بازدید 5851

کشته شدن ۲۶۰ شبه نظامی و داعشی در «عفرین»

کد خبر: ۷۶۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵ 24 January 2018

ارتش ترکیه با صدور یک بیانیه اعلام کرد که در جریان اقدام اشغالگرانه این کشور در منطقه «عفرین» سوریه، دست کم ۲۶۰ تروریست داعش و نیروهای YPG کشته شده اند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ارتش ترکیه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات نظامی و غیرقانونی این کشور در منطقه «عفرین» در شمال سوریه دست کم ۲۶۰ تروریست داعش و نیروهای YPG کشته شده اند.

در این بیانیه آمده است که مداخله نظامی ترکیه در منطقه عفرین سوریه طبق برنامه قبلی برای روز چهارم ادامه یافت.

گفتنی است که «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود در آنکارا اعلام کرد: «ترکیه مبارزه با تروریست‌ها را بدون وقفه ادامه خواهد داد».

نخست وزیر ترکیه همچنین گفت: «در جرابلوس و عفرین به مبارزات خود ادامه خواهیم داد. روزگار تروریست‌ها و پدرخوانده‌ هایشان را سیاه خواهیم کرد. به هر قیمتی تلاش ها برای تشکیل کریدور ترور در منطقه را خنثی خواهیم کرد».

بنعلی ایلدریم در ادامه افزود: «هیچ کس حق ندارد اقداماتی انجام دهد که ناقض قانون، عدالت و مشروعیت باشد. به هیچ عنوان فرصت لکه دار کردن عملیات شاخه زیتون را به این افراد نخواهیم داد».

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از روز شنبه هفته جاری (۳۰ دی ماه) عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه- موسوم به «شاخه زیتون»- را بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا آغاز کرده است.

این در حالی است که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوائی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان