بازدید 38625
«اوراسیا ریویو» مطرح کرد؛

ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر انتقال سه کلاهک هسته‌ای به ایران

در حالی ‌که تصمیم اخیر دونالد ترامپ در راستای شناسایی قدس به ‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، همچنان بحث‌ها و جدل‌های فراوانی را در سطح بین‌المللی برانگیخته و واکنش‌های شدیدی را علیه کاخ سفید در میان همه کشورها و در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکل داده است، نهادهای اطلاعاتی آمریکا، اکنون برای باز کردن یک مفر جدید، ادعا کرده‌اند که ایران از طریق کره شمالی و مخفیانه به سه کلاهک هسته‌ای دست پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 10 December 2017

در حالی ‌که تصمیم اخیر دونالد ترامپ در راستای شناسایی قدس به ‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، همچنان بحث‌ها و جدل‌های فراوانی را در سطح بین‌المللی برانگیخته و واکنش‌های شدیدی را علیه کاخ سفید در میان همه کشورها و در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکل داده است، نهادهای اطلاعاتی آمریکا، اکنون برای باز کردن یک مفر جدید، ادعا کرده‌اند که ایران از طریق کره شمالی و مخفیانه به سه کلاهک هسته‌ای دست پیدا کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ این موضوع را وب‌سایت تحلیلی «اوراسیا ریویو» بیان کرده است. این وب‌سایت با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌های نهادهای آمریکایی و اسرائیلی در خصوص ارتباطات مخفی میان ایران و کره شمالی، موضوعات جالب‌توجهی را مدعی شده است. از جمله آن‌که نهادهای اطلاعاتی آمریکا و منابع اطلاعاتی سنا، عنوان کرده‌اند که تصاویر و صداهای ضبط‌شده‌ای از مقامات دفاعی ایران ‌ـ که برای یک هفته در پیونگ‌یانگ بوده‌اند ـ در اختیار دارند که این دیدار مشکوک به روابط دوطرفه برای پیشبرد فنّاوری هسته‌ای بوده است.

این مسأله به گفته این وب‌سایت، منجر به نگرانی آمریکا از این بابت شده که ایران اکنون به دنبال ساخت سلاح اتمی نه در ایران، بلکه در خاک کره شمالی است.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که این وب‌سایت به آن پرداخته، موضوع ادعای انتقال سه کلاهک هسته‌ای به‌ علاوه یک بمب میکروبی از کره شمالی به ایران است. به ادعای این وب‌سایت، این سه کلاهک هسته‌ای در بهار 2017 تحت تدابیر شدید امنیتی از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ و از طریق 4 مسیر پروازی از خط هوایی Air Koryo کره شمالی و ایران ایر به بندر ولادیوستوک روسیه و از آنجا از طریق خط هوایی Aeroflot از آسمان چین ایران منتقل شده است. این وب‌سایت مدعی شده که هنوز از این مسأله که دولت روسیه در جریان این نقل‌وانتقال بوده یا نه اطلاعاتی در دست نیست.

این وب‌سایت ادامه داده است، بعد از این نقل‌وانتقال سه کلاهک هسته‌ای، گزارش‌های مستند و متعددی از دیدارهای سطح بالا میان دو کشور برای تعمیق همکاری‌های نظامی و گسترش این همکاری‌ها به دست داده‌ شده است.

این وب‌سایت در همین راستا به شهادت و سخنرانی دانیل کوتز، یکی از مقامات سرویس اطلاعات ملی آمریکا در یکم می 2017 در مقابل اعضای کنگره آمریکا اشاره می‌کند که طی آن وی بیان کرده بود، صادرات اقلام مربوط به موشک‌های بالستیک از کره شمالی به‌ سوی ایران و تلاش کره شمالی برای همکاری در ساخت رآکتور هسته‌ای در سوریه، نشانی از تلاش‌های پیونگ‌یانگ برای ترویج فنّاوری‌های مخرب است.

جالب‌تر از همه آنکه این وب‌سایت به نقل از شانزده منبع اطلاعاتی آمریکا بیان کرده است که مقاماتی از ایران برای دیدن همه شش آزمایش هسته‌ای کره شمالی از نزدیک روانه این کشور شده‌اند! همچنین به نقل از همین منابع بیان کرده که تعدادی از تکنسین‌های بالستیک ایران در اواخر 2016 روانه کره شمالی شده‌اند تا به این کشور برای ساخت یک بوستر 80 تنی برای موشک بالستیک به کره شمالی کمک کنند.

ادعاهای این وب‌سایت به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا به همین موارد ختم نمی‌شود و مسائل دیگری همچون حضور مقامات کره شمالی در ایران برای مراسم تحلیف روحانی و مذاکره بر سر قراردادهای تکنولوژیک و علمی با ایران و عقد قراردادی در سال 2012 و در حین دیدار کیم یونگ نام فرد شماره دو کره شمالی از ایران برای اجلاس جنبش عدم تعهد، را به میان آورده است.

ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر انتقال سه کلاهک هسته‌ای به ایران

اما همه این ادعاها به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا بیان ‌شده که نام و مستندی از آن‌ها به میان نیامده است. به‌ خوبی می‌توان حدس زد که تلاش‌های فرانکلین لمب، نویسنده این گزارش در اوراسیا ریویو که خود سابقاً از اعضای کمیته قضایی کنگره آمریکا بوده، در راستای خطی است که به تازگی مقامات دولت آمریکا برای فشار بر ایران و متهم کردن ایران به نقض برجام به شکل زیرزمینی در آن حرکت می‌کنند.

به ‌ویژه این موضوع زمانی بهتر درک می‌شود که متوجه فشاری که اکنون جامعه بین‌المللی بر آمریکا بر سر موضوع قدس وارد کرده است، باشیم و تأثیر محکومیت تلاش‌های آمریکا برای شناسایی قدس به ‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد دریابیم. در چنین شرایطی آنچه رویه کاخ سفید پیش ‌از این نشان داده، به ‌خوبی مطرح کردن جنبه جدیدی از توهمات و خیال‌بافی «نهادهای اطلاعاتی» آمریکا علیه ایران و برنامه هسته‌ای ایران را توجیه می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۷
ببینید در سوریه، اسرائیل چه اشراف اطلاعاتی دارد که دقیقا میدند کجا زاغه مهمات هست و یا کجا پایگاه در دست ساخت و یا کجا در حال تحقیق. در ایران هم دیدیم که لیست دانشمندان هست یی را از سیر تا پیاز داشت. بنا ٔبر این، همه چیز را می‌دانند. اما برخی‌ موقع چیز‌هایی‌ را که وجود ندارد هم اعلام میکنند. به هر حال ، چنین اشراف اطلاتی‌، حتی در مورد کره شمالی دارند، و به زودی، در خوابگاه کیم‌، کیم‌ نامه یا علامتی را متوجه میشود، که مجبور به عقب نشینی خواهد شد، همانطور که صدام پناهگاه فوق سری و ضدّ اتمی‌ داشت ولی‌ وقتی‌ خواستند براش دارند، ناقاان از اتاق خواب پناهگاه فوق سری صدام، عکس در نشریات اروپا و آمریکا منتشر شد و صدام و یا قذافی، سالهای آخر، هر شب در یک خانه مردم عادی میخوابیدند و در آخر از سوراخ موش و کانال فاضلاب، بیرون آورده شدند. جهان سوم فقط بازیچه آنها است. مانند بازی کلش اند کلان!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
تو هنوز نمیتونی درست تایپ کنی بعد داری به ما درس اطلاعاتی میدی؟
معلوم نیست پشت این ادعا چه برنامه هایی پنهان شده
آقای روحانی در خاطرت خود در زمان مذاکره کننده اصلی‌ ایران با اروپاییها، نقل می‌کند که در یکی‌ از جلسات، مسئولان اروپایی ، ادعای کردند که من به شدت آن را تکذیب کردم، ولی‌ آنها به من آدرس این ادعا را که در فلان پوشه و فلان رنگ و فلان قفسه در فلان طبقه و اتاق و ساختمان بود،داد اند و وقتی‌ ما پیگیری کردیم، معلوم بود که اناه درست می‌گفتندو من به شدت از مسولن امر، شکایت کردوم که چرا ما را سنگ روی یخ کردید و قبلان به من نگفته بودید!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
تو همون نفر اول هستی
به یاد داشته باشیم که جریان سوریه و یمن، برای پایان گرفتن، شکل نگرفته بلکه مانند جنگ صدام علیه کشورمان، برای اختلاف و درگیر کردن ملت های خاورمیانه و مستهلک و مشغول نگاه داشتن آنها و نابودی امکانات آنها در این آتش ها، شکل گرفته که متاسفانه نتیجه این استهلاک و درگیری را در عکس‌العمل بسیار ضعیف مردم منطقه به صدمه تاریخی به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، شاهد هستیم. تقریبا فقط حرف و احساس خشم و محکومیت و دیگر هیچ.
خیلی جالبه آخرین فصل سریال هوملند موضوعش این بود!! برنامه ساخت سلاح اتمی ایران در خاک کره شمالی!! این سریال عجیبه .موضوع قبلش حمله تروریسهای داعش و.. به خاک آلمان بود و 3 ماه بعدش به فرانسه حمله شد! کلا هر داستانی که میخوان پیش بیارن اول این سریال به اطلاع افکار عمومی آمریکا میرسونه!!! بعد چند ماه مطرح میشه!مهمترین شاهکارشون هم که داستان 6000 سانتریفیوژ ما و اسم حسن برای رییس جمهور مثالی مذاکره کننده ایران و شباهت برادر حسن به ظریف بود که همه دیدیم انشاالله که تصادفی باشه
خدا کنه که حقیقت داشته باشه
وقتی سرانه مطالعه در ایران اینقدر پایین است، این همه روشنفکر نمایان از کجا آمده اند؟!
غربی ها گاهی می گویند ایران به کره شمالی موشک یاد داده، و گاهی بر عکس...
گاهی می گویند کره از ایران تکنولوژی ساخت بمب هسته ای را یاد گرفته، و حالا می گویند برعکس...
جالب این است روغنفکر های مرعوب وطنی هم منتظرند آنان حرفی بزنند و اینان تصدیق کنند.
خیلی دوست دارم این دروغ راست باشه
تکنولوژی ساخت موشک ایران از کره شمالی خیلی بالاتره
منتتهی ایران به اوارنیوم 90 درصد دسترسی نداره و کره شمالی این امکان رو می تونه برای ما فراهم کنه لیکن داعیه نظام نیست که به این برسه ولو میخواست تا حالا رسیده بود
ولی خب تاریخ ثابت کرده بمبها متضمن امنیت کشورها هستند
از جنگ جهانی دوم به این ور تاریخ شاهد مدعی حقیره
مقدمات صعود قیمت دلار به بالای ۵۰۰۰ تومان
این دروغ خواب خوشه چون یک لحظه فکر کردم ما به نیروئی شکت ناپذیر تبدیل شدیم اما اگه این دروغ راست بود روسیه قبل از همه میفهمید
ما که از خدامونه
یه کمی خوشحال شدم شاید راست باشه
از اين ادعا ساده نبايد گذشت , سرنوشت عراق در انتظار ايران است
دلار 30 تومن الی برکت الله قراره 120 تومنم یارانه بدن
الان ایران یک کشور تعین کننده تو منطقه و جهان شده که میتونه معادلات عوض کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر