بازدید 15950
عضو هیئت‌رئیسه مجلس مطرح کرد

احتمال حذف ۵ روز تعطیل از تقویم

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور، به ‌احتمال ‌زیاد ۵ روز از روزهای تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 09 December 2017

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور، به ‌احتمال ‌زیاد ۵ روز از روزهای تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.

به گزارش تسنیم از قم، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جلسه شورای بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بهتر است کمیته‌ای تخصصی مجزا و خارج از شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت تشکیل شود تا مصوبات شورا و موارد پی‌جویی در آن با دقت و سرعت بهتری اجرایی شود.

وی با اشاره به برخی کارکردهای شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت افزود: محور بحث‌های ارائه‌ شده در این شورا باید بر حل مشکلات و معضلات پیش روی واحدهای تولیدی باشد همچنین بخشی از مشکلات موجود بر سر راه تولید و واحدهای تولیدی استانی بوده که در قالب همین قبیل جلسات قابل ردگیری بوده و برای مشکلات ملی نیز قانون تمهیداتی لازم را در نظر گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت نمایندگان قوای سه‌گانه حضور داشتند که مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی استان نیز می‌تواند مشکلات و معضلات پیش روی خود را به دبیرخانه شورای ملی ارجاع دهد تا مشکلات حاکمیتی که در این زمینه وجود دارد نیز از این طریق برطرف شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌احتمال بازنگری در تعطیلات رسمی کشور عنوان کرد: بحث بررسی مجدد تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست پیگیری بوده که احتمال می‌رود در قانون جدید تعطیلاتی از قبیل 12 فروردین، 15 خرداد و 29 اسفندماه از روزهای تعطیلی در سال‌های آینده حذف شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه تعطیلی روز8 ربیع‌الاول مصوبه مجلس بوده و در اصلاح برخی روزهای تعطیل سال قرار نخواهد گرفت، تأکید کرد: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور به‌ احتمال‌ زیاد 5 روز از روزهای تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی ابراز کرد: اگر قرار است محصول داخلی ما با مشابه خارجی خود رقابت کند باید هزینه‌های تولیدی را کاهش داد در حالی‌که واقعیت امروز واحدهای تولیدی افزایش هزینه‌های تولیدی و افزایش قیمت تمام‌شده و از طرفی نیز فشارهای اقتصادی برای تولیدکنندگان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه‌های سرسام‌آور واحدهای نظارتی عنوان کرد: دریافت 3 میلیون پول برای نیم ساعت بازدید کنترل کیفیت و مباحث دیگر کاملاً اجحاف در حق تولید است که ضرورت دارد تا این قانون مورد بازنگری قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۵
به به دیگه همه مشکلاتمون حل میشه .
کل دنیا دو روز در هفته تعطیلی دارن اینجا هر ماهی شاید دو هفته دو روز تعطیل باشه اونم یمخوان حذف کنن که سرمایه دار ها سرمایه دار تر بشن
12فروردین؟!
تعطیلی درایران برای کارمندانی که پنجشنبه ها تعطیل نیستند ، نسبت به بقیه کشورها کم است.
شما را به خدا تعطیل کردن 12 فروردین و 29 اسفند آیا اصلاً عملی است. همینطوریش هم مردم چند روز به استقبال این تعطیلی میروند. تصویب قانونهای غیرعملی موجب عادت کردن مردم به قانون گریزی و عدم احترام به قانون میشود. مملکت این همه مشکل دارد فقط به تعطیلی و ضمناً حذف یارانه ها چسبیده اید؟!
کاش تعطیلات طولانی مدت ایام عید نوروز هم کم میشدند و مدارس زودتر بازگشایی میشدنددر عوض امتحانات پایان سال زودتر برگزار میشد خصوصا برای مناطق گرمسیر که کلاسهای درس از اردیبهشت ماه به بعد از شدت گرما قابل تحمل نیستند
نماینده های محترم زحمتی بکشن همه استانهای کشور را پنجشنبه ها تعطیل کنن بعد هر چند روزی را که دلشان خواست از تعطیلات حذف کنند
دائما تعطیلات مذهبی اضافه میکنن بعد می خوان تعطیلات ملی رو کم کنن. مردم از تعطیلی 29 اسفند و 12 فروردین نباید کوتاه بیان. این همه شهادت رو بیخود تعطیل میکنن. فقط دنبال عزا هستند
چرا تعطیلات نوروز که در تقویم رسمی کشور هیچ گاه بیشتر از 4 روز نبوده ، حداقل دو هفته به درازا میکشه؟! واقعن چرا؟! اگه مدارس و دانشگاه ها هم مثل ادارات ، بعد از 4 روز تعطیلی به کلاس های درس برگردن ، کل کشور تو خواب تعطیلات حداقل دو هفته ای فرو نمیره. در ضمن اگه تعطیلات نوروز کوتاه بشه ، بسیاری از حواشی اون هم کم میشه و روی خیلی چیزها اثر مثبت میگذاره. اگه یکی پیدا بشه و بگه چرا مدارس و دانشگاه ها از تقویم رسمی کشور تبعیت نمی کنند ممنون میشم.
احتمال حذف ۵ روز تعطیل از تقویم
باشه ولی بهتره اول از تعطیلات مجلس شروع کنیم بعد تعطیلات عمومی
12 فروردین و 29 اسفند که به هرحال تعطیل خواهند بود. زحمت کشیده اند.
تعطیلی پانزده خرداد نباید حذف بشه چون خیلی مهمه
اخه حذق تعطیلی 29 اسفند (روز تحویل سال و روز نصفه نیمه) و 12 فروردین که عملا کاری صورت نمیگیرد چه فایده ای دارد. تهصیلات جسته گریخته در سال را کاهش دهید که اینقدر بین التعطیلین به وجود نیاید.
بهتر نیست بجای پنج شنبه ها، شنبه هارو تعطیل کنید تا بخش خصوصی بتونه بجای ۵روز بیشتر،۵۲روز بیشتر با خارج در ارتباط باشه؟؟؟
اون پنج روز احتمالا 2عید نوروز تا 4 فروردین به علاوه 13 بدر نیست ! ؟
لغو هر تعطیلی خیانت محض به کشور و ملت ایران است
تعطيلات مربوط به شادي و جشن را حذف نكنيد، اونايي كه مربوط به غم و اندوه هستند حذف كنيد، مردم نياز به شادي دارند، الان اكثرا مردم مايوس هستند
به نظر من یک مقدار از مزاسم سوگواری حذف به جای آن اعیاد و تولد امامان و اتفاق های شاد جایگزین کنند

چون
1- جامعه از افسردگی نجات پیدا کند
2-تلویزیون فقط عزاداری و سخنرانی پخش میکند
3-کلا بری بیرون همه جیز تعطیله چه سینما چه شهر بازی و .......
و مهمترین مسئله

4- یک خانواده در لحظات شادی در کنار هم هستند و آدمها از کنار هم بهتر لدت میبرند و ........
خوب چرا گیر دادین به ایام عید

از مذهبی ها کم کنید خوب
میشه بفرمایید مجلس خودش در طول سال چند روز تعطیله؟؟/ بهتره یه سوزن به خودتون بزنین بعد یه جوالدوز به مردم. مشکلات اصلی مردم گرانی - بیکاری- تورم- مسکن- ازدواج و .... هست که گویا فقط موقع انتخابات به صورت شعاری توسط شماها مطرح میشه و بعد از اون هم تمام تا 4 سال بعد.
50 روز هم از تعطيلات كم كنيد آن بهره وري و پيشرفتي كه براي جامعه مخصوصا بخش خصوصي مد نظرتان است اتفاق نمي افتد چون برنامه ريزي دقيق و مديريت قوي در كشور اتفاق نمي افتد بجاي اين تصميم دولت و پارلمان بخش خصوصي به فكر تسهيل در صدور مجوزهاي كسب و كار و تسريع در ارائه خدمات و تسهيلات و كم كردن بروكراسي اداري را در دستور كار قرار دهد.
گویا بیشتر نگرانی از تعطیلی 29 اسفنده که یادگار مصدقه
از نماینده های محترم خواهش می کنم تعطیلی بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه خودشان را که به بهانه ی سرکشی به حوزه ها می گذارند و عملا" هیچ کاری برای خلق الله انجام نمی دهند و بودجه کشور را حیف و میل می کنند ، را حذف کنند و برای کارکنان دولت سنگ اندازی نکنند.
حتما روزهایی که شادی هست حذف و روزهای عزاداری باقی می مونن. من موندم چرا در کشور ما جشن و شادی معنی نداره و فقط عزاداری بشدت مورد حمایت قرار میگیره.
آقايان كاش به تقويم چند سال گذشته نگاهي هم مي كردند. روز 29 اسفند بجز در سالهاي كبيسه، روز تحويل سال است كه براي ايرانيها مهمتر از خود عيد است. آقا اگر با مصدق و ملي شدن نفت مشكل داريد، چرا مي خواهيد زمان تحويل سال مردم را بزور در محل كار زنداني كنيد؟
یه کلمه هم از مادر عروس
تعطیلات مربوط به جشن ها رو حذف نکنین لااقل ازین تعطیلی غمباری ها حذف کنید بی انصافا
تعطیلی 8 ربیع الاول از اولش هم اشتباه بود . یعنی چی که بگیم امام زمان پدرتان فوت کرده تبریک میگیم خودتان امام شده اید . باید گریه کنیم یا باید شاد باشیم ؟ این بدعتها از کجا آمده ؟ . در هیچ کجای روایات و تاریخ نداریم که ائمه بزرگوار ما بخاطر کسی غیر از امام حسین عزادار بوده باشند . نداریم که مثلا امام حسن و امام حسین علیهم السلام در ساگرد شهادت حضرت علی علیه السلام عزادار بوده باشند . کاش تابناک با علما و اندیشمندان مصاحبه و تحقیقی انجام دهد و این موضوع را روشن کند
جالبه...ارگانی میخواد واسه تعطیلات رسمی مردم تصمیم بگیره که خودش بیشترین تعطیلات غیر رسمی رو بین همه نهاد ها داره!!
فقط در یه مورد 2 هفته میرن تعطیلات تابستانی!!!
"احتمال می‌رود در قانون جدید تعطیلاتی از قبیل 12 فروردین، 15 خرداد و 29 اسفندماه از روزهای تعطیلی در سال‌های آینده حذف شود."
حذف تعطیلات این سه روز هیچ تاثیری در تعطیلی واقعی نخواهد داشت و فقط باعث بی ارزش شدن این ایام در اذهان خواهد شد.لذا تاکید داریم این ایام در تعطیلات تقویمی حتما ثبت شود.
فقط 5 روز عید نوروز را کم نکنید بقیه سال به عهده خودتون!
حذف این تعطیلات در روزهای فوق الذکر ، بودار است !
لطفا طرح رو اصلاح كنيد همه تعطيلات حذف وبراي ساير استانها هم مثل تهران پنج شنبه وجمعه را تعطيل كنيد
یعنی الان قیام مردم قم که 14 خرداده مهم تر از فوت امام بزرگوار که 15 خرداده هست؟
کلا دارین با مصدق و امام و روز جمهوری اسلامی برخورد می کنیدا! گفته باشم
تصویب تعطیلی دو روز در هفته مثل تمام دنیا و ارائه سقف تعطیلات برای هرسال مطابق میانگین جهانی (۱۱۷)روز باعث افزایش بهره وری نیروی کار و افزایش گردشگری داخلی و افزایش درامد و توزیع مناسب درامد و کاهش امراض قلبی و روانی و افزایش صله رحم و کاهش ترافیک جاده‌ای در تعطیلات فشرده و توزیع سفر و کاهش مصرف بیهوده انرژی در ادارات و کارخانه ها می گردد ضمنا کاهش تعطیلات تابستا نی مدارس و ایجاد تعطیلات زمستانی باعث افزایش بهره‌وری اموزشی مدارس می گردد ضمنا از تابناک عزیز ملتمسانه خواهش می کنم نسبت به بررسی این موضوع طی یک مقاله و ارسال ان به تمام مسولان کشور نسبت به اطلاع رسانی این طرح که در مرکز پژوهشهای مجلس خاک می خورد اقدام نماید با تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر