بازدید 15190
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در انتقاد از بودجه عنوان کرد؛

فردی که 18 هزار میلیارد تومان تراکنش بانکی داشته، پرونده مالیاتی ندارد/دولت سر مردم و خود را کلاه می گذارد

باید بخش خصوص تعیین تکلیف شود، بخش خصوصی الان در کشو ما این گونه شده که با تغییر وزارت خانه، یک بخش از یک وزارت خانه را به وزارت خانه دیگر واگذار می کنند و عنوان خصوصی روی آن می گذارند. این کلاه سر خود و مردم گذاشتن است؛ بنابراین، باید همه اینها تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۷۵۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 25 December 2017

فردی که 18 هزار میلیارد تومان تراکنش بانکی داشته، پرونده مالیاتی ندارد/دولت سر مردم و خود را کلاه می گذاردبودجه سال جاری دولت نسبت به سال های گذشته در برخی ابعاد پیشرفت هایی داشته؛ برای نمونه، برنامه ریزی هایی که نشانه های عملیاتی شدن در آنها دیده می شود، ولی از دید بسیاری منتقدان نقاط ضعف زیادی نیز در بودجه به چشم می خورد که با انتقادات بسیاری از سوی نمایندگان مجلس روبه رو شده است.

به گزارش «تابناک»؛ شهباز حسن پور در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با نوبخت، مقرر شد، هر جا اشتباهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه و بودجه شده، در اختیار رئیس سازمان قرار دهند تا به سرعت مرتفع شود.

این نماینده مجلس گفت: نمایندگان بر سر مسائل مختلف بودجه اعتراض دارند، از جمله مهمترین ایرادات نمایندگان به بودجه، بحث قیمت بنزین بود. اولویت بعدی نمایندگان مربوط به یارانه هاست. همچنین پایان نیافتن پروژه های عمرانی و بنگاهداری بانک ها، از جمله دیگر مواردی است که نماینده ها بر آن تأکید داشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بحث مالیات و بیمه ها از مواردی است که نمایندگان حرف های زیادی برای گفتن دارند و نیز فساد از جمله مواردی است که نمایندگان مجلس را نگران کرده است.

حسن پور ادامه داد: سال گذشته، فردی 18 هزار میلیارد تومان تراکنش بانکی داشته، ولی پرونده مالیاتی ندارد. این فرد که یک صراف است و توانسته این میزان گردش مالی داشته باشد، ریالی به دولت پرداخت نکرده است. البته ده ها مورد دیگر هم از این دست افراد ـ که بالای 5 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته اند ـ هستند که مالیات نداده اند و تکلیف مالیاتی مشخصی ندارند و آزادند.

هم اکنون اگر بقال سر کوچه مالیات خود را پرداخت نکند، فوری سراغش می روند و مغازه وی را تعطیل می کنند. یا زورشان به کارمندان دولت می رسد و از درآمد ناچیز آنها مالیات کم می کنند؛ بنابراین باید این وضعیتی که برای مالیات در کشور پدید آمده، به پایان برسد. همچنین باید اوضاع معیشتی فرهنگیان و طلب آنها از دولت رفع و در بودجه سال آینده تعیین تکلیف شود.

یکی از بحث هایی که باید دولت آن را تعیین تکلیف کند، بحث اشتغال است، دولت موظف است، در هر سال برای یک میلیون اشتغال ایجاد کند؛ اما از نکات دیگر، بحث خروج از کشور است. تناقضات بسیاری نیز در این باره وجود دارد. این درست است که ما در سال گذشته، حدود 9 میلیون خروج از کشور داشتیم؛ اما از این تعداد حدود 3 میلیون تن به عتبات رفته اند و شمار بسیاری نیز برای حج از کشور خارج شده اند.

موضوع بعدی، موضوع قاچاق است که باعث متضرر شدن تولید کننده های داخلی شده است. از دیگر معضلات بودجه سال آینده، طرح های عمرانی کشور است. هم اکنون بیش از 65 هزار طرح نیمه تمام وجود دارد و دولت هم می داند، تا بیست سال آینده پول برای اتمام آن وجود ندارد، ولی تکلیف آن مشخص نشده است.

وی گفت: ما نمی دانیم دولت چه اصراری دارد، این پروژه ها را نگهداری کند؛ پروژه هایی که مهم هستند، به بخش خصوصی بدهند و پروژه هایی که کارایی ندارند، تعطیل کنند و هزینه از جیب مردم برای آن نپردازند.

بحث شرکت های خصولتی هم از دیگر موضوعات بودجه ای کشور است، الان ما فرد متخصصی را که کارایی خوبی دارد، به دلایل مختلف از جمله دریافت حقوق 25 میلیون تومانی از کار بیکار کرده ایم؛ اما همین فرد در بخش خصوصی وزارت خانه دیگر با 60 میلیون تومان مشغول به کار شده است.

باید بخش خصوصی تعیین تکلیف شود، بخش خصوصی الان در کشو ما این گونه شده که با تغییر وزارت خانه، یک بخش از یک وزارت خانه را به وزارت خانه دیگر واگذار می کنند و عنوان خصوصی روی آن می گذارند. این کلاه سر خود و مردم گذاشتن است؛ بنابراین، باید همه اینها تعیین تکلیف شود.

دولت لزومی به شرکت داری ندارد. دولت ها ثابت کرده اند که در بخش شرکت داری و کارهای اقتصادی ناکارآمد بوده اند؛ بنابراین، باید یک بار برای همیشه تکلیف اینها مشخص شود و همه را به بخش خصوصی واقعی واگذار کنند تا وضعیت مشخص شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۷
متخصصين محترم عجولانه تصميم نگيريد يعني چي تراکنش مالي بايستي ماليات تعلق بگيرد مگر بر درآمدهاي اشخاص وماليات و ماليات ارزش افزوده نبستين. اين چه صيغه فريب افکار عمومي است مگر به تراکنش مالي که سودي نداشته و يا براي هر نوع خريد و فروشي که 9درصد ارزش افزوده تحميلي را گرفتين مجددا مي خواهيد ماليات ببنديد واقعا کارشناسانی داريد قرار بود ارزش افزوده از توليد و يکبار اخذ شود در حاليکه از مصرف کننده دريافت مي گردد حتي براي تعميرات . مگر تعميرات ارزش افزوده دارد.
من پیشنهاد میکنم مدیران این چند دهه از ۶۰ تا ۹۰ رو به دادگاه احضار و دارایی های آنها و افراد خانواده شان بازرسی و تعین تکلیف بشه
تمامی ارگانها و شرکتهای دولتی و نیمه دولتی
اگر مبالغ فساد این شرکتها رو اعلام هم کنید بسیار عالیست
منم برم مشتری برگردم
60میلیون ،در خانواده بنده حداکثر درآمد یک میلیون ودویست هست با خانوار 5نفره اونوقت فردی با درآمد 60 میلیون
بودجه که داغونه حرفی نیست . فساد بیداد میکنه درست . دولت که البته اصلا عین خیالش نیست کاملا قبول . مشکل من اینه که نمایندگانی دارن سر این موارد بحث و مذاکره میکنن که ۱۸۷ نفرشون میان پایتخت برای یک کشور دیگه تعیین میکنن . آخه بدبختی آینه هر طرف رو میگیری طرف دیگه درمیره .
حرف های جالب و قابل تاملی گفته البته در برخی موارد نیز باید محدودیت های دولت را بشنوند
شما اشتباه می کنید عامل اصلی ما اکنون همین بخش خصوصی است . بخش بی قانون بخش فساد و دهها بدبختی دیگر
بیشتر می خواهند سر مردم کلاه بگذارند .
مالیات باید از کارمندان کارگران و کسبه گرفته شود کسی که ۱۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته یقینا ژن برتر و آی کیو بالا دارد و لزومی به پرداخت ندارد
فساد که شاخ و دم نداره ، همین یعنی فساد میخواهد سیستماتیک باشد ، ژنتیکی فرقی ندارد/
خوب ناراحتي نداره عوض اش تا ميتونند از كارمند و توليدكننده و أصناف جز ماليات ميگيرند
متاسفانه با این گونه مملکت داری نتیجه اش را می بینیم. از کارگر فقیر بازور پول می گیرند و به ثروت مندان خرح می کنند. کاشکی مثل رابین هود بودید.
اگردولت با یک سیستم کارامد وبا دستگاه نظارتی دقیق ومتعهد در مورد وصول ماایاتها علی الخصوص با همکاری بانکها وسایر سازمانهاکه اطلاعات مودیان در انها وجود دارد از فرار مالیاتها جلوگیری ونسبت بوصول مالیاتها اقدام نماید کل بودجه با مالیات قابل تامیناست وای متاسفانه بنگتههایی که راه
فرار مالیاتها را با حسابداران خبره بلدند وتعدادی از کارکنان سیستم مالیاتی نیز با انها هم کاسه اند وضعیت هرروز بدتر وافتضاع تر میگردد.
مالیات اگر از همه گرفته شود جای بحث ندارد اما از یک نفر بگیرند واز دونفر نه مشکل ساز میشود / اما مالیات بر در آمد باید باشد وهر گردش حسابی نبایست درآمد محسوب شود بلکه برای مشخص شدن درآمد بایست فاکتورهای خاص خودش را در نظر گرفت
تابناک نظر سنجی هات خوب هست هین طور در مورد احمدی نژاد نظرسنجی گذاشتی و کلی او را نقد تند کردی در مورد روحانی هم نظرسنجی بگذار ببین نظر مردم چی هست و آنها را هم نقد کن طوری نشه مردم فکر کنند کسی چون در قدرت نیست میشه شما هر چی درباره او می گوید حرف امام حسین اگه دین ندارید حداقل آزاده باشید همیشه یادتون باشه با تشکر
تراکنش های مشابه مربوط به افرادیست که با توجه به بی ثباتی هاییکه دولت در برخی از حوزه ها ایجاد کرده نصب این افراد می گردد لذا مقصر اول این اتفاق سیاستهای آنی و میل به گرانی برخی از اقلام من جمله ارز است
من خودم حسابدارم . تو 90 درصد شرکتها ها از کوچک و بزرگ (گفتم 90 درصد ولی من خودم حتی یک شرکت خصوصی که دو حسابه نباشه ندیدم)حداقل دو حسابه هستند یکی به اسم شرکت برای موارد رسمی یکی به اسم شخص برای خرید و فروش غیر رسمی.
خب این که به یک صراف کاری ندارن عینه خیلیهای دیگه باید دید چه کسی پشتش هست.این مدیری که میگید میشه بگید چه کار خاص یا تخصص بخصوصی بلده که جای دیگه 60 میلیون میدن؟موضوع ایه که اقایون می خوان حقوق های بیش از تصورشون رو دریافت کنند.
همین سیاستهای تبعیض آمیز است که کشوری که بادرآمد هنگفت نفتی وغیرنفتی مواجه است 80درصد ملتش زیر خط فقر وفلاکت بسر میبرند واقلیتی به ثروتهای بادآورده میرسند ورییس جمهوری که در قبل از 24خرداد92 مدعی بود قدرت خرید کارمندان آنقدر پایین آمده که حقوق پس ازده روز تمام میشود قدرت خرید خودش واعضای دولت ومعاونین را چند برابر نموده واکثریت منجمله بازنشستگان زیرفشاراقتصادی استخوانهایشان خردشده
اونی که میگین حقوق ۲۵ میلیون می‌گرفته، بیکارش کردین رفته خصوصی ۶۰ میلیون میگیره، اینطوری نیست، خودش رابطه داره، یک شرکت زده، همون کاری که اونجا می‌کرده رو برده تو شرکت خودش. اگه رابطه نداشته باشند، کارها رو به شرکتهای خودشون نمیدن.
حقوق یک سال من حدود بیست میلیون تومان است ،به واقعیت میگویم من معنی هیجده هزار میلیارد تومان را نمی فهمم ؟ یقینا این آقا ،که نام اورا هم ذکر نکردید ،بارانه بگیر میباشد؟ حتم دارم که اینها همان مفسدان، کلان اقتصادی هستند ،تفاوت دلار ،بانکی ،با دلار ،صرافی ،ودلالی ،هر دلار ،هفتصد تومان است ، اینها ،هست که سفرهٔ مردم را نابود کرده اند ، آیا فکر میکند ،مردن از گرسنگی ،ویا تن فروشی،و یا موارد فروشی ،ار مردن با گلوله سخت تر است ،؟ نه یقین بدانید ،که فقرا که اکنون ،بیش از ۸۰٪ جمعیت کشور را تشکیل میدهند ،این را خوب میفهمند که مردن با گلوله خیلی راحت تر از مردن در منجلاب فقر است ،ونهم فقری که با خیانت به مردم تحمیل شده است ،اکنون ،هر روز در گوشه ،وکنار کشور ،اقشار مظلوم ،تحمع میکنند ،وفریاد میزنند ،اما چون گوش شنوایی نیست بزودی ،این تجمعات پراکنده ،یکپارچه میگردد ،وبه سیل مخرب ،وهستی سوز بدل میگردد ،فقر عقل را میشناسد ،،فقر فقط کینه ،و دشمنی ،ونفاق دارد ،وبس ،،،،؟
ماليات در سيستمي عادلانه است كه حكومت (و نه فقط دولت) نسبت به هزينه كرد از بيت المال هاي رسمي و غير رسمي شفاف و پاسخگو باشد. فرقي هم نمي كند ماليات بقال سر كوچه باشد يا فلان صراف....
همه سرکاریم
چند وقت پیش نزد یک دکتر به مطب شخصی ایشان رفتم و ایشان هزینه ویزیت را با دستگاه پوز ولی هزینه آندوسکوپ را که حداقل بیست نفری در نوبت بودند را نقدی می گرفت و اعتراض هم نمی پذیرفت.خوب علتش معلوم بود برای فرار مالیاتی؟؟؟
کارخانجات دولتی به جز ضرر و بازده اندک و تولیدات بی کیفیت پایانه ای ندارند اگر همین کارخانجات خصوصی بود صاحب کارخانه بسیار دلسوز اموال خود خواهد بود وبه فکر تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت در داخل و خارج می باشد چون صاحب ملک است و کم کاری و ولخرجی نابودش می کند ولی دولتی ها برایشان اهمیتی ندارد که کارخانه سود کند چون اخرماه حقوق نجومی را بدون پاسخگو بودن دریافت می کنند اگر ضرر هم باشد به پای دولت نوشته می شود
حکومت مردم بر مردم
اینه؟؟؟؟؟؟
تا بوده همین بوده
هركار يرنوشت ساز ودوران ساز كه درجهان صورت گرفنته بانى ان دولتها بوده اند ورشكستكى هاى بزرگ خالق بحرانهاى بزرگ اقتصادى وانتقال به دوش دولتها ومردم عادى بخش همين بخش خصوصى است كسانيكه كه فقط به فكر منافع بيشتر خود هستند نميتوانند هم راستا با منافع جامعه باشند يك عده درصف پولدارشدن ومتقاضى خريد اموال عمومى هستند من مخالف سياست هاى نظام وواگذاريها نيستم واگذاريها باعث فاصله بيشتر طبقاتى درجامعه ميشود بعدا عنوان فساد به ان ندهند وهياهو كه كشوررا فساد فرا گرفت راه نيندازند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر