بازدید 3669

افزایش قیمت نفت آمریکا با بازیابی مجدد ارزش شاخص های سهام

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه افزایش یافت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری بازیابی مجدد ارزش شاخص های سهام در بازارهای بورس در آمریکا و آسیا عنوان شده است.
کد خبر: ۷۷۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 12 February 2018

افزایش قیمت نفت آمریکا با بازیابی مجدد ارزش شاخص های سهامروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه افزایش یافت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری بازیابی مجدد ارزش شاخص های سهام در بازارهای بورس در آمریکا و آسیا عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۶۳ سنت (۱ درصد) افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۳.۴۲ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۶۳ سنتی ( ۱.۱ درصد) بشکه ای ۵۹.۸۳ دلار صورت گرفت.

از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، بازیابی مجدد ارزش سهام در بازارهای بورس آمریکا و آسیا عنوان شده است. این در حالی است که در هفته ی گذشته سقوط ناگهانی ارزش سهام در این بازارها باعث کاهش شدید قیمت نفت شده بود.

افزون بر این، انتظار می رود که تولید نفت شل آمریکا همچنان روند صعودی داشته باشد. بر اساس آمار رسمی منتشر شده، تولید نفت آمریکا به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و این کشور با پیشی گرفتن از عربستان سعودی به دومین تولید کننده ی بزرگ نفت پس از روسیه تبدیل شده است.

همچنین، آمارهای موسسه ی بیکر هیوز آمریکا نشان می دهد که این کشور در هفته ی گذشته با افزودن ۲۶ دکل نفتی فعال مجموع دکل های نفتی خود را به ۷۹۱ عدد رسانده است. این تعداد دکل نفتی فعال از ماه آپریل سال ۲۰۱۵ تا کنون سابقه نداشته است.

علاوه بر این، افزایش تولید نفت توسط آمریکا از دلایلی عنوان شده که ممکن است مانع تلاش های اوپک برای کاهش مازاد عرضه نسبت و تقاضا و در نتیجه ی آن افزایش قیمت نفت شود. در این خصوص، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار