بازدید 5153
۱

افزایش ۲ هزارتومانی قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با بیان اینکه قیمت این کالا طی دو هفته اخیر، ۲ هزارتومان گران شده است، گفت: پیش بینی کاهش قیمت برای روزهای آینده نداریم.
کد خبر: ۷۷۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 05 February 2018

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با بیان اینکه قیمت این کالا طی دو هفته اخیر، ۲ هزارتومان گران شده است، گفت: پیش بینی کاهش قیمت برای روزهای آینده نداریم.

علی اصغر ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی دو هفته اخیر، گوشت گوسفندی در هر هفته، حدود ۱۰۰۰ تومان گران شده است و انتظار کاهش قیمت نیز نمی توانیم داشته باشیم؛ چرا که در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هستیم و ذخایر دام رو به اتمام است، مصرف پروتئین افزایش پیدا می کند و با توجه به این موارد، دام زنده گران می شود که این امر بر روی قیمت گوشت تاثیر دارد.  

وی اضافه کرد: هم اکنون، قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان بین ۴۲ تا ۴۳ هزارتومان است.  

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با اشاره به اینکه واردات نیز مقداری با مشکل مواجه شده است، افزود: یکی از دلایل این امر، شرایط جوی بوده است.

ملکی درباره اینکه آیا بالا رفتن قیمت ارز نیز در اختلالاتی که در واردات گوشت قرمز بوجود آمده، موثر بوده است، گفت: بله، این امر نیز موثر بوده؛ مسئولان تنظیم بازار در حال پیگیری این مسائل هستند و قرار شده دولت یارانه ای را برای آن در نظر بگیرد تا قیمت بیش از این افزایش پیدا نکند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هر کجا بخش خصوصی همکاری نکنند دولت باید وارد شود وکلا سوپاپ اطمینان نه اجبار بلکه اختیار است البته در صادرات . .با بگیر وببند هیچ مشکلی حل نمیشه .راهکار سریع واردات گوشت و توزیع از طریق تعاونی هاست .دوم و راهکار اصلی و قطعی و همیشگی ایجاد مزارع بزرگ پروش دام گوشتی توسط تعاونی ها با سرمایه دولت است. اگر دولت بخواهد مشکل گوشت را برای همیشه رفع کند تنها راهکارش همینه وگرنه تعقیب و گریز در کوهها برای صادرات فایده ای ندارد.بلکه اگر قانونی بشه باعث ورود ارز میشه.بشرطی که دولت بخواهد با همکاری تعاونی ها و جوانان تحصیلکرده بیکار دست از روش کهن و غیر اصولی و منسوخ شده پروش دام و ییلاق و قشلاق بردارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل