بازدید 5474

پیشنهادی برای عملیاتی شدن گفت‌وگوی ملی

شورایی از روحانیون اصلاح‌طلب و اصولگرا برای عملیاتی شدن گفت‌وگوی ملی تشکیل شود
کد خبر: ۷۷۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 11 February 2018
نماینده مردم تهران با اشاره به ساز و کار عملیاتی شدن گفت‌وگوی ملی تاکید کرد: باید شورای حکمیت تشکیل شود. آقایان سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی ، حسن روحانی از اصلاح‌طلبان و آقایان موحدی کرمانی، آملی لاریجانی و محمد یزدی از اصولگرایان. به نظرم این شش بزرگوار به دور از همه اختلاف‌نظرها ، مصالح مردم و انقلاب را در نظر بگیرند و کنار هم بنشینند.

به گزارش ایلنا، پروانه مافی در رابطه با مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی و  اینکه چقدر توانستیم به اهداف خود برسیم، گفت: مهمترین هدف انقلاب اسلامی ایران، برقراری عدالت و آزادی بود. ایران در دوران گذشته از عدالت بری بود. استقرار عدالت‌ به‌ معنی گسترده‌ و عمیق‌ آن‌ در عرصه‌هایی اقتصادی، سیاسی، قضای، و ...مهمترین هدف انقلاب بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته مکمل عدالت، آزادی است. آزادی و برقراری آزادی‌خواهی نیز از اهداف اولیه انقلاب بود. این که کوچکترین عضو جامعه بتواند با صدای رسا سخن و انتقاد خود را علیه حاکمان و وضع موجود بیان کند، از اهداف انقلاب ما بود. اکنون پرسش این است که آیا ما به این دو هدف بزرگ رسیده‌ایم یا نه؟ طبیعتا دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم البته مشکلات همچنان برقرار است که باید تلاش کرد هم دایره عدالت را گسترده‌تر و هم آزادی را عمومی‌تر کرد.

وی در مورد اینکه چقدر از کاستی‌های موجود به عملکرد مسئولان و چقدر از آن به عملکرد مردم بر می‌گردد، تشریح کرد: اساسا کاستی‌ها نتیجه مدیریت بد مدیران بوده و هست. در امور مدیریتی، مردم عموما نقشی در کاستی‌ها نداشته و ندارند. اما نمی‌توانیم مثلا مردم را در آلودگی هوا، مصرفی بی‌رویه آب مقصر قلمداد نکنیم. در اقتصاد و سیاست و مدیریت‌های کلان، اگر مشکلاتی وجود دارد طبیعتا بر عهده مسئولان است. آنها باید پاسخگوی کمبودها باشند.

مافی با اشاره به راه‌های برون رفت از مشکلات گفت: ابتدا باید مشخص کنیم که درباره کدامیک از مشکلات سخن می‌گوییم تا بعد درباره راهکار آن صحبت کنیم. راهکار برون رفت از مشکل ترافیک با راهکار برون رفت از انسداد سیاسی دو موضوع کاملا متفاوت است. گفت‌وگو همیشه لازم است. گفت‌وگوی ملی نه فقط اندیشه‌ها ، بلکه دل‌ها را هم به هم نزدیک می‌کند. ما نیاز داریم با هم گفت‌وگو کنیم. کشور را نمی‌توان با یک جناح و یک تفکر اداره کرد. نمی‌توان دست رد به اندیشه‌های دیگر زد. نمی‌توان گفت آنچه من به تنهایی فکر می‌کنم درست است و بس. اشکالاتی وجود دارد که راه برطرف کردن آن از گفت‌وگوی ملی می‌گذرد.

این نماینده مجلس با اشاره به ساز و کار عملیاتی شدن گفت‌و‌گوی ملی تاکید کرد: باید شورای حکمیت تشکیل شود. شورایی از روحانیون اصلاح‌طلب و اصولگرا تشکیل شود. آقایان سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی ، حسن روحانی از اصلاح‌طلبان و آقایان موحدی کرمانی، آملی لاریجانی و محمد یزدی از اصولگرایان. به نظرم این شش بزرگوار به دور از همه اختلاف نظرها ، مصالح مردم و انقلاب را در نظر بگیرند و کنار هم بنشینند. جلسات مختلفی را برگزار کنند. گفت‌وگوهای آنان قطعا کارگشا خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان