بازدید 42947
«تابناک» از بودجه نهادهای دفاعی کشور گزارش می‌دهد؛

بودجه 56 هزار میلیارد تومانی برای نهادهای نظامی و انتظامی/ بودجه سپاه افزایش یافت، بودجه بسیج کاهش + جدول

با مقایسه اعداد و ارقام کل بودجه نهادهای نظامی و انتظامی کشور برای سال 97 و همچنین مقایسه آن با مجموع بودجه سال 1396 این نهادها، مشخص شده است که بودجه دفاعی کشور برای سال آینده در قیاس با سال گذشته رشد بیش از 7 هزار میلیارد تومانی را نشان می دهد. رقم دقیق افزایش بودجه این نهادها نسبت به سال گذشته عدد 14.075.931.700.000 معادل ( 14هزار و 75 میلیارد و 931 میلیون و 700 هزار تومان) است.
کد خبر: ۷۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 13 December 2017

لایحه بودجه کل کشور در سال ۹۷ روز یکشنبه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. سقف بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده توسط دولت، یک هزار و ۱۹۴ تریلیون تومان است که از این مبلغ بیش از 56 هزار میلیارد تومان به نهادهای نظامی و انتظامی کشور اعم از وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی اختصاص یافته است.

به گزارش «تابناک»؛ رقم دقیق بودجه پیشنهادی دولت برای نهادهای نظامی و انتظامی کشور اعم از وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی در سال آینده، 56.611.044.800.000 معادل (49 هزار و 611 میلیارد و 44 میلیون و 800 هزار تومان) است.

در جدول زیر به ریز اعداد و ارقام بودجه نظامی، دفاعی و انتظامی کشور اشاره شده است:

بودجه 50 هزار میلیارد تومانی برای نهادهای نظامی و انتظامی/ بودجه سپاه افزایش یافت، بودجه بسیج کاهش + جدول
 

با مقایسه اعداد و ارقام کل بودجه نهادهای نظامی و انتظامی کشور برای سال 97 و همچنین مقایسه آن با مجموع بودجه سال 1396 این نهادها، مشخص شده است که بودجه دفاعی کشور برای سال آینده در قیاس با سال گذشته رشد بیش از 14 هزار میلیارد تومانی را نشان می دهد. رقم دقیق افزایش بودجه این نهادها نسبت به سال گذشته عدد 14.075.931.700.000 معادل ( 14هزار و 75 میلیارد و 931 میلیون و 700 هزار تومان) است.

از بین شش نهاد نظامی و انتظامی کشور بودجه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بسیج مستضعفین در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرده و در مقابل بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرده است.

بیشترین میزان کاش بودجه مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است که در مقایسه با بودجه 3.038.350.900.000 معادل (3 هزار و 38 میلیارد و 350 میلیون و 900 هزار تومان) سال گذشته اش امسال 1.340.829.000.000 معادل ( هزار و 340 میلیارد و 829 میلیون تومان) از بودجه اش کاهش پیدا کرده. وزارت دفاع و بسیج نیز با کاهش 138 میلیارد تومانی و بسیج با کاهش 80 هزار میلیارد تومانی بودجه شان نسبت به سال گذشته در جایگاه های بعدی از حیث کاهش بودجه قرار گرفته اند.

در طرف مقابل بیشترین میزان افزایش بودجه در بین نهادهای نظامی و انتظامی کشور را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد. بودجه سپاه از 15.463.598.900.000 معادل ( 15 هزار و 436 میلیارد و 598 میلیون و 900 هزار تومان) سال گذشته برای سال آینده به 26.736.697.100.000 معادل (26 هزار و 736 میلیارد و 697 میلیون و 100هزار تومان) رسیده است، رقمی که حکایت از رشد 11.273.098.200.000 معادل (11 هزار و 237 میلیارد و 98 میلیون و 200 هزار تومانی) در بودجه این نهاد نظامی برای سال 97 دارد. نیروی انتظامی و ارتش به ترتیب با افزایش 3700 میلیارد تومانی و 598 میلیارد تومانی در رده های بعدی از حیث افزایش بودجه قرار گرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۳۰
روحانی لازم داره افزایش بده. وقتی سیاست ندارد باید فکر زور باشد
اصلا منصفانه نیست این یعنی پول مملکت را خرج دیگران کردن
جالبه که جمع بودجه نیروی انتظامی و ارتش از سپاه کمتر است
بودجه میره به طرف جای که نظارت کمتری روش هست. بگردید پرتغال فروش را!
مردم ایران باید بدانند که الان کشور به مراتب درگیر تر از زمان جنگ با صدام است و بودجه بیشتری باید صرف شود. مگر شوخی‌ است حمایت از چند کشور، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و... اینها خرج دارد.
نمی دانم ملت ما جنگجو هست یا مذهب ما جنگجو هست یا دولت ما ؟ شاید فقط این نهادها که در فقر ملت این بودجه به آنها اختصاص می یابد.
بودجه سپاه اندازه آموزش و پرورش!!¡!! این مملکت شایسته نابودیست
بودجه ارتش ،حتی اندازه ۱۰ درصد که دولت وعده افزایش حقوق‌ها را داده کمتر است! سرباز کشور، باید مانند یک..... دستشان در جیب پدر و مادر باشد. حداقل بودجه عوارض خروج کشور را هیزنه سرباز‌های وظیفه کنند تا برای رفتن سر مرز و دفاع از کشور، دستشان به سوی خانواده و... دراز نباشد!
سپاه چرا اینقد نسبت به ارتش بودجه اش زیاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حداقل بودجه عوارض خروج کشور را هیزنه سرباز‌های وظیفه کنند تا برای رفتن سر مرز و دفاع از کشور، دستشان به سوی خانواده و... دراز نباشد!
چه پولایی !!!
کاش یه ذره اش به ما میدادن !
بودجه این نهادها به خودشون و دولت مربوطه ولی حداقل انتظاری که ازشون میره اینه که تو ورزش، تو صنعت نفت و برق، تو جاده سازی، تو ساختمان سازی و این قبیل کارها دیگه وارد نشن و به همون بودجه خودشون قانع باشن که مردم و صنعتگران و ساختمان سازها بتونن این کارها رو انجام بدن. نیروهای نظامی اگر میخوان توانشان رو نشون بدن برن سراغ هواپیماسازی، کشتی سازی و کارهایی از این قبیل.
واقعا عجیبه
ارتش 5برابر سپاه نیرو داره یک سوم سپاه بودجه میگیره.
بودجه ارتش با ناوها وهواپیماها ونیروی زمینی خیلی جالب وکمه
80ردصد اقتصاد كشور در اختيار سپاه ميباشد بودجه سپاه با توجه به درْآمد آن 80درصد هم بايد به بودجه نظامي سپاه اضافه كرد
چرا بودجه سپاه از ارتش بیشتر است؟
اكثر كشورهاي پيشرفته تلاش ميكنن بودجه نظامي را کاهش و در عوض آموزشي را افزايش بدن اما ايران با اين همه نيروي نظامي درحالت آماده باشه هنوز
دقیقا چرا سپاه این حجم افزایش بودجه رو داره چه منطق و دلیلی داره که بقیه کمتر و سپاه بودجه اش افزایش پیدا کرده
مشکل اصلی اقتصاد بیمار ایران و فشار وحشتناک اقتصادی به مردم بودجه سرسام آور نظامی امنیتی ‌سپاه است!!
چه در داخل و چه در خارج .
كاش بودجه ساير نهادها ازجمله :
آموزش و پرورش
سازمان تحقيقات
فرهنگ و آموزش عالي

را نيز مشخص مي كرديد تابناك عزيز
من که تا حالا بودجه نظامی کشور رو ندیده و نشنیده بودم....چرا بودجه سپاه باید 3 برابر ارتش باشه!؟ علاوه بر این سپاه کار اقتصادی هم میکنه و درامد دیگه داره.... مگه بسیج زیر مجموعه سپاه نیست چرا از همان بوجه نمیگیره!!
50هزارمیلیاردتومان بادلار4200تومانی میشود 12میلیارددلار بوجه نظامی ایران - این رقم رامقایسه کنیدبابودجه نظامی آمریکا که700 میلیارددلاراست یعنی حدودا 60برابر -مقایسه فیل وفنجونه
و اینجاست که هیچ نظری تایید نمیشه آخه بحث .... و ....
واقعا هم نمیشه
درتایید نکردن نظرات حق رو به تابناک میدیم.
یکم بیشتر جریمه کنین و عوارض خروج بیشتر بگیرین این بودجه هم محقق میشه مخصوصا در اربعین جمعیت زیاد میره اونور مرز حتما عوارض رو بگیرین!!!
و روحانی مچکریم و یا روحانی تا 1400 بالاخره وقتی اکثریت عقل نداشته باشن اقلیت باید جورشو بکشن :))
جالبه در میان این افزایش و کاهش ها نسبت ها عجیبه ؟؟؟؟
ایتها دیگر بسبج نیستندو بلکه اینها نیروهای مخصوص هستند که بطور مخصوص هم دربافتهای مالی می گیرند. بیسج یعنی ایتکه مردم وامگانات ان را بسیج کردن نه ایتکه یک نیروی حقوق بگیر زا به اسم بسیج معرفی کردن و به اندازه 1200 ملیارد تومان نصف هزینه سپاه یودجه داشته باشد
بودجه سپاه 72درصد افزایش یافته و بودجه ارتش تنها 6.5 درصد! در حقیقت با توجه به تورم سالیانه بودجه ارتش کاهش نیز یافته است.
و در مقایسه میزانی نیز بودجه سپاه حدود 19 برابر بودجه ارتش افزایش داشته است.
در مجموع نیز بودجه پیشنهادی 97 سپاه حدود سه برابر ارتش است.
آیا صحیح است در کشور نیروی دفاعی وانتظامی را اینگونه تقسیم کنند ؟ و آیا نیروی انتظامی ،که وظیفه اش بر قراری نظم داخلی میباشد ،آیا صحیح است جزیی از نیروی دفاعی کشور باشد؟ براستی وقتی به لیست نگاه ،میشود ،تصور اینکه ،همهٔ این نیروها یک هدف داشته باشند سخت است ؟ و خود این میشود رقابت مخرب در بین همین نیروها ؟ ،،،
جالبه افزایش بودجه ارتش در حد 5% هست. این در حالیه که امسال باید 10% افزایش حقوق بدند. یعنی افزایش بودجه ارتش حتی جوابگوی افزایش حقوق شون هم نیستو از اون طرف بودجه سپاه نسبت به سال 96 نزدیک به 73% رشد کرده
یعنی بودجه نیروی انتظامی از ارتش بیشتره !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل