بازدید 4781

ولایتی: اگر ایران نبود «البغدادی» حاکم بغداد می‌شد

کد خبر: ۷۵۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 19 December 2017

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر‌کسی که می‌گوید ایران در منطقه نباشد و ایران موشک نداشته باشد، این آرزو را به گور می‌برد.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «راویان دفاع مقدس» که عصر دیروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: حتی اگر کسی دین هم نداشته باشد یا خیلی هم به مسائل دینی اهمیت ندهد ولی کشورش را دوست داشته باشد، نمی‌نشیند تا اطراف مرزهایش آتش روشن کنند.

وی با بیان اینکه داعش و تکفیری‌ها در صدد از ریشه کندن رهروان اهل بیت علیهم‌السلام و بدنام کردم اسلام بودند، خاطرنشان کرد: داعش تا 20 کیلومتری مرز ایران آمده بود که با تلاش نیروهای نظامی، 50 کیلومتر به عقب برده شدند. اگر ایران نبود، الآن ابوبکر بغدادی در بغداد حاکم بود.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به راویان دفاع مقدس حاضر در این همایش گفت: اگر مردم ما و شما رزمندگان نباشید و اگر این جرأت و جسارت و از خود گذشتگی امثال شهید حججی‌ها و مدافعان حرم و فرماندهان شجاع نباشد، مگر می‌گذارند ایرانی‌ها و مسلمان‌ها خواب راحت داشته باشند؟ باید افکار عمومی را روشن کنیم که دفاع از سوریه، عراق و لبنان، دفاع از ایران است.

ولایتی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دخالت فرانسه در امور ایران، اظهار داشت: فرانسه به ما می‌گوید شما نباید در منطقه حضور داشته باشید. ما می‌گوییم به شما چه ارتباطی دارد؟ هر‌کسی که می‌گوید ایران در منطقه نباشد و ایران موشک نداشته باشد، این آرزو را به گور می‌برد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و ضرورت ایستادگی در عرصه دیپلماسی، به تجربه‌های مقاومت و ایستادگی در دوران خدمت به عنوان وزیر امور خارجه و دو بار مقاومت در برابر انتخاب عراق دوران صدام برای میزبانی اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و افزود: سیاست خارجی زمانی موثر واقع می‌شود که در میدان جنگ قدرت داشته باشیم و باید حتما در میدان جنگ، دست بالا داشته باشیم. کشوری که در میدان، قدرت نداشته باشد؛ برای اهل دیپلماسی آن هم اهمیت قائل نمی‌شوند.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه نظامی باید همه محکم بایستند و در حوزه دیپلماسی نیز از قدرتی که در جبهه به دست می آید نهایت استفاده صورت گیرد تا خون شهدایی که برای وجب به وجب این خاک به زمین ریخته شد، هدر نرود.

ولایتی با اشاره به فعالیت‌های خود در دوران دفاع مقدس در عرصه دیپلماسی، گفت: بسیاری از ناگفته‌ها در مورد جنگ تحمیلی وجود دارد که باید گفته شود و ابعاد جنگی که علیه ایران آغاز شد، مشخص شود. دشمنان می‌خواستند انقلاب را در ابتدای راه زمین‌گیر کنند و در این راه توطئه‌های زیادی به کار بستند.

ولایتی تاکید کرد: وقتی به تاریخ انقلاب مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم شاه ایران ذلیلانه در مقابل کارتر نشسته است. شاهی که با کودتای آمریکایی روی کار آمده بود با توصیه سفیر آمریکا هم رفت.

وی با اشاره به ماجرای ناکامی آمریکایی‌ها در طبس، گفت: وقتی نتوانستند از داخل به ما ضربه بزنند برای ما دشمن خارجی درست کردند. در مورد برخی کشورها هم همین کار را انجام داده بودند لذا شکل‌دهی توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران کاملا یک فرمول شناخته شده بود، شروع به سندسازی علیه ما کردند، تا قبل از جنگ علیه ما یک محکومیت بین‌المللی درست کنند که بتوانند جنگ عراق با ایران را توجیه کنند.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دشمن با این توهم به ایران حمله کرد که سه روزه به تهران می‌رسد، کشورهای غربی هم در آن دوران به هر شکلی از صدام حمایت می‌کردند. بلژیک، آلمان و هلند به عراق سلاح شیمیایی می‌دادند و ما برای اینکه به دنیا ثابت کنیم که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند حتی مجروحین شیمیایی را برای درمان به کشورهای خارجی اعزام می‌کردیم تا متوجه عمق جنایت علیه ایران باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر