بازدید 3603

ثبت بیش از ۱۰۶ هزار قرارداد آتی سکه/ طلای جهانی در بالاترین سطح ۲ ماه و نیم اخیر

طی هفته گذشته ، سررسید شهریور ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۹۶ هزار و ۹۹۲ قرارداد را به ارزش ۱۵ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. همچنین در هفته های اخیر مبادلات در بازارهای جهانی کمتر شده و بهره اوراق قرضه نیز فشار زیادی را بر ارزش وارد کرده است و این مساله به نفع قیمت طلا شده است.
کد خبر: ۷۶۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 30 December 2017

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۰۶ هزار و ۶۷ قرارداد و ارزش آن نیز به ۱۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید شهریور ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۹۶ هزار و ۹۹۲ قرارداد را به ارزش ۱۵ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.

در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال ۹۷ با ۴ هزار و ۸۱۲ قرارداد به ارزش ۷۴۰ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد دی ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با ۲ هزار و ۸۷۷ قرارداد به ارزش ۴۰۶ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید اسفند ماه نیز با ۹۰۶ قرارداد به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ماه با ۴۸۰ قرارداد به ارزش ۷۱۴ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز چهارشنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه) نشان می دهد در مجموع ۷هزار و ۸۱۲ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، از ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا، ۳ سررسید مثبت و ۲ سررسید نیز روندی نزولی داشتند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه ۹۶ با ثبت قیمت یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان، افزایش ۰.۲۶ درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۴۵۳ هزار تومان رشد ۰.۲۴ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با نرخ یک میلیون و ۴۸۷ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۰۲ درصدی را تجربه کرد.

سررسید تیر ماه سال ۹۷ هم با نرخ یک میلیون و ۵۳۵ هزار تومان معامله و با کاهش ۰.۰۳درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریور ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۵۹۰ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۱۵ درصدی رو به رو شد. /بورس کالای ایران

ثبت بیش از ۱۰۶ هزار قرارداد آتی سکه/ طلای جهانی در بالاترین سطح ۲ ماه و نیم اخیر 

طلای جهانی در بالاترین سطح ۲ ماه و نیم اخیر

کاهش ارزش دلار آمریکا موجب شد تا قیمت هر اونس طلا در مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح خود در دو ماه و نیم اخیر برسد. تشدید تنش های سیاسی و نگرانی ها نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا با بدترین عملکرد خود از سال 2003 میلادی روبرو شده است. تنش های کره شمالی و پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است. ادامه روند ناامید کننده نرخ تورم در آمریکا نیز فشار زیادی بر ارزش دلار وارد کرده است.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی روز جمعه به پایین ترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1302 دلار رسیده است.

جورجت بوئل تحلیلگر ارشد موسسه ای بی ان امرو در این باره تاکید کرد: در هفته های اخیر مبادلات در بازارهای جهانی کمتر شده و بهره اوراق قرضه نیز فشار زیادی را بر ارزش وارد کرده است و این مساله به نفع قیمت طلا شده است. به نظر من کاهش ارزش دلار در سال 2017 میلادی مهمترین عامل افزایش قیمت طلا بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در سال 2018 میلادی نیز تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار ارزش اوراق قرضه آمریکا و تنش های سیاسی قرار خواهد داشت.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش داده ولی این مساله نتوانسته است ارزش دلار را افزایش دهد.

به اعتقاد استراتژیست های موسسه مالی اسکاتیا موکاتا ، سطح مقاومتی بعدی قیمت طلا در روزهای آینده 1306 دلار خواهد بود. قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی با رشد 12 درصدی روبرو شده تا بهترین عملکرد از سال 2010 را ثبت کند.

در بین فلزات گرانبها ، پالادیوم بهترین عملکرد را داشته به طوری که نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه موجب رشد 56 درصدی قیمت این فلز گرانبها در سال 2017 شده است. به نقل از سایت طلا، پیش بینی می شود تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی به خصوص هند و چین نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر