بازدید 6580
۱
نماینده سرپل ذهاب در گفت وگو با «تابناک»؛

جهاد کشاورزی و وزیر، کمکی به زلزله زده ها نکرده اند/بسیاری از مردم مجبورند در سرما بخوابند/وزارت علوم پای کار نیامده است/بیمه ها همکاری نمی کنند

برخی از زلزله زدگان در شهرستان سرپل ذهاب و برخی روستاهای استان کرمانشاه ـ که موفق به دریافت چادر شده اند ـ با سرمای شدید دست و پنجه نرم می کنند و نیازمند وسایل گرمایشی هستند. از سوی دیگر، نبود وسایل بهداشتی از قبیل حمام و سرویس بهداشتی، مشکلات جدی برای این مناطق ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۵۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 16 December 2017

جهاد کشاورزی و وزیر، کمکی به زلزله زده ها نکرده اند/بسیاری از مردم مجبورند در سرما بخوابند/وزارت علوم پای کار نیامده است/بیمه ها همکاری نمی کنندبا وجود گذشت بیش از دو هفته از وقوع زلزله در غرب کشور، همچنان کمبودهای بسیاری در مناطق گوناگون این شهرستان به چشم می خورد و خانواده‌های کرمانشاهی، از کمبود چادر، غذا، وسایل گرمایشی و... رنج می برند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی از زلزله زدگان در شهرستان سرپل ذهاب و برخی روستاهای استان کرمانشاه ـ که موفق به دریافت چادر شده اند ـ با سرمای شدید دست و پنجه نرم می کنند و نیازمند وسایل گرمایشی هستند. از سوی دیگر، نبود وسایل بهداشتی از قبیل حمام و سرویس بهداشتی، مشکلات جدی برای این مناطق ایجاد کرده است.

فرهاد تجری در گفت و گو با تابناک، از مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود این گونه می گوید: کار به آرامی در حال پیشرفت است و تا کنون نیز اقداماتی انجام گرفته است. دولت از نظر بهداشتی و درمانی، خدمات خوبی ارائه می دهد، به گونه ای که شخص وزیر و برخی معاونان وزیر بهداشت هم گاهی به منطقه می آیند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: اما متأسفانه جهاد کشاورزی و وزیر جهاد، هیچ اقدام درخور توجهی نکرده اند و با وجود رایزنی ها با معاون اول رئیس جمهور و به دنبال آن، قول مساعدت هایی در خصوص حوزه دامی، چون وزارت خانه خودش وارد نشده ـ به رغم وعده های داده شده در خصوص بذر و علوفه ـ هیچ توفقی نداشتیم و می شود گفت، این وزارت خانه تقریبا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده است.

تجری با بیان اینکه بسیاری از خودروهای مردم در این زلزله آسیب دیده اند، گفت: قرار بود کمک هایی از سوی خودرو سازی ها و وزارت صنعت در خصوص این موضوع صورت گیرد، ولی باز هم با کمبود شدید قطعات مواجه هستیم. در روزهای اول، خودروسازی ها با نشان دادن در باغ سبز وارد شدند و اعلام کردند، همکاری های لازم را انجام خواهند داد؛ اما عملا پس از گذشت زمان، هیچ کاری برای مردم انجام نداده اند. برخی از خودروها گارانتی داشتند و فقط دو یا سه روز از زمان خرید آنها گذشته بود، ولی اکنون هم شرکت های بیمه گر و هم صنایع خودروسازی ها زیر بار تأمین خسارت نمی روند.

وی در ادامه گفت: البته در حوزه های مختلف وضعیت به همین شکل است؛ وزارت علوم پای کار نیامده و جا دارد، رئیس جمهور با آنها برخورد کند؛ در حوزه های دانشگاهی و به خصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی مشکلات بسیاری داریم. ثبت نام آزمون دکترا در شرایطی انجام شد که شهروندان ما به دلیل نبود برق و امکانات، نتوانستند نام نویسی کنند.

این نماینده مجلس در خصوص بی کیفیت بودن برخی خدمات و برخی کانکس ها نیز گفت: برخی نهادها این کانکس ها را ساخته بودند و البته کیفیت خیلی خوب و استانداردهای لازم را دارند، حال آنکه برخی کانکس ها که توسط بخش خصوصی ساخته شده یا اهدایی بودند، کیفیت لازم را نداشت. برخی از این کانکس ها، ایراداتی داشتند، ولی کلی و فراگیر نبود. مشکل بعدی که ما آنجا داشتیم، هلال احمر بود که خیلی پای کار نیامد و در اوایل هم فضا را ملتهب کرد و کار به جایی کشید که در زمان واگذاری چادرها با تعلل در کار، متأسفانه باعث شد مردم چند روز بیشتر در سرما بمانند.

وی ادامه داد: زیرساخت های آب شرب به دلیل آنکه از بین رفته، هنوز با مشکلاتی مواجه است و بسیاری از چادرها بدون آب شرب هستند و ناگفته نماند که وسایل بهداشتی و سرویس بهداشتی و حمام هم هنوز مورد نیاز است. در برخی مناطق سرویس های بهداشتی و حمام پیش ساخته مستقر شده است اما فقط کانکس آن گذاشته شده و هنوز سیستم آب آنها وصل نشده و عملا بی استفاده هستند. در برخی از جاها هم دوری فاصله و تراکم جمعیت باعث شده تا نتوان از آنها بهره لازم را برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شیر تو شیره .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر