بازدید 4093

سیا منکر دست داشتن در ناآرامی‌های ایران شد

کد خبر: ۷۶۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹ 08 January 2018

در شرایطی که مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته پیوسته از برخی ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرده‌اند، «مایک پمپئو» رئیس آژانس مرکزی اطلاعاتی این کشور (سیا) روز یکشنبه، دست داشتن این نهاد در رویدادهای اخیر را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، وی در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، همسو با مواضع خصمانه دیگر سیاست‌مداران آمریکایی سخن گفت و مدعی شد: وضعیت اقتصادی ایران مسبب حضور مردم در خیابان‌ها شد.

پمپئو با ادعای اینکه ناآرامی ها هنوز به اتمام نرسیده است، افزود: این ایرانی‌ها بودند که ماجرا را شروع کردند و ادامه دادند؛ آن‌ها به دنبال بهبود شرایط زندگی و جدایی از نظام دینی هستند.

رئیس سیا جمهوری اسلامی را «مقاوم دربرابر تغییر» خواند و مدعی شد که حکومت ایران به خواست مردمش توجهی نمی‌کند.

این اظهارات پمپئو در شرایطی مطرح شده که دولت آمریکا در روزهای گذشته از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران فروگذاری نکرده است.

در زمانی که شورای امنیت درخصوص تحولات مهم بین المللی همچون جنگ یمن و بحران میانمار سکوت را ترجیح داده است، این نهاد به سرعت جلسه ای به درخواست آمریکا برای گفت وگو درخصوص وقایع ایران ترتیب داد؛ نشستی که البته مطابق با خواست مقام های آمریکایی پیش نرفت.

آمریکایی ها در شرایطی اکنون پرچم نوع دوستی به دست گرفته اند که مواضع ضدایرانی دولت این کشور در ماه‌های گذشته برکسی پوشیده نبوده است.

ایجاد محدودیت های شدید برای اتباع ایرانی متقاضی سفر به آمریکا، تحریم پیوسته مقام های ایرانی، تلاش برای تضعیف برجام و دروغ گویی برای ضربه به برنامه دفاع موشکی ایران تنها گوشه ای از اقدامات خصمانه واشنگتن در ماه های گذشته بوده است.

بی‌اعتمادی تاریخی ایرانی‌ها به آمریکا، جز در نتیجه سیاست‌های استعماری از جانب دولت‌های متعدد این کشور نیست؛ سیاست‌هایی که نتایجی همچون کودتای 28 مرداد در ایران و بی‌ثباتی عراق و افغانستان را به دنبال داشته است.

«محمد جواد منتظری» دادستان کل کشور هم در همین رابطه به تازگی با اشاره به ناآرامی ها در برخی شهرهای ایران گفته بود: ریشه این جریانات در سیا و موساد (سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی) است که این اغتشاشات را هدایت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار