بازدید 4228
۱

هشدار اتحادیه عرب درباره اعلام قدس به‌عنوان پایتخت

کد خبر: ۷۵۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸ 03 December 2017

دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به اخبار منتشرشده درباره نیت رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه النشره، دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به اخبار منتشرشده درباره نیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

«احمد ابوالغیط» در گفتگو با خبرنگاران در قاهره با اعلام اینکه اتحادیه عرب با دقت این موضوع را دنبال می کند نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام برای منطقه و تمام جهان هشدار داد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین نسبت به اصرار برخی برای انجام این اقدام بدون توجه به پیامدهای خطرناکی که می تواند برای ثبات خاورمیانه و تمام جهان داشته باشد ابراز تاسف نمود.

وی همچنین گفت که تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تندروی و خشونت را در خاورمیانه تقویت می کند.

گفتنی است که «نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین هم پیش از این اعلام کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس به وسیله آمریکا هر دو به یک اندازه خطرناک است.

وی تأکید کرد: این مسأله خطری برای آینده گفتگوهای صلح به شمار می آید و منطقه را به بی ثباتی خواهد کشاند.

ابو ردینه گفت: قدس شرقی و مقدسات آن آغاز و پایان هر راهکاری برای نجات دادن خاورمیانه از ویرانی است.

جریان های مقاومت فلسطین هم اعلام کردند که هر تصمیمی از سوی دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به شهر قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام جنگ علیه مردم فلسطین و امت عربی خواهد بود.

جریان های مقاومت فلسطینی در بیانیه ای که امروز شنبه منتشر شده است تأکید کرده اند که تجاوز به شهر قدس به عنوان نماد جهان اسلام و جهان عرب عبور از خطوط قرمز است و توطئه های آمریکایی ها برای همراهی با رژیم اشغالگر قدس به شکست خواهد انجامید.

جریان های مقاومت فلسطین از مردم این کشور خواسته اند که شعله انقلاب و انتفاضه در دفاع از قدس را شعله ور کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! چی باید گفت دیگه . چقدر باید گفت !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل