بازدید 3784
۱

آنفلوانزای مرغی در ۸ استان مهار شد

کد خبر: ۷۶۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 15 January 2018


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی اعلام کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۸ استان بحرانی کشور کنترل شده است.

به گزارش تسنیم، علی اصغر ماکنعلی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در 9 استان کشور به صورت انفجاری واحدهای مرغ صنعتی را درگیر کرده بود با اجرای برنامه های کنترل بهداشتی مهار شده اما روند شیوع این یبماری در مرغداری های استان قم شدید است.

وی گفت: هم اکنون گروه های عملیاتی در مرغداری های استان قم مستقر هستند و عملیات معدوم سازی و ضدعفونی را انجام می دهند.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشورافزود: استان های آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، اصفهان، فارس و خراسان رضوی بیشترین آمار تلفات را در شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بخش مرغداری های تخم گذاری صنعتی داشتند.

ماکنعلی تأکید کرد: با اجرای عملیات پیشگیری هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 16 استان کشور گزارش نشده است.

وی گفت: در برخی از استانها مواردی از بیماری در مرغ های محلی و روستایی گزارش شده اما به واحدهای صنعتی سرایت نکرده است.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور آمار تلفات را در مرغداری های صنعتی تا هفدهم دی 17 میلیون و 300 هزار قطعه اعلام کرد و افزود: تاکنون در 457 واحد مرغداری صنعتی تخم گذار عملیات معدوم سازی اجرا شده است و فقط چهار مورد از مرغداری های گوشتی به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده شدند.

ماکنعلی گفت: احتمال ابتلای واحدهای مرغ گوشتی در مقایسه با واحدهای مرغ تخم گذار نسبت یک به 65 است یعنی معمولاً به ازای هر 65 واحد تخم گذار یک واحد مرغ گوشتی درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می شود.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ گوشتی در استان های آذربایجان شرقی و قزوین گزارش شده است.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: تاکنون حدود 14 میلیون قطعه مرغ تخم گذار معدوم شده که 10 میلیون قطعه در واحدهای صنعتی جایگزین شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این بیماری در رفسنجان بیداد می کند و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی در خواب خرگوشی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر