بازدید 4259

طوفان «فریدریکه» ۸ نفر را در آلمان کشت

کد خبر: ۷۶۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵ 21 January 2018

خبرگزاری شینهوا روز شنبه گزارش داد: وقوع طوفان «فریدریکه» در آلمان منجر به کشته شدن دستکم هشت نفر و وارد آمدن خسارتی به ارزش 500 میلیون یورو شد.

به گزارش ایرنا، مرگ و میر ناشی از این طوفان در ایالت های «نورث راین وستفالیا»، «تورینگن»، «زاکسن آنهالت»، «مکلن بورگ فورپومرن» و «براندنبورگ» به ثبت رسیده که دو مامور آتش نشان را نیز در بر گرفته است. همچنین چند نفر در سراسر این کشور بر اثر سقوط تنه و شاخه های درختان و بام منازل، مصدوم شدند.

سازمان بیمه آلمان خسارات حاصل از وقوع طوفان را حدود 500 میلیون یورو برابر با 612 میلیون دلار آمریکا ارزیابی کرد.
طوفان فریدریکه همچنین باعث اختلال در فعالیت خطوط راه آهن آلمان شد. براساس اعلام شرکت ملی راه آهن آلمان، وزش شدید باد و بارندگی های سنگین، میلیون های یورو خسارت به شبکه ریلی این کشور وارد کرده است و بیش از 200 ایستگاه راه آهن، باید تعمیر شود.

طوفان فدیریکه یازده سال پس از طوفان ویرانگرا «کریل» در آلمان روی داد، اما ویرانگری های کمتری در مقایسه با آن برجا گذاشت.

سازمان هواشناسی آلمان هشدار وقوع طوفان را لغو کرده است، اما همچنان وزش شدید باد را در مناطق کوهستانی و دریایی، پیش بینی می کند.

«توماس دی مایزیر» وزیر کشور آلمان پس از آرام شدن شرایط جوی، از امدادگران قدردانی کرد و به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

طوفان فریدریکه علاوه بر آلمان، در بلژیک و هلند نیز باعث مرگ افراد شده و خسارات سنگینی به بار آورده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر