بازدید 4758
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص‌های منتخب بورس تهران بازهم قرمز شد

بازار سهام در حالی معاملات روز پایانی بهمن ماه را با کاهش 152 واحدی (0.15 درصدی) شاخص کل سپری کرد که روز گذشته نیز با افت 128 واحدی مواجه شده بود. همچنین بازار فرابورس نیز همانند روز قبل، با افت شاخص کل همراه شد.
کد خبر: ۷۷۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 19 February 2018

شاخص‌های منتخب بورس تهران قرمز شد  محمدرضا خلیلی ـ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه سی بهمن ماه 96 با کاهش 152 واحدی معادل 0.15 درصد به رقم 98 هزار و 148 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام روز گذشته نیز با افت 128 واحدی مواجه شده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری از هفته جاری، همانند روز قبل شاهد روند نزولی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 48 واحدی معادل 0.15 درصد به رقم 31 هزار و 291 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن، با افت 17 واحدی معادل 0.10 درصد، عدد 17 هزار و 584 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 13 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 13 هزار و 178 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.19 درصد همراه شد و 202 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 105 هزار و 247 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 64 واحد کاهش معادل 0.09 درصد به رقم 69 هزار و 818 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 551 واحد کاهش معادل 0.26 همراه بود و عدد 208 هزار و 477 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:00 داشت و در سطح 98 هزار و 338 واحد قرار گرفت.
 
شاخص‌های منتخب بورس تهران قرمز شد
 
 
معامله‌گران بورس امروز 933 میلیون و 182 هزار برگه بهادار و سهام را در قالب 76 هزار و 618 نوبت معامله و به ارزش 225 میلیارد و 495 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز بورس تهران، نماد معاملاتی فارس همانند روز قبل، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس داشت. بر این اساس، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 55 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 42 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 34 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) و نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 21 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 13 واحد، نماد (پارسان) گسترش نفت و گاز پارسيان با 12 واحد، نماد خساپا (سايپا) و همچنین نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابلف نماد معاملاتی ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 31 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 21 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 19 واحد، نماد شیراز (پتروشيمي‌شيراز) با 13 واحد و نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس داشتند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: صنایع بسته‌بندی مشهد، معدنی و صنعتی صبانور، قند قزوین، صنعتی بهشهر، حق‌تقدم استفاده‌نشده بانک حکمت، کارتن ایران، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: کارخانجات تولیدی شهید قندی، بین‌المللی ساروج بوشهر، صنعتی بهشهر بودند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فراورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری توسعه ملی، کارتن ایران، پتروشیمی آبادان، محورسازان ایران خودرو، کاشی الوند، نوسازی و ساختمان تهران و سرمایه گذاری ساختمان ایران بود.

در مقابل نمادهای سرما آفرین، نورد آلومینیوم، کیمیدارو، پارس الکتریک، الکتریک خودرو شرق، سیمان غرب و کاشی پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، سهام قطعات اتومبیل ایران و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل نمادهای اوراق مشارکت شهرداری مترو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی به ارزش 182 میلیون حجمی به ارزش 335 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار