بازدید 9321

نامه گروهي از چهره‌هاي كرد به زيباكلام

کد خبر: ۷۶۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 31 January 2018
چند روزی است که صادق زیباکلام مرکز برخي انتقادها واقع شده است. او در جریان زلزله کرمانشاه با اعلام شماره حساب، سه‌میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع کرد. بعد از این اتفاق بود که این استاد دانشگاه در مصاحبه با سایت فرارو، از مردم خواست به او مشورت دهند که پول جمع‌شده را چگونه هزينه کند.
 
به گزارش شرق، زیباکلام در نهایت تصمیم خود را برای این پول گرفت؛ او گفت: «با صاحب‌نظران دانشگاهي در دانشگاه کردستان و کرمانشاه و کسان ديگري که در کمک‌رساني بودند و تجربه اين حوزه را داشتند و مي‌دانستند با فقر چگونه بايد مبارزه کرد، تصميم گرفتيم يک روستاي نمونه به اسم دهکده اميد ايجاد کنيم و يکي از روستاهايي را که با خاک يکسان شده است، انتخاب کرديم و مي‌خواهيم اين روستا را بسازيم. منتها فقط نمي‌خواهيم خانه و آغل و کوچه‌ها را دوباره بسازيم، بلکه مي‌خواهيم اين روستا را براي اولين‌بار در ايران، روستايي بر اساس توسعه پايدار بسازيم».
 
هم‌زمان با خبر مرگ برخي کودکان زلزله‌زده و شرايط نامناسب زلزله‌زدگان کرمانشاهی، نقدها به زیباکلام و ایده «دهکده امید» او آغاز شد. در پی این نقد‌ها، جمعی از چهره‌های سياسي و مدني در نامه‌ای حمایت خود را از ایده «دهکده امید» اعلام کردند. این نامه به امضای ۱۵۲ نفر ازجمله نمایندگان سابق مجلس، استادان دانشگاه‌، پژوهشگران و فعالان مدنی رسیده است. اسلامی امضاکنندگان در روزنامه محفوظ است. متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:
 
بسمه‌تعالی
 
استاد مردمی و برجسته جناب آقای دکتر صادق زیباکلام
 
با سلام؛ احتراما با توجه به نظرخواهی حضرت‌عالی از صاحب‌نظران و فعالان کُرد هم‌وطن درباره تعیین‌تکلیف نهایی چگونگی صرف کمک‌های نقدی مردمی واریز‌شده به حساب اعلامی شما، این‌جانبان امضاکنندگان این بیانیه که شامل استادان دانشگاه، روحانیون، فعالین مدنی و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی غرب کشور می‌باشیم، به استحضار می‌رسانیم: ضمن سپاس و تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر حضرت‌عالی در راستای کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، بدین‌گونه حمایت کامل خود از طرح آینده‌نگرانه و توأم با مطالعه و بررسی‌های دقیق علمی «دهكده امید» در جهت ساخت یک «روستای نمونه» مبتنی بر اصول بین‌المللی «توسعه پایدار» با استفاده از فکر و توان استادان، مهندسان و کارگران بومی این مناطق را اعلام می‌داریم. امید است که این ايده خلاقانه و علمی، الگویی برای بازسازی دیگر مناطق آسیب‌دیده از زلزله شود. با سپاس و آرزوی توفیق

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر