بازدید 8427

هشدار پلیس فتا به دارندگان گوش‌های آیفون

کد خبر: ۷۷۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 18 February 2018

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی خراسان رضوی به ارسال مواردی از پیام‌های اینترنتی جعلی با عنوان 'شرکت اپل' به افرادی که گوشی تلفن همراه آنها سرقت شده اشاره و بیان کرد: دارندگان گوشی تلفن همراه هوشمند' آیفون' نسبت به رعایت مسائل امنیتی و پرهیز از افشای نام و رمز کاربری خود هوشیار باشند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد جهانشیری افزود: پس از دریافت مرجوعه قضایی از سه شهروند مشهدی مبنی بر کلاهبرداری از آنها با تغییر در مالیکت تلفن آیفون همراهشان، در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد از این افراد به روش یکسانی کلاهبرداری و در یک تله فیشینگ گرفتار شده اند.

وی ادامه داد: در این شگرد فرد کلاهبردار پس از دستیابی به گوشی‌های سرقتی، به شماره هایی که مالک پس از سرقت گوشی خود با گوشی سرقت شده اش تماس می گرفت، پیامکی با شماره های اینترنتی و تبلیغاتی در پوشش جعلی شرکت اپل ارسال می کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: در این پیامک که حاوی شماره تماس و لینکی برای پیدا شدن گوشی بوده از قربانی خواسته می شد تا با وارد نمودن رمز و نام کاربری 'اپل آی.دی' خود مکان گوشی سرقتی را به کمک شرکت اپل پیدا کنند. متهم پس از دستیابی به این اطلاعات با تغییر رمز با در اختیار داشتن گوشی، مالکیت آن را در اختیار می گرفت.

وی افزود: پلیس فتا با اقدامات فنی به سرنخ‌هایی از سرقت گوشی و انتقال آن به یکی از کشورهای همسایه دست یافته است. تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این شگرد کلاهبردانه در خارج از کشور با همکاری پلیس بین الملل در جریان است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: این شیوه کلاهبرداری ممکن است در سطح کشور فراگیر شود لذا از تمامی دارندگان گوشیهای آیفون خواسته می شود جهت پیشگیری از مشکلات مشابه نسبت به حراست و پرهیز از افشای ایجاد حساب اپل ای.دی گوشی خود حساس باشند.

وی از کاربران فضای سایبری نیز خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان