بازدید 13798
مراسم نهم دی در مصلی امام خمینی(ره)؛

اعلام انزجار مردم از اپوزیسیون داخلی و خارجی/ آیت‌الله اراکی: 40 سال است ایستاده‌ایم، الان هم می‌ایستیم/ 1400سال است تحریمیم

مراسـم بزرگداشت حماسه ۹ دی در تهران (مصلی امام خمینی(ره) همزمان با بیش از هزار و ۲۰۰ نقطۀ کشور با حضور پرشور و آگاهانۀ ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی آغاز شد؛ مراسمی که یکی از محورهای اصلی آن اعلام انزجار مردم از اپوزیسیون داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۷۵۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 30 December 2017

مراسـم بزرگداشت حماسه ۹ دی در تهران (مصلی امام خمینی(ره) همزمان با بیش از هزار و ۲۰۰ نقطۀ کشور با حضور پرشور و آگاهانۀ ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی آغاز شد. مراسمی که یکی از محورهای اصلی آن اعلام انزجار مردم از اپوزیسیون داخلی و خارجی است.

به گزارش «تابناک»؛ پیش از آغاز رسمی این مراسم در تهران ـ که آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنران آن است ـ هزاران تن از قشرهای مختلف مردم و طلاب در مصلی حاضر شده بودند و شعارهایی در حمایت از ولایت‌فقیه از جمله «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.

شعارهای مردم در سالروز حماسه 9 دی

همچنین پس از قرائت سرود ملی کشورمان، گروه سرود بسیج دانش آموزی به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند.اقشار مختلف مردم یاد حماسه‌آفرینی ملت ایران را گرامی داشتند و ضمن اعلام میثاق خود با ولایت با شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، بار دیگر بر دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند.

مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی که حاوی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری است، نسبت به اپوزیسیون‌های داخلی و خارجی اعلام انزجار کردند.

حساب مردم زجرکشیده را از منافقین جدا می‌دانیم

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه این مردم در 9 دی به خیابان آمدند چون به عاشورا و عزاداران توهین و مسجد لولاگر از سوی فتنه‌گران به آتش کشیده شد،‌ اظهار داشت: مردم امروز هم آمدند تا به انگلیس، آمریکا و اسرائیل بگویند ما همان مردم نه دی هستیم و فریاد هیهات من الذله سر می‌دهیم.

وی افزود: آنها که فکر می‌کنند می‌توانند اتحاد مردم را خدشه‌دار کنند شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را بشنوند، ما حساب مردم زجرکشیده و تهی‌دست را از منافقین جدا می‌دانیم و مردم اجازه نخواهند داد دشمن علیه ملت به اهداف شومش برسد و تا این ملت زنده است فریاد مرگ بر آمریکا فراموش نخواهد شد.

آمریکا به دنبال ایجاد خلل در عزم ملت ماست

همچنین در این مراسم، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آمریکا چون اهل تقوا و پایدار به رسول خدا را نمی‌شناسد، عزم در ایجاد خلل در اراده ملت ما دارد.

آیت الله محسن اراکی در این مراسم که در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد، افزود: می‌خواهند نور خدا را با نهادشان خاموش کنند لیکن اراده خدا بر این تعلق گرفته است که نور خدا تمام کند و سرانجام نور الهی موجب می‌شود که جبهه ایمان پیروز شود.

وی گفت: ما همچنان در جبهه امیرالمؤمنین علی (ع) ایستاده ایم، امروز دیگر روزی نیست که علی تنها بماند، اگر در صفین اگر در جریان دوران امام حسن مجتبی (ع)، اگر در کربلای حسین، حسین ما تنها ماند، اگر حسن سردار تنها شد، اگر علی ابن ابیطالب (ع) فریاد عین عمار سر داد، اگر احساس تنهایی کرد امروز ما در این جمع علویان در این جمع حسینیان، در این جمع ایرانیانی که چهل سال است در همه عرصه‌ها با خون، با جهاد، با فداکاری، با ایثار، با تقدیم بهترین‌ها در قربانگاه عشق الهی اثبات کرده اند این ملت ملتی است که در خط علی در یاری علی ابن ابیطالب در یاری خط رسول الله (ص) آنچنان پایدار و ثابت قدم خواهد ماند تا ابولهبان، ابوسفیان‌های زمان را نابود کند و تا نابود نکند، دست از مبارزه و جهاد و قیام و ایستادگی برنخواهد داشت.

چهل است ایستاده‌ایم الان هم می‌ایستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما فرزندان کربلاییم، ما فرزندان مقاومتیم، ما فرزندان ایثاریم، ما ملتی هستیم که چهل سال ایثار کرده و امروز همچنان در این راه ایستادگی می‌کنیم. دشمن بداند که توطئه‌های او، فریبکاری‌های او و فتنه انگیزی‌های او در اراده این ملت خللی به وجود نخواهد آورد.

آیت الله اراکی افزود: ما دست فتنه را خوانده ایم، ما دست توطئه را خوانده ایم، ما تجربه هزار و چند ساله مقاومت در برابر فتنه‌ها داریم، ما تجربه چند هزار و چندصد ساله ایستادگی و پایداری داریم، ما در برابر معاویه ها، در برابر طاغوتها، در برابر شاه و امریکا ایستاده ایم و ایستادگی خواهیم کرد و تا امریکا و قدرت‌های بزرگ را از ملتمان و از آسیب رسانی به انقلابمان مأیوس و ناامید نکنیم دست از مبارزه و مقاومت برنخواهیم داشت.

1400 سال است که در محاصره اقتصادی قرار داریم

وی گفت: ما فرزندان مقاومتیم، ما فرزندان ایستادگی هستیم، ما هزار و ۴۰۰ سال است در محاصره اقتصادی هستیم، شما تاریخ را بخوانید، ببینید شیعیان علی (ص) در طول تاریخ چگونه مبارزه کردند، چگونه ایستادگی کردند، امریکا شیعیان علی را نمی‌شناسد، آمریکا مؤمنان به رسول الله را نمی‌شناسد، امریکا، اهل تقوا را، چون نمی‌شناسد عزم در ایجاد خلل در اراده ملت ما دارد، کور خوانده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دشمن را در جهت ایجاد شکاف بین صفوف به هم پیوسته ملت ایران ناتوان دانست و گفت: می‌دانیم دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه جدیدی علیه ملت ما را دارد، اما ملت ما هشیار است.

آیت الله اراکی ملت ایران را ملتی آبدیده خواند و تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد تجربه‌های پیشین توطئه‌های دشمن تکرار شود.
وی ادامه داد: ما اجازه نخواهیم داد حسین (ع) ما، بار دیگر در کربلا تنها بماند و پیکر حسین (ع) و حسینیان بار دیگر در زیر سُم اسب‌های دشمن پایمال شوند، قرآن ما پاره پاره شود و برگ‌های قرآن ما زیر سُم ستوران لگد مال شود و ارزش هایمان اینچنین مورد استهزای دشمن قرار گیرد.

فضای مجازی را اصلاح خواهیم کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: ما فضای مجازی را اصلاح خواهیم کرد، ما با دشمن در عرصه فرهنگ، اقتصاد و سیاست مبارزه کردیم و این مبارزه تا نابودی نقشه‌های دشمن ادامه خواهد داشت.

آیت الله اراکی تأکید کرد: دشمن بداند که نمی‌تواند در صفوف بهم پیوسته ملت ما شکاف ایجاد کند.

وی افزود: ما، دولت، مردم، همه جناح‌های انقلابی، همه کسانی که به پای این انقلاب ایستاده اند، جوان و شهید داده اند و بهترین‌ها را در راه این انقلاب فدا کردند امروز هم همچنان پایدارند و در این راه شکست نخواهند خورد.

می‌دانیم دشمن دنبال طراحی فتنه جدید است

آیت الله اراکی با بیان اینکه «ملتی که بهترین‌ها را در راه اهداف بلند خود تقدیم کند، شکست نخواهد خورد» گفت: ما می‌دانیم دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه در بین ملت ما دارد و امروز از طریق فضای مجازی، حصر و تحریم اقتصادی و توطئه‌های داخلی سعی دارد فتنه جدیدی علیه ملت ما تحمیل کند، اما ملت ما هشیار است.

وی افزود: ملت ما، ملت نهم و نوزدهم دی ماه است، ملت ما ملتی عاشورایی، حسینی، فاطمی و علوی است و ملت علوی در برابر دشمن شکست نخواهد خورد و این را خدا فرموده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: ما یقین به پیروزی داریم و شک نداریم که در آینده‌ای نزدیک، بینی دشمن را در همه عرصه‌ها به خاک خواهیم مالید.

ملت توطئه دشمن در فضای مجازی و تهاجم اقتصادی را خنثی می‌کند

آیت الله اراکی گفت: ملت ما در عرصه‌های مختلفی، چون فضای مجازی، تهاجم فرهنگی، تهاجم اقتصادی، تهاجم سیاسی و فتنه‌های درون کشوری سیاسی و همچنین توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ملت ایران به پای دین، عفاف و ارزش‌های اسلامی خون داده است و همچنان این راه را ادامه می‌دهیم و برای شهادت در این راه ایستاده ایم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه دشمنان ما می‌خواهند با جنگ فرهنگی و اقتصادی توطئه‌های گوناگونی بین ما، خدا، علی (ع)، قرآن و رسول فاصله بیندازند، گفت: این ملت در برابر تمام این مکرها، ایستاده است.

علی هیچ گاه تنها نمی‌ماند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» افزود: این یک الهام الهی است که بر زبان مردم جاری شده و مفهوم آن، این است که علی هیچ گاه تنها نمی‌ماند.

وی افزود: ملت ما ملت کار، مقاومت، توحید، اندیشه و ابتکار است، ملتی که پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم از آن نام برده است.

آیت الله اراکی گفت: در قرآن آمده است‌، ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر شما به دین خدا پشت کنید و رسول و قرآن را تنها بگذارید، بدانید در آینده خداوند متعال قومی را می‌آورد که خدا آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها نیز خدا را دوست دارند و این ملتی است که از جهاد خسته و فرسوده نمی‌شوند و از ملالت دشمنان نمی‌هراسد و این قوم، قوم سلمان فارسی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: قومی که در برابر مومنان، متواضع و در برابر دشمنان، شجاع و مقاوم هستند، قوم ایرانی است و امروز اسلام از ایران سربرآورده و امروز پرچم علی (ع) در این کشور به اهتزاز درآمده است.

قطعنامه نکوداشت حماسه 9 دی

متن کامل قطعنامه تجمع پرشور نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی سال ۱۳۹۶ که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد.

متن «قطعنامه تجمع پرشور نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی سال ۱۳۹۶» به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یوم‌الله نهم دی روز تجلّی دست قدرت الهی در برابر فتنه عظیم آمریکایی ـ. صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی و خلق حماسه بزررگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز است، روز نمایش اقتدارِ نظام اسلامیِ متّکی به مردم، وحدت لاینفک ملّت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، وظیفه‌شناسی و عمل به هنگام است که با تدابیر حکیمانه، روشنگری و هدایت‌های عالمانه قافله‌سالار صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امّت اسلامی و حرکت اقیانوس عظیم الهی و به طور کامل خودجوش و تکلیف‌گرایانه با حضور میلیون‌ها ایرانی متدیّن، فهیم و زمان‌شناس، بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه علیه انقلاب اسلامی خنثی و فتنه‌گران منزوی شدند و اینک در ادامه این طریق الهی و در هشتمین سال از خلق این حماسه ماندگار، ما شرکت‌کنندگان در مراسم پرشور نکوداشت یوم‌الله تاریخی نهم دی سال ۱۳۸۸ با فریاد رسا و ندای ملکوتی الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر اعلام می‌داریم:

۱ـ با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاس نعمت گرانسنگ ولایت مطلقه فقیه، وجود مبارک حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی را در جایگاه نیابت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف یکی از نعمت‌های بی‌بدیل الهی برای ملّت ایران و جهان اسلام و تمامی بشریّت در عصر حاضر دانسته و ضمن تجدید بیعت با امام‌المسلمین، آمادگی تا پای جان خود برای تبعیّت محض و اجرای منویّات واجب‌الاطاعه معظم له را ابراز می‌نماییم.

۲ـ ضمن دعوت همگان بر بصیرت‌افزایی و تأکید بر حفظ اتحاد و یکپارچگی آحاد ملّت متدیّن و زمان‌شناس ایران اسلامی و آمادگی کامل برای مقابله با صلابت در برابر فتنه‌های جدید استکباری ـ صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی، نسبت به هر نوع مسامحه، غفلت و همراهی خواسته و ناخواسته عناصر داخلی با دشمنان دیرین امّت ولایی ایران و بهانه‌دادن به دست ضد انقلاب عنود، بسترسازی یأس و کاستن از شور و نشاط مردمی، هشدار جدی و قاطع داده و بر هوشیاری بیش از پیش مسئولین ذیربط در برابر فتنه جدید استکبار تأکید می‌نماییم.

۳ـ ضمن تأکید بر ضرورت اهتمام مجدّانه مسؤولان محترم بر حل مشکل معیشتی مردم و مبارزه با تورم روزافزون؛ هرنوع فتنه‌گری به بهانه‌های واهی و عوامفریبانه که خواست ضدانقلاب و همسویی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم ددمنش اشغالگر قدس شریف است را به شدت محکوم نموده و با حمایت از ارکان و قوام نظام مقدس دینی و رصد هوشمندانه تحرکات مشکوک اخیرِ دشمنان ملت، حضور آگاهانه و پرشورتر از قبل خود در صحنه و دفاع جانانه از آرمان‌های والای امام راحل عظیم‌الشأن و حفظ میراث گرانسنگ آن عزیز سفر کرده را اعلام می‌داریم.

۴ـ بدون تردید فتنه آمریکایی ـ. صهیونیستی سال ۱۳۸۸ یک کودتای بین‌المللی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و طراحی‌شده از سال‌های قبل از آن بود که فقط با سوء استفاده محض از فضای شورانگیزِ انتخاباتی و ایجاد فضای غبارآلود درصدد اجرای طرح شیطانی خود برآمدند. لکن در این رابطه گناه نابخشودنی، جنایت و خیانت سران داخلی فتنه در همسویی با دشمن و وارد کردنِ خسارات جبران‌ناپذیر به کشور و نظام اسلامی بر هیچ فرد منصفی پوشیده نبوده، محاکمه و مجازات قانونی آن‌ها حق مسلّم و از بدیهی‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است که در این رابطه کاسبی سیاسی و مردم‌فریبِ عدّه‌ای به بهانه ظاهری پیگیری رفع حصرِ کاملاً قانونی و صرفاً تنبیهی را به منزله انکارِ غیر واقع‌بینانه فتنه استکباری و جرم غیرقابلِ گذشت سران داخلی آن دانسته و شدیداً محکوم می‌کنیم.

۵ـ تمامی متصدیان حکومتی در قوای سه‌گانه را به اهتمام حداکثری بر حفظ وحدت و برای بالندگی بیش از پیشِ نظام مقدس اسلامی و بالا بردن توان مقابله با تحریم‌های ظالمانه و فتنه‌های جدید شیطان بزرگ آمریکا، عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی مورد تأکیدات مکرّر حکیمانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی را مصرانه خواهانیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
نهم دی ماه سال ۱۳۹۶

مراسـم بزرگداشت حماسه ۹ دی در بیش از هزار و ۲۰۰ نقطۀ کشور با حضور پرشور و آگاهانۀ ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار شد.

ملت بزرگ و بصیر و آگاه ایران اسلامی بار دیگر در سالگرد حماسۀ ماندگار، تاریخی و تاریخ ساز نهم دی سال 1388 «روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت»، با حضور پرشور، گسترده و آگاهانۀ خود در مراسم نهم دی در جای جای ایران اسلامی، در میعادگاه ها و مصلی های سراسر کشور، میادین اصلی مراکز استان ها، شهرستان ها، شهرها، بخش ها و در بیش از هزار و 200 نقطه کشور، بار دیگر ضمن به نمایش گذاشتن وحدت و اقتدار و اتحاد ملی خود، حول محور ولایت و اسلام و عاشورا و دفاع از ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی، دیگر بار با بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و مقام معظم رهبری امام المسلمین حضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی» و آرمان های والای انقلاب اسلامی تجدید میثاق می کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از ملت بزرگ، آگاه و بصیر ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور پرشور، گسترده و آگاهانۀ خود در مراسم بزرگداشت حماسۀ نهم دی بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشأن و ولایت تجدید میثاق کرده و نشان دهند که به هیچ شخص و حزب و گروهی چک سفید امضاء نداده و با هر فردی که از دایرۀ قانون و چارچوب ضوابط و مقررات اسلامی خارج شود کوچکترین مسامحه نداشته و با فتنه گران در هر دوره ای مقابله خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان