بازدید 4352

انتشار گزارش جانبداری اف.بی.آی از هیلاری کلینتون

کد خبر: ۷۷۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳ 08 February 2018

جمهوریخواهان سنای آمریکا در گزارشی جدید «اداره تحقیقات فدرال – اف.بی.آی» را به جانبداری از هیلاری کلینتون در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده متهم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گزارش توسط اعضای جمهوریخواه در کمیته امنیت داخلی سنا تهیه شده و روز چهارشنبه منتشر شد.

بنا بر این گزارش، حدود پنجاه هزار پیام میان دو بازرس اف.بی.آی ردوبدل شده است که نشان می دهد، آنها و برخی افراد دیگر در انجام تحقیقاتی درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کوتاهی کرده و در عین حال تحقیقات دیگری را علیه ستاد انتخاباتی ترامپ آغاز کردند.

ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: پیام های اف.بی.آی مساله تعجب آوری است.

گزارش جمهوریخواهان سنای آمریکا حاکی است که پیام های «پیتر استرزوک» عامل اف.بی.آی و «لیزا پیج» از وکلای این آژانس بیانگر جانبداری از کلینتون است که این امر بر تحقیقات در مورد ایمیل های وی تاثیر گذاشته است. هیلاری کلینتون هنگامی که در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، وزیر خارجه بود، از ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعات طبقه بندی شده، استفاده کرده بود.

گزارش کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا می افزاید، این پیام ها این سوال را مطرح می کند که «آیا خصومت شخصی یا جهت گیری سیاسی بر اقدامات اف.بی.آی در قبال ترامپ تاثیر گذاشته است یا خیر.»

این کمیته همچنین پیام های پیج و استرزوک را که شامل پانصد صفحه است، منتشر کرد. این دو مقام اف.بی.آی در تحقیقات از ترامپ و کلینتون حضور داشتند. این پیام ها نشان می دهد که پیج و استرزوک قبل و بعد از انتخابات از ترامپ بدگویی کرده اند.

در این گزارش همچنین آمده است: این پیام ها این سوال را نیز مطرح می کند که نقش شخص اوباما در تحقیقات درباره ایمیل های کلینتون از چه نوعی و تا چه اندازه ای بوده است.

انتشار این گزارش در حالی است که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گذشته یادداشتی چهار صفحه ای را منتشر کرد که اف.بی.آی و وزارت دادگستری این کشور را به سوءاستفاده از اختیارات خود در نظارت بر «کارتر پیج» یکی از مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ متهم شده اند.

این گزارش نیز به پیام های استرزوک و پیج اشاره کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل