمین...
مطالبی که در مورد احمدی نژاد گفتین ، کشف تازه ای نبود . البته شاید شما الان فهمیدین اما همه از قبل می دونستند . ا
از پروانه خانوم که تو ایرانن بپرسین ایشون که تو ایرانن چرا چشماشونو رو خیلی از دغدغه های مردم بستن و صدایی ازشون شنیده نمیشه؟!!!
به جای رفع حصر که که میشه در یک ثانیه نتیجه اش گرفت به فکر اب باشید کشور با سیاسی بازی به فنا ندید یه اب شیرین کن مثل قطر و عربستان کنار خلیج فارس بسازید بخاطر خدا حداقل چند سال طول میکشه درست بشه انقد همه کارها را رو هوا نذارید مردم سواد ندارن کم کاری نکنید
یعنی هر شخص یا گروهی خطایی کردند و گفت من پیرو فلانی بودیم باید اون شخص را بعنوان امر و عامل محاکمه کرد عجیبه ها !!!
اگر انچه که گفته میشود درست باشد که انشا.. اینگونه نخواهد بود سوال اینه که مردمی که امام جمعه محترم برای دیدار و رفغ مشکل انها به دلیل کوهستانی بودن مسیر با پرادو تشریف میبرند بخوان بیان شهر و شخصا خدمت ایشون برسن با نبود پرادو چه باید بکنند؟
البته گفته شد هر یک از مدیران کل هم ظاهرا به دلیل کوهستانی بودن مسیر و منطقه یکی از این ماشینا رو دارن.
اونوقت میتونن یکیشون ماشینشو بفرسته تا هر کی خواست بیاد شهر بیاردش.
آقای زیباکلام در دانشگاه آزاد به تفریح و سرگرمی مشغول بوده است و برای این تفریحات پول می گرفته است و گرنه دانشگاه آزاد اسلامی نه دانشگاه است نه آزاد است و نه اسلامی. در ثانی ایشان عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه تهران بوده است که باید تمام وقت به تدریس و پژوهش در دانشگاه تهران می پرداخته است که این کار را نکرده است لذا حقوق این 25 سال که از دانشگاه تهران گرفته است باید به بیت المال برگردد
مسئولین دانشگاه تهران باید مواخذه شوند که اجازه می دهند در روز روشن اساتیدشان از زیر کار در روند به صورتی که یا در دانشگاه آزاد و غیرمعتبر باشند و یا به کشورهای خارج بروند و تمامی دسترنج تحقیقاتی دانشجویان نخبه و زبده را به بیگانگان بفروشند.
این از عمق بصیرت شماست!! آقای سلیمی نمین که میفرمایید اگر به عقب برگردیم باز به احمدی نژاد رای میدهم. کمی شجاعت داشته باشید و به اشتباهات هولناکتان در انتخاب احمدی نژآد معترف شوید
ادم حالش به هم ميخوره اينقدر راجع به حصر صحبت ميكنند خوب بجاي اين خونه اون خونه باشه چه فرقي ميكنه
یک نماد اصلی حکومت واقعا اسلامی - ندادن سود و نگرفتن ربا است. نماد دیگر حفظ بیت المال. در کشور ما ولی انگار تنها معیاراسلامی بودن حجاب خانم هاست. در این ور آب ها که ما هستیم - خانم های محجبه آزادند - و کسی به کارشان کاری ندارد. در دوران انقلاب هم خیلی از بانوان خود حجاب را انتخاب نمودند.
آرزوی ما شده اینکه ببینیم یه نفر به جا برسه و به دمش به جایی وصل نباشه...
علي اقا شما فعلا ازاقاي ولايتي 37شغله سوال کنيد که چرا ايشون رو اخراج کردن؟
فرموده آيت الله اراكي در مورد اعلام جرم و محاكمه سركردگان كاملا صحيح است و بايد مسئولين هر چه سريعتر و قاطعانه ( نه با ترحم ، كه الان زمان ترحم نيست ) با اين موضوع برخورد كنند تا ديگر هيچ دشمن داخلي يا خارجي به خود جرات حتي فكر كردن به جنايت را به خود ندهد
خداوند انسان را با حجاب افرید و ایضا اختلاسگر
خانم معصومی
داخل ایران تریبون در اختیار امثال شماست
و در برخی مسائل حقوق بشری جهان باید صدای اعتراض رو بشنوه
الان متوجه شدید چرا خانم حاتمی در خارج از کشور اعتراض خودشونو مطرح کردند؟
سال هاست امثال ما صدایی نداریم که شنیده بشه، اون تعداد افراد شجاع هم که به قیمت جونشون حرف میزنند مدت هاست امثال شما تریبون در اختیار دارید. مدت هاست همسن و سال های شما دوران طلایی جوانیشونو در آزادی گذراندند و الان روی مطالبات ساده جوان ها، به راحتی چشماشونو می بندند.
خانم معصومی، شما که به ظاهر منصبی ندارید، لااقل هنرمند باقی بمونید، همدل مردم بمونید. چرا زمانی که معترضین سرکوب شدند شما داخل همین ایران پیامی برای همدردی با مردم گرسنه گرفتار صادر نکردید؟
چرا زمانی که زلزله زده ها از طرف دولت حمایت نشدند اعتراض نکردید؟
چرا زمانی که ایرلاین های داغون ایران 66 نفر رو به کام مرگ فرستادند چیزی نگفتید؟

پس حساسیت شما فقط درباره اعتراضاته نه درباره مسائل روز کشور!!!!
اگه مردم از شما گله می کنند بهتره درباره اش بیشتر فکر کنید!
دلیل این گله رو جستجو کنید خانم
گفته های سلیمی نمین نشان داد که آنهایی که اکنون از احمدی نژاد تبری می کنند تا چه حد در تشخیص ناهنجاری های او مقصر بوده اند و چه مشکلاتی را به مملکت تحمیل کردند
جنابی که در مقابله قهر آمیز با چند دختر جوان که حق خود را از جامعه طلب میکنند اینقدر قاطعانه عمل میکنی و چیزی از حشونت کم نمی گذاری اگر این قاطعیتت را برای دزدان بیت المال به کار می گرفتی خیلی اوضاع خوب میشد
زندگی وحرکات امام جمعه وفرزندش را باامامان جمعه سرپا ذهاب وتبریز مقایسه کنید.بعد متوجه می شویدکه کدام یک مردم وجوانان رابه انقلاب ونظام دلبسته تر می کند
از پروانه خانم بپرسيدازديداربافرح پهلوي خاطره اي تعريف كنن شنيدنيه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر