بازدید 2588

مشکلات مردان علت ۵۰ درصد ناباروری زوجین است

کد خبر: ۷۷۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 23 February 2018

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان می‌شود، گفت: بهترین سن باروری برای زنان ۱۸ تا ۲۸ سالگی است.

به گزارش فارس، سراج‌الدینی وحیدی در ارتباط با موضوع ناباروری در مردان اظهار داشت: به دلیل مسائل روان‌شناختی و اجتماعی، مردان کمتر از زنان به مشکلات ناباروری خود باور دارند و متصور هستند که زنان سهم بیشتری در این زمینه دارند.

وی بابیان اینکه 50 درصد علل ناباروری مربوط به مردان است، گفت: رفع مشکلات روان‌شناختی و اجتماعی مربوط به مسائل مردان نیاز به اقدامات فرهنگی دارد تا مردان احساس شرم نکنند و مشکلات باروری خود را جهت رفع برطرف کنند.

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: رسانه‌ها نقش مؤثری در آموزش مردان در این زمینه دارند و باید این قشر از جامعه به این باور برسند که با بررسی و آزمایش ساده می‌توان به مشکلات ساده مردانه در این زمینه پی برد و برای رفع آن اقدام کرد.

وحیدی اضافه کرد: افزایش سن ازدواج و گران بودن درمان ناباروری در این حوزه تأثیرگذار بوده و رسانه‌ها باید به این موضوع توجه کرده و اهمیت سن ازدواج را برای جوانان تشریح کنند.

وی تأکید کرد: بهترین سن باروری برای زنان 18 تا 28 سالگی بوده و باردار شدن بعد از 35 سالگی مشکلات ژنتیکی برای جنین آنها به وجود می‌آورد.

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: اگر جوانان به‌موقع ازدواج و فرزنددار شوند، احتمال باروری در آنها به‌شدت کاهش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار